Taitettava selkäpenkki E

GN010-00064-0001

-20€

59,95 €

Normaalisti:79,95 €

Saatavuus: Heti varastosta

Toimitus: Normaalisti 5-10pv

Toimituskulut: 14,90€ / 30kg

Maksutavat:

Osamaksu Lasku Verkkopankkimaksu Luottokorttimaksu Lasku (yrityksille)

Tuotevideo

Tiedot

Valitettavan usein käy niin, että alaselkä tai selkä ylipäänsä saa paljon vähemmän treeniä kuin rintakehä. Tästä syystä tämä selkälihaspenkki on erittäin tarpeellinen, jotta saat myös selän lihakset kuntoon. Vahva selkä on tärkeä asia jopa ihan päivittäisessä elämässä, saatika sitten treenatessa. Jos treenaat enemmän etumusta kuin mitä selkääsi, kehosi joutuu epätasapainoon lihaksien osalta. Ajansaatossa tämä tulee aiheuttamaan fyysisiä ongelmia, mm. huonoryhtisyyttä. Kun muistat treenata alaselkäsi myös hyvään kuntoon, pystyt tekemään muitakin treenejä aina kovemmilla painoilla. Tämän lisäksi saat parannettua tekniikkaasi treenaamisessa ja päivittäisissä askareissa joissa tarvitset nostamista.
Tämä penkki on väriltään mustaharmaa. Runko on vankka ja pysyy pystyssä omilla jaloillaan. Pystyt säätämään pehmusteiden korkeutta niin, että sinulla on oikea aloitusasento. Säädöt lukitaan pultilla joka pitää asennon turvallisesti paikallaan. Voit käyttää penkkiä joko omalla kehonpainollasi tai lisäämällä painoa (pidä painolevyä rintakehääsi vasten). Jos suunnittelet omaa kotikuntosalia, tällainen selkälihaspenkki on sinne erittäin hyvä lisä.

Taitettava selkäpenkki on valmistettu kestävästä metallista ja muotoiltu ergonomiseksi  selän kuntoutusta varten.  Sen tärkeitä ominaisuuksia on sen kompakti koko, kokoontaitettavuus ja keveys, sillä se painaa vain 8.5kg. Siitä löytyy myös säädettävä jalkatuki sekä pehmusteet. Maksimipaino on 120kg ja laitteen mitat ovat 97 x 49 x 83 cm.

Selkäpenkin voi säätää itselle ergonomiseen asentoon helposti käytettävillä lukoilla. Tällöin saadaan treenauksesta kaikki irti eikä selkä rasitu.

Selkäpenkillä treenaaminen

Kaikkein tärkein asia – niinkuin aina kun kokeillaan uusia harjoituksia – on opetella oikea tekniikka kun käytät selkälihaspenkkiä. Oikea asento on olla niin, että jalat ovat tukevasti asetettu alemmalle tasolle. Jalkatuki on pohjetta vasten. Pidä käsiä ristittynä rintakehäsi päällä. Laske itseäsi lantiosta lähtien lattiaa kohden, ja nosta itsesi takaisin ylös. Aloittelijoiden kannattaa mennä vain vähän matkaa alaspäin ja mennä alemmas aina sitä mukaa mitä keho kehittyy. Jos sinulla on jo vahvat alaselän lihakset, voit mennä niin alas kuin pystyt. Pehmusteen ei pidä olla lantion liikkeen tiellä.

Penkillä voidaan myös treenata kehon vinottaisia lihaksia. Aloitusasennossa sinun tulee olla kylki pehmustetta vasten, jalat omalla tasollaan. Aseta jalkasi niin, että ne saavat tukea jalkatuesta. Sitten teet dippaukset sivuttain alaspäin samoin ohjein kuin yllä. Nosta itsesi takaisin ylös. Alussa liike on todennäköisesti aika pienimuotoinen, mutta älä huoli – pystyt dippaamaan alemmas sen myötä mitä enemmän tätä liikettä teet.

Jos haluat käyttää ylimääräistä vastuspainoa, se on myös mahdollista. Aloita kuitenkin pienistä painoista. Pidä levypainoa rintakehääsi vasten molemmilla käsillä. Tee harjoitus muuten samalla tavalla kuin normaalistikin. Haluatko vastusta, muttei kiinnosta pidellä painoja? Venytä kädet suoraksi; tämä muuttaa kehosi painopistettä ja antaa hiukan lisävastusta.

Kun treenaat, tulisi treenisi sisältää muutakin kuin selkälihasliikkeitä. Sinun tulisi treenata kaikkia lihaksiasi yhtä paljon, suosittelemme siis, että suunnittelet itsellesi koko vartalon treenin. Tällöin kannattaa myös katsoa lisätietoa muista tuotteistamme, esimerkiksi painosarjoista, käsipainoista tai erilaisista tangoista.

Terveellisen harjoittelun selkäranka

Sano hyvästit heikolle selälle - vahva selkä on tärkeää hyvinvoinnin sekä unelmakehon rakentamisen puolesta. Kaikista tärkeintä - E-sarjan selkäpenkki auttaa pitämään tasapainon selässä ja vatsalihakset "suorassa", kun pelkkä vatsalihasten treenaus johtaa ajan myötä poikkeuksetta kipuihin tai huonoon ryhtiin.

Jotta treenistä saa kaiken hyödyn irti, selkäpenkin voi säätää kehon kokoon sopivaksi. Lisäksi kallistuskulma on suunniteltu ergonomisesti. Kun et enää tarvitse penkkiä, sen voi taittaa helposti ja työntää vaikka sängyn alle piiloon ensi kertaa odottelemaan!

Selkäpenkin tekniset tiedot:

• Ergonomisesti säädettävä
• Nopeasti lukittava
• Liukumattomat jalat
• Pehmuste nahkapäällisellä ja Gyronetics E-Series logolla
• Jalkatuki säädettävä ja pehmustettu
• Kevyt, tilaa säästävä
• Kokoontaitettava
• Maksimikorkeus: 160-200cm
• Maksimipaino: 120kg
• Mitat (PxLxK): 97 x 49 x 83 cm
• Paino 8.5kg

Tuotearvostelut

Kirjoittaja Pvm.11.05.2017 (Taitettava selkäpenkki E) :
(3/5

Heppoiselta vaikuttava laite on osoittautunut yllättävän tukevaksi 78 kiloiselle ja 182 senttiselle pätkälle. Miinusta saa ohuehko pehmuste: etureidet ja miesmäiset kalusteet joutuvat koville. Alkutotuttelun jälkeen uskaltaa jo heittäytyä laitteen vietäväksi ilman pelkoa, että rakenteet pettää tai koko komeus kaatuu.

Kirjoittaja Pvm.11.05.2017 (Taitettava selkäpenkki E) :
(3/5

Ihan kohtuulisen tukeva laite, mutta toimitusaika on suhteellisen pitkä - tuli Saksasta ja kuljetuksessa ilmeisesti saanut pikkasen kosteutta kun löytyi pintaruostetta. Säädöt aika suppeat, mutta minulle riittävät.