Tuotearvostelut
Kuntosalilaitteet
(4,0/5)

Perustuu 982 tuotearvosteluun

Kuntosalilaitteet

Suosituimmat Kuntosalilaitteet:

Päivittäinen treenaaminen on olennaista saadaksesi pitkän, terveellisen ja onnellisen elämän. Mutta ajan ja motivaation löytäminen on välillä huomattavasti hankalampaa, kuin itse treenien tekeminen. Kun ylipaino, verenpaine ja niihin liittyvät terveysriskit lisääntyvät kokoajan, tulee myöskin motivaation löytyminen kuntoiluun entistä tärkeämpänä. Henkilökohtaiset ohjaajat ja kuntosalikortit ovat kalliita ja aikaa vieviä. Mutta ei hätää: voit saada aikaiseksi myös erittäin hyvän treenin kotona käyttäen kuntosalilaitteet, painot ja kuntoiluvälineet. Nämä laitteet ovat edullisia hankkia ja ovat rahanarvoisia, kun näet millaisia tuloksia ne voivat antaa. Tässä on lista viidestä parhaasta kotikuntosalilaitteesta, jotka auttavat sinua pudottamaan painoa ja hankkimaan lihasmassaa.

TOP 5 kuntosalilaitteet

1. Punnerruspenkki

Punnerruspenkkiä voidaan käyttää vahvistamaan koko yläkehoa, mikäli osaat käyttää sitä oikein. On olemassa useita erilaisia harjoitteita, joita voit tehdä tällä penkillä. Jopa normaalit penkkipunnerrukset vaikuttavat sinun käsiin, rintaan, selkään ja kylkiin. Voit myös vaihdella painojen määrää varmistaaksesi, että koko kehosi saa tarvittavan treenin. Suurin osa kuntoilijoista suosittelee penkkipunnerrusta aloittelijoille sen matalan loukkaantumisriskin vuoksi. Sillä saa myös parhaan tehon keholle. Mutta aloittelijoiden kannattaa varmistaa ensimmäisen parin viikon ajan jonkun kokeneemman kanssa, että liikkeet tehdään oikein.

2. Kyykkyteline

Kyykkyteline on yksi suosituimmista kuntosalilaitteista. Kyykkytelineet ovat helppoja käyttää ja tarjoavat korkealuokkaista turvallisuutta vapaiden painojen nostajille. On hankalaa löytää sellaista kuntosalia, jossa tätä laitetta ei ole. Kyykkyteline on edullinen ja täydellinen kenelle tahansa, joka haluaa kaiken kattavan telineen. Mutta älä anna hinnan hämätä, kyykkyteline on tehty kovasta metallista ja jaksaa kantaa jopa 400 kiloa. Telineessä on 16 muunneltavaa korkeutta, jotka varmistavat, että voit turvallisesti ja oikein nostaa painoja kaikissa tarvittavissa harjoitteissa.

3. Spinningpyörä

Suurimmalla osalla kuntosaleja on kiinteät kuntopyörät. Paras tapa kuitenkin saada tiputettua painoa on käyttää sellaisia kuntopyöriä, jotka yleensä löytyvät spinning saleista – käytät sitten sellaista yksin tai ryhmässä. Spinningpyörät ovat pyöräilyyn yleensä parempia kuin kiinteät polkupyörät.

Nämä pyörät antavat enemmän säätövaraa, kuten istuimen korkeutta, satulan kulmaa ja asentoa, ohjaustangon korkeutta ja asentoa. Mitä enemmän pystyt säätämään pyörän kokoa osumaan oikeanlaiseksi sinun kehollesi, sitä mukavammalta pyöräily tuntuu. Mitä mukavammalta pyöräily tuntuu, sitä pidempään pystyt polkemaan. Tämä kaikki on hyödyksi painonpudotusta ajatellen.

Spinningpyörissä on myöskin erittäin hyvä poljintuntuma, koska ne on rakennettu vastaamaan ulkopolkupyöräilyä. Tästä syystä, ne täydentävät loistavasti harjoitustekniikoita, kuten interval treenaamista, joka polttaa paljon kaloreita.

