Tuotearvostelut
Painoliivit
(4,0/5)

Perustuu 41 tuotearvosteluun

Painoliivit 

Painoliivi

on erinomainen sijoitus, jos otat kuntoilun tosissasi ja haluat kehittää voimaa, nopeutta ja kestävyyttä.

Painoliivit ovat yleensä painoltaan säädeltäviä liivejä, joiden painoa saa vaihdeltua 0kg:sta aina 30kg asti painolevyjä lisäämällä tai poistamalla. Painoliivi on täydellinen vaihtoehto kehonpainoharjoittelun vastuksen kasvattamiseen esimerkiksi leuanvedoissa tai dipeissä tai lisäpainoksi lenkille rasvanpolton maksimoimiseksi.

Painoliivien käyttäminen on yksinkertaista – lisää painolevyjä painoliivin taskuihin tehdäksesi siitä painavamman tai ota niitä pois keventääksesi liivejä. Säädeltävyys mahdollistaa harjoittelun progressiivisen kehityksen – aloita vähillä painoilla ja lisää painoja tarpeen vaatiessa.

Painoliiveillä treenaamisesta saatavat hyödyt

Painoliivit nostavat treenin tehokkuutta kasvattamalla treenivastusta ja näin maksimoivat fyysisen kehityksen ja edistävät rasvanpolttoa.

Yksi painoliivien hyödyistä on, että painot on jaettu tasaisesti ympäri liiviä. Liivit saa kiristettyä kiristysvöillä tiiviistii kehoa vasten, jolloin liikkeet saadaan suoritettua normaalein liikeradoin.

Mihin harjoituksiin painoliivejä voi käyttää?

Painojuoksuun

Juokseminen painoliivit päällä tuo uuden ulottuvuuden aerobiseen harjoitteluun. Painoliivien käyttö juostessa vaikeuttaa juoksua ja saa sykkeen nousemaan helpommin. Keho vastaa lisääntyneeseen vastukseen mukautumalla painoon ja huomaat pian juoksemisen ilman liivejä olevan nopeampaa ja kevyempää.

Kehonpainoharjoitukset painoliiveillä

Painoliivejä käytetään moninaisiin kehonpainoharjoituksiin kuten dippeihin, leuanvetoihin, punnerruksiin, kyykkyihin ja laatikolle hyppyihin. Painoliivejä kannattaa käyttää näissä harjoituksissa vain, jos olet tottunut tekemään liikkeitä jo ilman painoja. Suurempaa vastusta kaipaaville painoliivit ovat erinomainen tapa viedä nämä yksinkertaiset liikkeet täysin uudelle tasolle.

Painotettu plyometria

Painoliivit käyvät hyvin plyometriaan, jossa yritetään kasvattaa nopeutta ja lihaksien voimakasta supistumista, kuten esimerkiksi korkeushypyssä. Jos etsit tapaa kehittää kohtisuoraa hyppäämistä vaikka osana koripallotreeniä, suosittelemme käyttämään painoliivejä lisänä harjoituksissa.

Räjähtävä voima

Nopeat, lyhytkestoiset spurtit ovat hyvää räjähtävyyttä kasvattavaa treeniä. Tee spurtteja tasaisella maalla tai ylämaissä, myös lisäpainojen kanssa.

Kävely lisäpainoilla

Jos tavoitteenasi on rasvanpoltto ja kävelet paljon, voit lisätä kalorien kulumista käyttämällä painoliivejä. Liivit eivät häiritse askeleitasi (kuten nilkkapainot voivat) tai askelkontaktia.

Painoliivien valinta

Valikoimassamme on kahdenlaisia painoliivejä. X-style painoliivit ovat kiinteäpainoisia, joten niiden painoa ei voi säätää. X-style liiveissä on kuitenkin hyvin pehmustetut toppaukset ja ne istuvat kevyemmän rakenteensa vuoksi todella hyvin.

Perinteisissä painoliiveissä on 500, 1000 tai 1500g painot. Saat siis vaihdeltua painoja helposti liikkeen mukaan.

Molemmissa painoliivimalleissa on säädettävä vyötärö.

Painoliivi