Tuotearvostelut
Vinopenkit
(3,8/5)

Perustuu 102 tuotearvosteluun

Vinopenkit 

Vinopenkki

Etsitkö vielä uutta vinopenkkiä kotiisi ?

Voit poistaa tämän tehtävän tehtäväluettelostasi, koska Gorilla Sports verkkokaupassa on tarjolla erilaisia vinopenkkejä – aina salille sopivista optimaalisiin hinta-laatusuhde vinopenkkeihin.

Tuotteiden valmistajana tarjoamme ammattimaiset laitteet tehokkaaseen harjoitteluun, joiden avulla pääset lähemmäksi tavoitettasi ja tarjoamme täydellisen 2 vuoden takuun tuotteille.  

Vinopenkki on jokaisen harjoittelijan tärkeä hankinta monipuolisuudensa ansiosta. Pystyt asettamaan penkin joko tasa- tai vinopenkiksi riippuen, mitä liikkeitä haluat tehdä. Suosituimmat liikkeet vinopenkillä ovat punnerrukset ja rutistukset. Voit käyttää harjoituksissa käsipainoja tai levypainotankoa mielesi mukaan.

Suosituimpia liikkeitä, mitä vinopenkeillä tehdään ovat punnerrukset ja rutistukset. Voit käyttää harjoituksissa tankoa tai käsipainoja mielesi mukaan. Näin saat tehokkaasti treenattua mm. rintalihaksia, ojentajia sekä olkapäitä kulmaa säätämällä. Esimerkiksi kulman ollessa yli 30 astetta rasitus kohdistuu etuolkapäille enemmän.

Vinopenkki käsipainoilla

Penkkipunnerrus on tietää jokainen kuntoilija, mutta penkkipunnerrus on mahdollista myös tehdä käsipainoilla.

Käsipainoilla tehty vinopenkkipunnerrus jakaa painon tasaisemmin molemmille puolin, jolloin taipumus käyttää voimakkaampaa puolta estyy. Siten käsipainot vaativat enemmän lihasaktivoitumista, jotta tasapaino säilyy koko liikkeessä.

Vinopenkki käsipainoilla

Vinopenkkipunnerrus käsipainoilla:

  1. Säädä vinopenkki n. 15-30 asteen kulmaan
  2. Käytä käsipainoja, joilla pystyt tekemään kymmenen toistoa
  3. Istu vinopenkille käsipainot reisiesi päällä
  4. Nojaa taakse ja tuo käsipainot samalla rinnan tasolle
  5. Pidä jalat tukevasti lattiassa ja punnerra käsipainot suoraan ylös hitaasti ja kontrolloidusti ja vältä käsipainojen heilumista.
  6. Varmista, että käsipainot ovat kontrollissa koko liikkeen ajan.

Aloita pienillä painoilla ja hio tekniikkasi kuntoon, jonka jälkeen voit aloittaa harjoittelun suuremmilla painoilla. Voit muuttaa harjoitusta vaihtamalla vinopenkin kulmaa ja voit tehdä myös negatiivisella kulmalla. Negatiivisen kulman saat esim. laittamalla vinopenkin suoraksi ja sitten nostaa jalkopään esim. palkin avulla. Lisävariaation saat, kun käännät kämmenet vastakkain ja punnerrat käsipainot ylös.

Vinopenkki tangolla

Vinopenkki tangolla

Tangolla harjoitteluun tarvitset vinopenkille tangon pidikkeet kaveriksi – esimerkiksi kyykkytelineet tai kyykkyhäkki sopivat tähän tai sitten painonnostopenkin, jossa voit säätää kulmaa.

  1. Asetu makuulle vinopenkkiin. Varmista, että penkki on säädetty 15 – 30 asteen kulmaan. Yli 30 asteen kulmassa rasitus kohdistuu olkapäille. Ote tulisi olla niin, että kyynärpäät menevät 90 asteen kulmaan.
  2. Käytä hartialevystä otetta, kiedo sormet tangon ympärille rystysten osoittaessa poispäin sinusta.
  3. Kun hengität sisään, tuo tankoa hitaasti rintaa kohti kunnes tanko on n. 2cm päässä rinnastasi. Tangon tulee olla rinnan kanssa linjassa koko liikkeen ajan. Käsiesi tulisi olla 45 asteen kulmassa  sivullasi.
  4. Pidä tämä asento ala-asentona liikkeelle ja yhdellä isolla sisäänhengityksellä punnerra tanko takaisin alkupisteeseen. Lukitse kätesi, pidä ja toista liike uudelleen hitaasti.

Vinopenkin kulma

Mikä on oikea kaltevuus vinopenkissä ? Paras kulma on kulma, joka kattaa suurimman osan sinun omista tavoitteista rintalihaksille.

Yleensä vinopenkki keskittyy ylempiin rintakehään juuri solisluiden alla, kun käytetään n. 30 asteen kulmaa. Vinopenkissä kuitenkin säädettävyys on n. 0-90 astetta. Kulmaa muuttamalla voit keskittyä eri rintalihasosiin sekä voit mahdollisesti löytää sinulle juuri sopivan kulman joka on sinun mukavuusalueella. Pituudesta ja vartalon tyypistä riippuen saatat pystyä punnertamaan kontrolloidummin tietystä kulmassa. Tämä kulma tietenkin riippuu henkilöstä.

Mikäli haluat kohdistaa harjoittelun hartijaseutuun voit kokeilla 45-70 asteen kulmaa.Vinopenkki kulma

Vinopenkki ja lihakset

Vinopenkin rasitus kohdistuu ylärintaan, joka on juuri solisluiden alapuolella. Rasitus kohdistuu myös hartioihin sekä ojentajiin.

Mikäli tavoitteena ja on kehittää ja kasvattaa rintalihaksia kannattaa sinun ottaa vinopenkki harjoitteluohjelmaasi. Vinopenkki on yksi tärkeimmistä ellei jopa tärkein harjoitus rintalihaksien harjoittelussa. Syvä, paksu rintalihaksisto on yksi kehon hyvän fysiikan tunnusmerkeistä.

Vinopenkin hinta?

Me Gorilla Sportsilla valmistamme tuotteet harkiten. Verkkokaupasta löydät ammattitason penkkejä sekä loistava hintalaatusuhde penkkejä. Annamme tuotteillemme myös täydellisen kahden vuoden takuun.