Tuotearvostelut
Punnerruskahvat
(4,4/5)

Perustuu 31 tuotearvosteluun

Punnerruskahvat 

Punnerruskahvojen käyttö

Normaalit punnerrukset ovat loistava harjoittelumuoto, mutta punnerruskahvojen avulla saat perinteiseen punnertamiseen aivan uudenlaisen tuntuman. Ergonomisesti muotoillut ja liukumattomat punnerruskahvat ovat loistava lisä treenivälinevalikoimaan. Punnerruskahvoilla treenaat monipuolisemmin, sekä nivelystävällisemmin.

Punnerruskahvojen valinta

Valikoimastamme löydät monia erilaisia punnerruskahvoja eri käyttötarkoitukseen. "Perinteiset" punnerruskahvat mahdollistavat syvemmät punnerrukset. Monipuolisilla punnerruskahvoilla teet erilaisia variaatioita punnerruksista sekä dipeistä. Pyörivillä punnerruskahvoilla punnerruksiin saa aivan uusia haasteita, punnerrusasentoa muuttamalla kesken harjoitteen.

Nivelystävällistä treeniä

Punnerruskahvojen ansiosta purreksesta aiheutuva paine ei kohdistu ranteisiin, vaan se kohdistuu kämmenpohjaan, sillä ranteet pysyvät harjoitteen aikana suorassa. Kahvojen ansiosta vältyt rannevaivoilta ja treenaaminen on mielekkäämpää ja pitkäkestoisempaa - tämä taas vaikuttaa suoraan lihaskasvuun.

Punnerruskahvojen hyöty

Onko punnerrukahvojen käyttö välttämätöntä? Jos haluat viedä kuntoilusi uudelle tasolle - kyllä!

Kuten kaikki tietävät, punnerrukset ovat olleet jo vuosien ajan yksi käytetyimmistä harjoitteista. Punnerrukset eivät kehitä ainoastaan rintalihaksia, vaan monipuolisesti koko ylävartaloa, sillä harjoitteen aikana täytyy kontrolloida koko kroppaa.

Vaikka liike onkin kaikille tuttu, silti hyvin moni ihminen tekee tätä väärin, keskivartalo löysänä, peppu ylhäällä yms. tämä johtuu siitä ettei ole tarpeeksi voimia suorittaa liikettä oikeaoppisesti. Juuri tätä varten punnerruskahvat ovat oiva apu! Kahvojen avulla liikkeen suorittaminen muuttuu paljon helpommaksi. Yksi syy tähän on se, ettei paine enää kohdistu ranteisiin ja näin ollen treenin kestokin pitenee, antamalla treenattavalle lihakselle kunnon ärsykkeen.

Erilaisten punnerruskahvojen ansiosta saat punnerruksiin kaivattua vaihtelua ja monipuolisuutta

Punnertaminen lattialla

Perinteinen tapa punnertaa, jalat maassa kädet rinnan korkeudella, kyynerpäät viedään sivuilla alasmenossa.

Alaviistopunnerrus

Nosta jalat ylös esim. penkin päälle. Kädet edelleen maassa punnerruskahvoilla rinnan tasolla, kyynerpäät viedään sivuille alasmenovaiheessa. Liike kohdistuu enempi ylärintaan, kun taas perinteisessä punneruksessa rinnan keskiosaan.

Yläviistopunnerrus

Tätä varten avuksi Gorillasportsin monipuoliset punnerruskahvat. Jalat pysyvät maassa, mutta yläkroppa on paljon korkeammalla kuin tavallisessa punnerruksessa. Liike kohdistuu enemmän alarintaan, sillä liikerata on vertikaalisempi.

Punnerrus kiertäen

Tähän avuksi pyörivät punnerruskahvat. Liikeen alas- sekä ylösmenovaiheessa käsiä pyöritetään joko ulospäin tai sisään. Tämä liike rasittaa enempi myös olkapäitä sekä käsivarren lihaksia.

Tähän voi myös käyttää eri kulmia (jalat ylempänä tai alempana) tuomaan vaihtelua sekä monipuolisuutta punneruksiin.

Ovatko punnerruskahvat välttämättömiä?

Ei suinkaan! Mutta jos haluat saada treenistä kaiken mahdollisen hyödyn irti, rasittamatta liikaa ranteita, punenrruskahvat ovat loistava lisä kuntoiluvälineisiisi. Kahvat poistavat rannekivut ja auttavat sinua saamaan suuremman ja paremman liikeradan ja näin ollen edesauttavat kehityksessä.

Ota punnerruskahvojen seuraksi myös nämä!

  1. → Painoliivit
  2. → Rannetuet
  3. → Treenihanskat

Punnerruskahvat