4. Kuntopyörä

Toinen sydänystävällinen laite, joka on erittäin tehokas. Se sopii myös henkilöille, joilla on nivelkipuja. Kuntopyörät ovat erittäin nivelystävällisiä hyvin suunnitellun ergonomian ansiosta. Kuntopyörä on loistava valinta vasta-alkajille, joilla ei kuntopohja ole vielä huippurheilijan tasolla. Pyörän käyttäminen on helppoa minkä tahansa tasoiselle kuntoilijalle. On kuitenkin tärkeää muistaa säätää laite oman pituutesi mukaisesti. Kun istut pyörän päällä, kantapäittesi tulisi olla polkimilla ja polvet vain hieman koukussa.

5. Kippipenkki

Kippipenkki vähentää painovoiman aiheuttamaa painetta ja vähentää nikamien puristusta selässä. Tämä mahdollistaa lihasten ja nivelsiteiden rentoutumisen. Penkki antaa sinun rentouttaa selkäsi täydellisesti kun makaat pöydällä ylösalaisessa asennossa. Voit valita kuinka paljon sinun kehosi tarvitsee kääntyä ylösalaisin. On hyvä idea aloittaa kevyellä kääntymisellä ja pikku hiljaa edistyä pidemmälle kääntymisessä. Kuuntele kehoasi, kun olet kippipenkissä. Ensimmäiset kerrat saattavat aiheuttaa huimausta ja huonoa oloa.

Kuntosalilaitteet

Kuntosalilaitteet

Vahvista sekä muokkaa kehoasi ja paranna kokonaisvaltaista terveyttäsi – painoharjoittelu on oleellinen osa aktiivista elämäntyyliäsi. Voimaharjoittelu sopii kaikille ihmisille. Painojen kanssa treenaaminen parantaa luuntiheyttä, edistää lihasmassaa ja boostaa sidekudoksen vahvuutta, lihaksia ja jänteitä. Ennen kuin aloitat treenaamisen painojen avulla, sinun kannattaa miettiä omat kuntoilutarpeesi ja tavoitteesi. Onko aikomuksesi rakentaa paljon lihasmassaa, nostaa kuntoa tai lisätä toiminnallista vakauttasi?

Monet meidän treeniasemista on suunniteltu niin, että voit tehdä monia erilaisia liikkeitä ja harjoitteita. Treeniasemalle teet penkkipunnerrusta, hauiskääntöjä sekä jalanojennusta. Mieti myös kuinka paljon sinulla on tilaa, kun ostat kuntosalilaitteita. Toiset laitteet vaativat enemmän tilaa kuin toiset, mutta esimerkiksi leuanvetotanko tarvitsee vain ovenkarmin.

Olit sitten kokenut kuntosalikävija tai vasta aloittanut voimatreenaamisen, meiltä löydät juuri oikean laitteen, jonka tarvitset saavuttaaksesi kuntotavoitteesi. Gorilla Sportista löytyy valikoima korkealuokkaisia painonnostolaitteita. Selaa valikoimaa:

Painonnostopenkit

Penkkipunnerruspenkit auttavat sinua suorittamaan laajan määrän voimaharjoitteita. Ne ovat monipuolisia, toimivia ja sellaisia on oltava jokaisella kotikuntosalilla. Tilaa oma painonnostopenkki kotiin meidän verkkokaupasta.

Kyykkytelineet

Ammattitasoiset painonostotelineet ja kyykkyhäkit auttavat sinua turvallisesti ja tehokkaasti suorittamaan kyykkyjä, nostoja, laskuja ja sotilaspunnerruksia – ja paljon muuta. Treenatessa on hyvä tietää, että välineet ovat luotettavia eivätkä jätä sinua pulaan kun voimatasot hiipuvat. Vakaat ja kestävät kyykkytelineet antavat turvaa ja mielenrauhaa suorituksen aikana.

Penkit

Tasapenkkien ja säädettävien vinopenkkien avulla voit treenata monipuolisesti käsipainojen tai painotangon avulla, voit myös yhdistää penkin esimerkiksi kyykkyhäkkiin. Gorilla Sportsin laadukkaat ja kestävät penkit soveltuvat isommallekkin treenaajalle. Valitse omaan käyttötarkoitukseen sopiva penkki laajasta valikoimastamme.

