Tuotearvostelut
Aerobic & jooga
(4,2/5)

Perustuu 113 tuotearvosteluun

Aerobic & jooga

Suosituimmat Aerobic & jooga:

aerobic-ja-jooga

Aerobic, pilates sekä jooga

Aerobic on yksin tai ryhmässä harjoitettavaa, monipuolista aerobista liikuntaa johon sisältyy niin askelsarjoja, lihaskuntotreeniä ja kaikenlaista liikkuvaa kuntoilua, jota tehdään musiikin tahdissa joko ohjaajan ohjeiden mukaan tai itsenäisesti esim video-opastuksen avulla. Aerobicin teki tunnetuksi suurelle yleisölle 1980-luvulla Jane Fonda, kun hän julkaisi aiheesta kirjoja sekä aerobic-videoita. Sittemmin lajia on monipuolistettu sekä liikkeistä on tehty turvallisempia. Aerobicissa on myös paljon vaikutteita joogasta, vesiurheilusta, tanssista sekä erilaisista kamppailulajeista. Lajin ympärille on kehitelty paljon erilaisia välineitä, joita löytyy meidän valikoimastamme laaja kirjo.

Pilates on kehonhallintatekniikkaa, joka vahvistaa niin keskivartalon syviä lihaksia ja hengitystä, sekä opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Pilates on yhdistelmä tanssia sekä voimistelua, ja se soveltuu kaikille ihmisille ikää ja kuntoa katsomatta. Liikkeet suoritetaan pääsääntöisesti lattialla, joten se ei rasita niveliä. Pilateksen avulla korjataan ryhtivirheitä ja tätä liikuntamuotoa käytetään myös paljon loukkaantumisesta toipumiseen.

Joogaa harjoitetaan monella eri tavalla ja moniin eri tarkoituksiin. Toisille joogaaminen on vaativaa liikuntaa, kun taas toisille terapiaa ja sisäisen rauhan etsimistä. Joogassa keskitytään kokonaisuuteen: kehoon sekä mieleen. Olipa sinun tarkoitus mikä tahansa, me tarjoamme välineitä, jotta sinä saavuttaisit oman päämääräsi.

Tuotteita harjoitteluun

1. Hierontarulla

Hierontarulla on erittäin edullinen ja kätevä vaihtoehto hieronnalle. Rullaamalla lihaksiasi rullan päällä voit tuntea lihasten aukeavan. Foam rollerin käyttöä suositellaan jotta vältytään turhilta loukkaantumisilta ja tämä edesauttaa lihasten palautumisessa, jolloin seuraavaan päivän treenikerta tuntuu oikein mielyttävältä. Tuotteen tiedoissa on paljon vinkkejä miten rullaa tulisi käyttää.

2. Jumppamatto

Jumppamatto on ehdoton hankinta jokaiselle joka harrastaa minkäännäköistä urheilua. Ei ole montaa harjoitetta, joissa et tarvitsisi jumppamattoa kroppasi alle. Matto suojaa, antaa treenimukavuutta, lisää pitoa sekä pehmentää ja edistää turvallisuutta. Jumppamatto sopii kaikkiin lattialla tehtyihin harjoitteisiin. Oli kyseessää aerobic-tyylinen treeni, jooga tai pilates, maton avulla saat tarvittavan pehmeyden, pidon ja mukavuuden. Kukapa haluaisi treenata  kylmällä lattialla, kun vaihtoehtona on erittäin edullinen ja mukava vaihtoehto.

3. Steppilauta

Aerobic-lauta, stepperi, rakkaalla lapsella on monta nimeä. Kutsut sitä miksi tahansa, on tämä väline oiva lisäapu moneen harjoitteluun. Laudalla voit tehdä niin aerobista treeniä, kuin raskasta lihaskuntoliikkeitä. Tuotteen kategoriassa on kerrottu kaikki mitä sinun tulisi tietää tästä välineestä, sekä esitetty muutamia treeniohjeita. Käy lukasemassa ja poimi mahdollisesti uudet vinkit talteen.

4. Jumppapallo

Jumppapallo soveltuu moneen erilaiseen harjoitteluun ja se on erittäin nivelystävällinen. Voit tehdä koko vartalon tasapainoa edistäviä treenejä, lihasvoima- sekä venyttelyharjoitteita. Pallon avulla suoritat keskivartalon syviä lihaksia kuormittavia ja aktivoivia liikkeitä. Mietitkö minkälainen pallo olisi sopiva juuri sinun käyttötarkoitukseen? Älä mieti enää, vaan käy lukemassa vinkit ja ohjeet tuotetiedoista.

5. Fitnesstrampoliini

Fitness -trampoliinilla saat nopeasti erittäin tehokkaan, koko kroppaa kuormittavan treenin aikaiseksi. Trampoliinilla treenaaminen parantaa verenkiertoa sekä vahvistaa hengityselimistöä. Lisäksi joustavan alustansa ansiosta tämä tuote ei rasita niveliä. Tuotetiedoissa lisätietoja trampoliinista.

