×

gorillasports logo

Tilaa uutiskirjeemme, niin saat sähköpostiisi tiedon vaihtuvista erikoistarjouksista ja tuoteuutuuksista!

×
OK

Kategoriat

  • 0447961114

  • info@gorillasports.fi

  • 2 vuoden takuu

  • Toimitus kotiovelle

  • Kuntosalilaitteet

    Pikatoimitus alennettuun hintaan! Lue lisää

    Suosituimmat Kuntosalipaketit Suosituimmat Painonnostopenkit Suosituimmat Vinopenkit Suosituimmat Tasapenkit Suosituimmat Leuanvetotangot Suosituimmat Kyykkytelineet Suosituimmat Hauispenkit Suosituimmat Dippitelineet Suosituimmat Selkälaitteet Suosituimmat Vatsalihaslaitteet Suosituimmat Kuntolaitteet

    TOP 5 kuntosalilaitetta

    Päivittäinen treenaaminen on olennaista saadaksesi pitkän, terveellisen ja onnellisen elämän. Mutta ajan ja motivaation löytäminen on välillä huomattavasti hankalampaa, kuin itse treenien tekeminen. Kun ylipaino, verenpaine ja niihin liittyvät terveysriskit lisääntyvät kokoajan, tulee myöskin motivaation löytyminen kuntoiluun entistä tärkeämpänä. Henkilökohtaiset ohjaajat ja kuntosalikortit ovat kalliita ja aikaa vieviä. Mutta ei hätää: voit saada aikaiseksi myös erittäin hyvän treenin kotona käyttäen painoja, vastusvälineitä ja kuntosalilaitteita. Nämä laitteet ovat edullisia hankkia ja ovat rahanarvoisia, kun näet millaisia tuloksia ne voivat antaa. Tässä on lista viidestä parhaasta kotikuntosalilaitteesta, jotka auttavat sinua pudottamaan painoa ja hankkimaan lihasmassaa.

    1. Punnerruspenkki

    Punnerruspenkkiä voidaan käyttää vahvistamaan koko yläkehoa, mikäli osaat käyttää sitä oikein. On olemassa useita erilaisia harjoitteita, joita voit tehdä tällä penkillä. Jopa normaalit penkkipunnerrukset vaikuttavat sinun käsiin, rintaan, selkään ja kylkiin. Voit myös vaihdella painojen määrää varmistaaksesi, että koko kehosi saa tarvittavan treenin. Suurin osa kuntoilijoista suosittelee penkkipunnerrusta aloittelijoille sen matalan loukkaantumisriskin vuoksi. Sillä saa myös parhaan tehon keholle. Mutta aloittelijoiden kannattaa varmistaa ensimmäisen parin viikon ajan jonkun kokeneemman kanssa, että liikkeet tehdään oikein.

    2. Kyykkyteline

    Kyykkyteline on yksi suosituimmista kuntosalilaitteista. Kyykkytelineet ovat helppoja käyttää ja tarjoavat korkealuokkaista turvallisuutta vapaiden painojen nostajille. On hankalaa löytää sellaista kuntosalia, jossa tätä laitetta ei ole. Kyykkyteline on edullinen ja täydellinen kenelle tahansa, joka haluaa kaiken kattavan telineen. Mutta älä anna hinnan hämätä, kyykkyteline on tehty kovasta metallista ja jaksaa kantaa jopa 400 kiloa. Telineessä on 16 muunneltavaa korkeutta, jotka varmistavat, että voit turvallisesti ja oikein nostaa painoja kaikissa tarvittavissa harjoitteissa.

    3. Spinningpyörä

    Suurimmalla osalla kuntosaleja on kiinteät kuntopyörät. Paras tapa kuitenkin saada tiputettua painoa on käyttää sellaisia kuntopyöriä, jotka yleensä löytyvät spinning saleista – käytät sitten sellaista yksin tai ryhmässä. Spinningpyörät ovat pyöräilyyn yleensä parempia kuin kiinteät polkupyörät.

    Nämä pyörät antavat enemmän säätövaraa, kuten istuimen korkeutta, satulan kulmaa ja asentoa, ohjaustangon korkeutta ja asentoa. Mitä enemmän pystyt säätämään pyörän kokoa osumaan oikeanlaiseksi sinun kehollesi, sitä mukavammalta pyöräily tuntuu. Mitä mukavammalta pyöräily tuntuu, sitä pidempään pystyt polkemaan. Tämä kaikki on hyödyksi painonpudotusta ajatellen.

    Spinningpyörissä on myöskin erittäin hyvä poljintuntuma, koska ne on rakennettu vastaamaan ulkopolkupyöräilyä. Tästä syystä, ne täydentävät loistavasti harjoitustekniikoita, kuten interval treenaamista, joka polttaa paljon kaloreita.

    4. Kuntopyörä

    Toinen sydänystävällinen laite, joka on erittäin tehokas. Se sopii myös henkilöille, joilla on nivelkipuja. Se asettaa vain vähän painetta nivelille.  Tämä on myös hyvä niille, jotka ovat vasta aloittelijoita. Pyörän käyttäminen on helppoa minkä tahansa tasoiselle kuntoilijalle. On kuitenkin tärkeää muistaa säätää laite oman pituutesi mukaisesti. Kun istut pyörän päällä, kantapäittesi tulisi olla polkimilla ja polvet vain hieman koukussa.