Voimatornit

Dippitelineet ja voimatornit ovat monipuolisia kuntosalilaitteita Gorilla Sportsin kuntosalivalikoimassa. Näilä laitteilla treenaat omalla kehonpainollasi koko kroppaa kokonaisvaltaisesti. Jos oma keho ei anna tarpeeksi vastusta, lisää harjoitteisiin lisäpainoa esim painoliivin tai painoketjujen avulla.

Kuntosalipaketit

Jos et oikein tiedä minkälaista tuotetta olet etsimässä, tästä kategoriasta löytyy valmiita kokonaisuuksia erittäin huokeaan hintaan. Tilaa yksi kokonaisuus ja säästät selvää rahaa.

Valikoimastamme löytyy myös erittäin laadukkaita MAXXUKSEN kuntosalilaitteita, hieman vaativammalle treenaajalle. Nämä laitteet soveltuvat erinomaisesti esim. työpaikan kuntosaleille tai taloyhtiön yhteiseen käyttöön. Laitteet ovat hieman kookkaampia, joten pidäthän huolen, että olet varannut riittävästi tilaa laitteelle.

Gorillasports kuntosalilaitteet

Sopivat käytettäväksi niin kotisaleilla kuin julkisissa kuntosaleilla. Gorillasports tuotteilla saat koottua täydellisen kattavan kuntosalin, olipa käyttökohteesi mikä tahansa. Voit koota laitteistamme edullisen kotisalin esimerkiksi kellariin tai autotalliin. Salikokonaisuutta suunnitellessasi voit kysyä meiltä erillisen tarjouksen salipaketillesi.

Voit rakentaa oman kotisalisi

Rakenna oma kuntosalisi oikeilla välineillä. Alkuun on hyvä miettiä mitä toivoisit pystyväsi treenaamaan kotisalillasi. Toisekseen täytyy huomioida tila johon olet kuntosalia rakentamassa. Kaiken perusta on kunnollinen painonnostopenkki, penkin avulla voi treenata niin paljon muutakin, kuin vaan penkkipunnerrusta. Lisäämällä salillesi kyykkytelineet tai kyykkyhäkin, kasvaa erilaisten treenien kirjo entisestään. Levytanko vai käsipainot? Ota molemmat, näin saat vaihtelua sekä monipuolisuutta treeneihisi. Jos edelleen on epäselvää mitä haluat kotisalillesi hankkia, ota rohkeasti yhteyttä asiakaspalveluumme, niin saat kyllä erittäin ammattimaisen vastauksen ja tiedon, mitkä laitteet olisivat sinulle sopivimmat.

Kotikuntosali vinkkejä:

Etsi itsellesi sopivanlaiset kotikuntosalivälineet, jotka sopivat sinun budjettiisi, päämääriisi ja siihen tilaan, joka sinulla on varattuna laitteita varten.

Kun sisällytät treeniisi yhden tai useamman näistä laitteista, voit nostaa treenisi tehoa päivittäisessä käytössä. Muista vaihdella rutiiniasi tasaisin väliajoin, ettet kyllästy tekemiisi liikkeisiin.

Muista pitää huolta myös terveellisestä ja tasapainoisesta ruokavaliosta kuin myös paino- ja vastusharjoituksista saadaksesi tavoitettua päämääräsi terveellisestä elämästä ja että myös pysyt siinä kiinni.

Eikö sinulla ole aikaa käydä kuntosalilla säännöllisesti? Rakenna oma kotisalisi. Verkkokaupastamme löydät ammattitasoisia kuntosalilaitteita tehokkaaseen voima- ja kestävyysharjoitteluun. Voit valita kuntosalilaitteita aina kuntopyöristä vatsapenkkiin.  Näin harjoittelet milloin ja miten haluat.