6. Hierontapallo

Hierontapallo on ehdoton lisä hierontarullan rinnalle. Pallon avulla pääset käsiksi pienempiin syviin lihaksiin, jotka ovat usein isompien lihasten alla ja suojassa. Hieronta kannattaa suorittaa urheilusuorituksen jälkeen, jolloin lihakset ovat lämpimät ja vetreät, näin saat parhaan hyödyn pallon käytöstä.

Perus treenivälineitä alle 20€

1. Vastuskuminauha
Vastuskuminauha on erittäin suosittu ja monipulinen apu treeneissä. Kuminauhan avulla treenaat niin pieniä, kuin myös suuria lihaksia. Suurimpia lihasryhmiä treenatessa omalla kehonpainolla, vastusnauha antaa kaivattua lisävastusta tai vastaavasti pientä kevennystä harjoitukseen. Vastusnauhoja on monia erilaisia moneen eri harjoitukseen. On kahvallisia vastusnauhoja, on pitkiä on lyhyitä, paksuja ja ohuita. Valitse omasi ja aloita toiminnallinen harjoittelu jo nyt!

2. Treeninauha
Harjoitusnauhapakettiin kuuluu kaksi eri väristä harjoitusnauhaa.

Harjoitusvinkki: Seiso jalat lantionlevyisessä haara-asennossa kumpikin nauhan pää kädessäsi. Taivuta kyynärpääsi sivulla ylös, kierrä kätesi hartioillesi, kämmenet itseäsi kohti. Käännä kämmenesi eteen ja työnnä kätesi pään yli. Laske kädet hartioiden tasolle, toista liike. Tee yhdestä kolmeen settiä jotka koostuvat 12-15 toistosta.


3. Hyppynaru
Hyppynaruilla treenaaminen tai pikemminkin hyppiminen on erittäin varteenotettava vaihtoehto juoksulle tai kuntopyöräiharjoittelulle. Hyppynaru ei vie paljoa tilaa ja sen kanssa voit treenata käytännössä missä tahansa! Kotona, ulkona, salilla ja miksei vaikka töissä taukojumppana. Valikoimastamme löydät monenlaisia hyppynaruja. Tilaa nyt ja aloita unelmavartalon tavoittelu hyppimällä.

Aerobic-harjoitukset: kuntoiluun, hauskan pitoon ja rasvanpolttoon

Mitä vielä odotat? Olitpa aloittelija tai pitkäaikainen aerobicin ystävä: Harjoittelu on yksinkertaisesti koukuttavaa ja osoittaa, että urheilu ja hauska ovat hyvin lähellä toisiaan! Olitpa kuntokeskuksessa tai kotona: Kun musiikki käännetään kaakkoon, aloitamme aerobiset askeleemme heti ja olemme iloisia siitä, että kunnon lisäksi vahvistamme samalla myös terveyttämme ja olemme kunnossa kokonaisvaltaisesti. Oletko jo koukussa aerobiciin tai haluaisitko kokeilla sitä? Sopivat välineet ja harjoitustarvikkeet odottavat sinua täällä Gorilla Sportsin verkkokaupassa. Tutustu heti!

Aerobic-musiikki: Lisää hauskaa harjoittelun aikana!

Videot ja oikea musiikki ovat ratkaisevan tärkeitä aerobicissa menestymiseen - harjoittelitpa kotona tai kuntokeskuksessa. Rytmi ajaa meitä eteenpäin, asettaa suunnan ja auttaa harjoitusten koordinoinnissa ja suorittamisessa. Tärkeää on, että rytmi on sovitettu liikkeisiin ja sisältää sekä nopeampia, että hitaampia osioita. Ihanteellinen aerobic-harjoittelu kestää yleensä 30–60 minuuttia ja se alkaa lämmittelyllä. Lämmittelyä seuraa lihasten kunnon ja voiman vahvistaminen ja se päättyy yleensä rentouttavaan venytysvaiheeseen, joka vaatii taas hieman rauhallisempia ääniä.

Aerobic-harjoittelu kotona: harjoitteet kunto-ja terveysharjoitteluun

Suosikkimusiikkisi lisäksi tarvitset aerobiciin sopivat varusteet. Meiltä löydät käsipainot, vastusnauhat, steppilaudat, erilaiset pallot ja paljon muuta. Sinulla on siis loistavat lähtökohdat parantaa kestävyyttäsi, määritellä kehosi ja polttaa kaloreita. Liikuntavälineet tekevät harjoituksista tehokkaampia ja mukautuvat eri painojen ansiosta tasollesi ja vaatimuksillesi. Ja teille, jotka janoavat paljon hauskaa: löydä uudelleen hyppynarun ja trampoliinin riemu. Kuka tahansa voi tehdä niin, ja säännöllinen hyppiminen pitää sinut kunnossa. Löydät tarkempia tietoja kyseisten urhelivälineiden kohdalta. Apua ja vinkkejä saat suoraan meiltä. Ole meihin yhteydessä!