Tuotearvostelut
Steppilauta
(4,7/5)

Perustuu 7 tuotearvosteluun

Steppilauta 

Steppilaudan osto-opas

  1. Tukevuus. Valitse tukeva steppilauta, jotta voit tehdä sillä koviakin treenejä.
  2. Paino. Steppilaudan tulee kestää sinun painosi, joten huomioi steppilaudan ennimmäispaino.
  3. Korkeus. Valitse oikean korkuinen steppilauta. Steppilaudan korkeus tulee määrittää harjoittelijan kunnon, taitotason ja pituuden perusteella. Aloittelijan tulisi aloittaa 15cm korkuisella steppilaudalla. Kokeneemmalle kuntoilijalle sopiva steppilaudan korkeus on 25cm.
  4. Koko. Steppereitä on eri kokoisia. Kannattaa valita sen kokoinen stepperi, jota mahdut säilyttämään esimerkiksi sängyn alla tai hyllyssä.


Steppilauta Säädettävä Iso
 
on hyvä vaihtoehto jos sinulla on tilaa hieman kookkaammalle steppilaudalle. Suurempi steppilauta tuo mukanaan paremman vakauden ja suuremman enimmäiskeston.

Säädettävä Steppilauta Pieni Steppilauta Säädettävä Pieni mahtuu pienempäänkin tilaan. Näin ollen se on loistava vaihtoehto kuntoilijalle, jolla on rajattu määrä tilaa steppilaudan säilytykseen tai harjoitteluun.

Jumppaohjeet

  1. Asento.  Pään tulee olla aina pystyssä, olkapäät alhaalla ja takana ja rinta ylhäällä.
  2. Aloitus. Kun astut laudalle astu sille koko jalkapohjalla. Tee liikkeitä aluksi rauhallisesti. Älä nosta jalkaa turhan korkealle, kun astut steppilaudalle.
  3. Jalan nosto. Kun astut laudalta pois, astu siitä maksimissaan 30cm poispäin. Pidä paino jalkaterällä.
  4. Johtava jalka. Johtava jalka tarkoittaa jalkaa, joka aloittaa liikkeen. Pidä yhtä jalkaa johtavana jalkana kerrallaan maksimissaan yhden minuutin ajan ja vaihda se sitten toiseen jalkaan.

 

Steppilauta