Kädet, jalat, vatsa tai selkä? Jos sinulla on selkeät tavoitteet lihasten rakentamisessa, ne on helpompi saavuttaa. Sopiva annos motivaatiota ja oikeat välineet voimaharjoitteluun ovat lisäksi tärkeitä. Tue tavoitteitasi harjoittamalla valittuja lihaksia. Pelkkä painoharjoittelu ei kuitenkaan riitä, jos haluat parantaa samalla terveyttäsi, kuten vahvistaa selkälihaksia. Tarvitset siihen sopivat välineet. Löydät treenilaitetarjouksemme verkkokaupastamme!

 

Voimaharjoittelu rakentaa lihaksia ja auttaa laihtumaan

 

Penkkipunnerrus on yksi klassisia voimaharjoitteluliikkeitä, jotka ovat erittäin tehokkaita. Verkkokaupastamme löydät valikoiman erilaisia käsi- ja levypainoja, joiden avulla voit säätää harjoitteluasi ihanteellisesti harjoitussuunnitelmasi, tavoitteidesi ja nykyisen kestävyytesi sekä voimasi suhteen. Valitse omiin tarpeisiisi parhaiten sopiva materiaali, kahva ja rakenne ja voit aloittaa seuraavat viikkosi painoharjoittelulla. On tärkeää muistaa, että oikea ravitsemus tukee edistymistä harjoittelussa. Siksi urheilu yhdistettynä tasapainoiseen ja proteiinirikkaaseen ruokaan on hyvä vaihtoehto kehon tasapuolisen (voima + kestävyys) harjoittelun tueksi.

 

Naisten painoharjoittelu: painoharjoittelu tehokkaana harjoittelumuotona

 

Miesten lisäksi myös naiset arvostavat hoikkaa ja hyvin treenattua vartaloa. Riippumatta siitä, onko kyse tiettyjen lihasten harjoittelusta vai kehonrakennuksesta, painoharjoittelu tukee painonpudotusta, lihaksia yhdistävää kudosta sekä lihasten rakentamista. Jokainen päättää omista henkilökohtaisista harjoittelutavoitteistaan. On kuitenkin varmaan, että painoharjoittelun avulla ne voidaan tehokkaasti saavuttaa ja harjoitella kohdennetusti mm. hauiksia, ojentajia, olkapäitä, selkää ja rintaa. Näiden lisäksi myös rasvanpoltto tehostuu. Etsitkö erityisesti käsipainoja, levypainoja tai edullisia painosarjoja? Klikkaa vain oikeaan alakategoriaan verkkokaupassamme ja aloita selaaminen!

 

Kodin kuntosalilaitteiden edut

 

Kuntosalilaitteet antavat sinulle mahdollisuuden harjoitella tehokkaasti kotona. Näin olet riippumaton kuntosalin aukioloajoista ja sinun ei tarvitse tuhlata aikaasi matkoihin. Kuntosalilaitteiden hankkiminen kotiin on ihanteellista niille, joilla on vain vähän aikaa ja, jotka haluavat silti pysyä kunnossa. Pitkällä aikavälillä säästät jopa rahaa. koska treenilaitteet maksavat itsensä nopeasti takaisin verrattuna kuntosalin kuukausimaksuihin. Verkkokauppamme treenilaitteet mahdollistavat kaikkien lihasryhmien terveellisen ja menestyksekkään harjoittelun. Voit myös harjoittaa kestävyyttäsi huonolla säällä sisällä. Valikoimastamme löydät myös pieniä treenalaitteita, mikäli tilaa on rajoitetusti. Ne voit myös tarvittaessa ottaa mukaan matkoille.

 

Oikeat lisävarusteet kestävyys- ja voimaharjoitteluun

 

Jos haluat harjoittaa kestävyyttä kotona, on parasta hankkia aerobiseen kuntoiluun tarkoitettu Kuntosalilaite. Kuntosalilaite valikoimastamme löytyy muun muassa:

  •   Kuntopyörä
  •   Crosstrainer
  •   Spinningpyörä
  •   Juoksumatto
  •   Soutulaite

Kaikki nämä laitteet soveltuvat hyvin lisäämään kestävyyttä. Ne tarjoavat erilaisia mahdollisuuksia liikkua. Jos pidät kävelystä, juoksumatto on hyvä valinta. Talvella pyöräilyharrastajat nauttivat kuntopyörien ja spinningpyörien käytöstä pysyäkseen kunnossa kylmällä säällä. Soutukoneet sopivat hyvin voimakestävyyden harjoittamiseen.