    5. Kippipenkki

    Kippipenkki vähentää painovoiman aiheuttamaa painetta ja vähentää nikamien puristusta selässä. Tämä mahdollistaa lihasten ja nivelsiteiden rentoutumisen. Penkki antaa sinun rentouttaa selkäsi täydellisesti kun makaat pöydällä ylösalaisessa asennossa. Voit valita kuinka paljon sinun kehosi tarvitsee kääntyä ylösalaisin. On hyvä idea aloittaa kevyellä kääntymisellä ja pikku hiljaa edistyä pidemmälle kääntymisessä. Kuuntele kehoasi, kun olet kippipenkissä. Ensimmäiset kerrat saattavat aiheuttaa huimausta ja huonoa oloa.

     

    Kotikuntosali vinkkejä:

    Etsi itsellesi sopivanlaiset kotikuntosalivälineet, jotka sopivat sinun budjettiisi, päämääriisi ja siihen tilaan, joka sinulla on varattuna laitteita varten.

    Kun sisällytät treeniisi yhden tai useamman näistä laitteista, voit nostaa treenisi tehoa päivittäisessä käytössä. Muista vaihdella rutiiniasi tasaisin väliajoin, ettet kyllästy tekemiisi liikkeisiin.

    Muista pitää huolta myös terveellisestä ja tasapainoisesta ruokavaliosta kuin myös paino- ja vastusharjoituksista saadaksesi tavoitettua päämääräsi terveellisestä elämästä ja että myös pysyt siinä kiinni.

    Kuntosalilaitteet

    Vahvista, muokkaa ja paranna kokonaisvaltaista terveyttäsi – painoharjoittelu on oleellinen osa aktiivista elämäntyyliäsi.

    Olit sitten kokenut nostaja tai vasta aloittanut voimatreenaamisen, löydä se laite, jonka tarvitset saavuttaaksesi kuntotavoitteesi. Gorilla Sportista löytyy valikoima korkealuokkaisia painonnostolaitteita. Selaa valikoimaa:

    • Painonnostopenkit auttavat sinua suorittamaan laajan määrän voimaharjoitteita. Ne ovat monipuolisia, toimivia ja sellaisia on oltava jokaisella kotikuntosalilla.
    • Ammattitasoiset painonostotelineet ja häkit auttavat sinua turvallisesti ja tehokkaasti suorittamaan kyykkyjä, nostoja, laskuja ja sotilaspunnerruksia – ja paljon muuta.
    • Säädettävien vinopenkkien tai tasapenkkien avulla voit treenata monipuolisesti esimerkiksi käsipainojen avulla, voit myös yhdistää penkin esimerkiksi kyykkyhäkkiin.
    • Treeniasemat ja voimatornit ovat monipuolisimpia kuntosalilaitteita Gorilla Sportsin kuntosalivalikoimassa

    Voimaharjoittelut auttavat minkä tasoista kuntoilijaa tahansa. Painojen kanssa treenaaminen parantaa luuntiheyttä, edistää lihasmassaa ja boostaa sidekudoksen vahvuutta, lihaksia ja jänteitä. Ennen painotreenikuuria, sinun kannattaa miettiä omat kuntoilutarpeesi ja tavoitteesi. Onko aikomuksesi rakentaa paljon lihasmassaa, nostaa punttia tai lisätä toiminnallista vakauttasi?

    Monet meidän treeniasemista on suunniteltu niin, että voit tehdä monia erilaisia toimintoja ja ne saattavat sisältää mahdollisuuden tehdä monia liikkeitä. Esimerkiksi treeniasemassa voit tehdä jalankäännöt tai penkkipunnerrukset. Mieti myös kuinka paljon sinulla on tilaa, kun ostat kuntosalilaitteita. Iso voimatorni saattaa antaa sinulle saman treenin kuin, mitä saisit yleiseltä kuntosalilta. Leuanvetotanko voidaan asentaa mihin tahansa oviaukkoon – joka on varsin toimiva kun tarvitset vain vähän tilaa.

    Gorillasports kuntosalilaitteet

    sopivat käytettäväksi niin kotisaleilla kuin julkisissa kuntosaleilla. Gorillasports tuotteilla saat koottua täydellisen kattavan kuntosalin, olipa käyttökohteesi mikä tahansa. Voit koota laitteistamme edullisen kotisalin esimerkiksi kellariin tai autotalliin. Salikokonaisuutta suunnitellessasi voit kysyä meiltä erillisen tarjouksen salipaketillesi.

    Voit rakentaa oman kotisalisi

    kuntokeskuksen ympärille monipuolisella treeniasemalla ja täydentää sitä esimerkiksi lisäpainoilla. Tai voit koota kokonaan yksilöllisiä tarpeitasi ja treenitapojasi vastaavan kokonaisuuden. Kotisalin peruselementtejä voivat levypainojen ja levytankojen lisäksi olla esimerkiksi painonnostopenkki, säädettävä vinopenkki, kyykkytelineet, dippiteline ja leuanvetotanko.

    Hyödynnä vaihtuvat erikoistarjoukset