Painoilla tapahtuvaa voimaharjoittelua varten löydät painot ja treenipenkit verkkokaupastamme. Näitä kuntolaitteita voidaan käyttää monipuolisesti yhdessä erilaisten painojen kanssa. Voimahäkit mahdollistavat myös erittän monipuolisen harjoittelun. Ne tarvitsevat kuitenkin hieman enemmän tilaa. Taljat ovat erittäin suosittuja ylävartaloharjoittelussa. Kyykkytelineiden avulla jalat voidaan harjoitella arvoiseensa kuntoon. Vaihtoehto klassisille istumaannousuille on vatsalaite. Niitä on saatavilla vatsapenkkeinä sekä voimapyörinä.

 

Pienet laitteet tehokkaaseen harjoitteluun pienessä tilassa

 

Älä murehdi, jos sinulla ei ole omaa tilaa kotisalille. Myös tässä tapauksessa tehokas ja monipuolinen harjoittelu on mahdollista. Kuntosalilaitteita on saatavilla vähän tilaa vievinä ja ne tarjoavat monipuolisia mahdollisuuksia. Näihin kuuluvat leuanvetotangot ja dippilaitteet, jotka voidaan helposti asentaa seinälle tai kattoon.

Punnerrus on kaikkien voimaharjoitusten äiti ja sen avulla saa tehokkaan treenin aikaiseksi. Sormipuristin on ihanteellinen nopeaan pikatreeniin, sillä se kulkee vaikka povitaskussa ja voit hyödyntää esimerkiksi junamatkat käsivarsien vahvistamiseen. Myös käsipainoja on saatavilla suuri valikoima eri malleissa ja painoluokissa.

 

 

Oikeat lisävarusteet Kuntosalilaitteille

 

Joillakin Kuntosalilaitteilla voit aloittaa harjoittelun heti, mutta toisiin tarvitset oikeat lisävarusteet. Verkkokaupassamme on satavilla esimerkiksi eri mallisia käsi- ja levypainoja. Sourat ja mutkatangot voidaan varustaa painoilla joustavasti ja nillä voit tehdä erilaisia harjoituksia moniouolisesti, aloittaen esimerkiksi klassisesta penkkipunnerruksesta. Voit tietysti käyttää niitä myös yksin tai vaihtoehtoisesti tarttua käsipainoihin treenataksesi hauiksia. Erilaiset kahvat toimivat taljojen viimeistelyyyn. Niitä on saatavilla laadukkaina setteinä verkkokaupastamme. Treenihanskat ja niskatuet ehkäisevät vammoja ja takaavat turvallisuuden harjoittelun aikana.

 

Suorittaminen keskiössä

Se, minkä treeilaitteen valitset kotisalillesi, riippuu tietenkin henkilökohtaisista mieltymyksistäsi ja harjoittelutavoitteistasi. Lisäksi tilan koolla on suuri merkitys. Jos sinulla on täydellinen harjoittelutila, voimahäkin hankkiminen takaa monipuolisen harjoittelun. Jos asut yksiössä käytät todennäköisesti mieluummin leuanvetotankoa ja dippilaitetta. Riippumatta siitä, mitä valitset, muista, että oikeanlaisella treenillä on tärkeä rooli kehittymisen kannalta. Tämä koskee sekä vapaapainoharjoittelua, että Kuntosalilaitteiden avulla tapahtuvaa harjoittelua. Jos teet harjoituksesi puhtaasti ja sopivan harjoitussuunnitelman mukaan, saat parhaan mahdollisen lopputuloksen. Samalla ehkäiset myös terveysriskejä. Kiinnitä huomiota lämmittelyyn ja jäähdyttelyyn myös kotona harjoitellessasi sekä pidä sarjojen välillä sopivia taukoja. Lihakset tarvitsevat aikaa palautumiseen harjoituksen jälkeen ja lisäksi kotona on muutakin tekemistä kuin pelkkä harjoittelu.