Palautus

Miten 30 päivän palautusoikeus toimii? 

Tarjoamme kuluttaja-asiakkaille tuotteiden 30 vuorokauden palautusoikeuden alkaen tuotteen vastaanottamispäivästä.

30 vuorokauden palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita.

Palautettavan tuotteen tulee olla jälleenmyyntikelpoinen, ja se tulee palauttaa alkuperäisessä tuotepakkauksessa hyvin pakattuna tuotteen mukana tulevien pakkausmateriaalien kanssa. Huonosti pakattu tuote saattaa rikkoutua kuljetuksessa. Alkuperäinen tuotepakkaus on osa tuotetta. Palautettavan tuotteen mukana tulee palauttaa kaikki toimitetut osat, tarvikkeet, käyttöohjeet sekä mahdolliset kaupanpäälliset. Asiakas on vastuussa tuotteen palautuksesta.

Jos palautettu tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, on asiakas velvollinen korvaamaan tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumisen välisen erotuksen. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti. Jos palautettu tuote osoittautuu kokonaan myyntikelvottomaksi, niin tuotteesta ei palauteta asiakkaan maksamaa hintaa, vaan arvonalentuminen on 100 prosenttia asiakkaan maksamasta tuotteen hinnasta.

Mikäli tilaamanne tuotteen pakkaus on liian iso palautettavakasi noutopisteelle, tilataan meiltä paketille/paketeille nouto. Ole tällöin yhteydessä asiakaspalveluumme palautusta varten sivuilla olevan chatin kautta. Ilmoita viestissäsi toive noutoajasta palautukselle. Käsittelyaikojen vuoksi nouto on mahdollista aikaisintaan 3 arkipäivän päästä ilmoituksesta/viestistä. Mikäli haluat palauttaa vain osan tilaamistasi tuotteista, muistathan mainita kyseiset tuotteet viestissä.

Emme nouda pakettipalveluna lähetettyjä palautuksia noutopisteiltä tai automaateista.

Palautettavasta rahasummasta pidätämme palautuksesta muodostuneet kustannukset, jotka määräytyvät palautettavien pakettien lukumäärän, koon ja palautusmuodon mukaan.

Tuotteen voi palauttaa myös veloituksetta tuomalla sen itse suoraan Lahden varastolle 30 päivän sisällä sen vastaanottamisesta. Jos haluat palauttaa tuotteen Lahden varastolle, niin palautuksesta tulee tehdä ennakkoon palautusilmoitus asiakaspalveluun. Asiakaspalvelumme lähettää tämän jälkeen tarkemmat ohjeet sähköpostitse käsiteltyään ilmoituksen. Myös varastolle palautettavan tuotteen tulee olla pakattuna alkuperäispakkaukseen. Jos saamassasi tuotteessa on ollut virhe, niin tästä tulee ennen palautusta tehdä reklamaatio asiakaspalvelun kautta lisäohjeiden saamiseksi. Varasto ottaa asiakaspalautuksia vastaan vain arkisin ma-to klo 7:30-15:30 välillä. 


Onko palautus maksullinen?

Paketin lähetyksestä ja palautumisesta aiheutuva palautuskustannus määräytyy palautettavien pakettien lukumäärän, painon sekä palautusmuodon mukaan (paketti/rahti).

Palautushinnasto (mikäli palautuksen kuluista ei sovittu muuta)

0-19 kg: 9,95€/palautunut lähetys

20-30 kg: 14,95€/palautunut lähetys

+30 kg: Rahtipalautus. Rahdista veloitetaan seuraavasti per lähetys:

Rahti 0–0,19m³: 59,90€

Rahti 0,20–0,39m³: 89,90€

Rahti 0,40–1,59m³: 99,90€

Rahti >1,60m³: 139,90€

Ylläolevat hinnat sisältävät alv 25,5%.

Jos tuot tuotteen suoraan itse Hollolan varastolle emme veloita palautuskustannuksia. Muistathan tehdä ennakkoon palautusilmoituksen tässäkin tapauksessa asiakaspalveluun, josta saat tarkemmat ohjeet palautusta varten.

Kun lähetys palautuu varastollemme, teemme rahapalautuksen käyttämällesi maksutavalle. Palautuskustannukset pidätetään palautettavasta summasta hinnaston mukaisesti. Mahdollisia toimituskuluja, laskutuskuluja tai tilauksen lisäpalveluiden kuluja ei hyvitetä.


Kuinka palautan tuotteen? 

Mikäli pakettisi on toimitettu Schenker noutopisteeseen, voit palauttaa paketin samaan noutopisteeseen kunhan alkuperäinen lähetystarra on edelleen ehjä, luettavissa ja kiinnitettynä pakettiin. Ilmoittakaa palautuksesta etukäteen myös meille sivuillamme olevan chatin kautta.

Mikäli alkuperäinen lähetystarra ei ole enää ehjä, saatte paketin palautettua meidän sopimustunnuksellamme Postin toimipisteelle. Sopimustunnuksemme on 638467. Kertokaa alla oleva sopimustunnus Postin toimipisteellä ja ilmoittakaa kyseessä olevan palautus. Ilmoittakaa palautuksesta etukäteen myös sivuillamme olevan chatin kautta.

Jos tilauksesi on toimitettu kotiinkuljetuksena / paketti on liian suuri itse palautettavaksi itse noutopisteelle, voidaan meiltä tilata paketille/paketeille nouto. Lähetämme tällöin sähköpostitse tulostettavan palautuskortin kiinnitettäväksi pakettiin palautusta varten. Ole noutotapauksissa yhteydessä asiakaspalveluumme palautusta varten sivuillamme olevan chatin kautta tai soittamalla 0341092922 (arkisin 12 - 16). Ilmoita viestissäsi mahdollinen noutoaika palautukselle. Käsittelyaikojen vuoksi nouto on mahdollista aikaisintaan 3 arkipäivän päästä ilmoituksesta/viestistä. Mikäli haluat palauttaa vain osan tilaamistasi tuotteista, muistathan mainita kyseiset tuotteet viestissä.

Jos et ole vielä vastaanottanut tilaustasi, voit ilmoittaa tilaustasi kuljettavaan yritykseen sekä asiakaspalveluumme, että et aio vastaanottaa pakettia. Paketti palautuu varastollemme säilytysajan umpeuduttua. Palautuskustannukset pidätetään hinnaston mukaisesti, lisää palautuskustannuksista löydät kohdasta “Onko palautus maksullinen?”.

Ota aina yhteyttä asiakaspalveluun, mikäli paketti tai tuote on vaurioitunut tai olet vastaanottanut väärän tuotteen.

Yli 30 kg painavat lähetykset noudetaan aina suoraan asiakkaalta, ja ne palautuvat rahtikuljetuksella. Käsiteltyään asiakkaan jättämän palautuspyynnön asiakaspalvelu sopii asiakkaan kanssa noutoajankohdan ja tekee kuljetustilauksen. Asiakkaalta veloitetaan rahdista muodostuvat kustannukset.

Palautuskustannukset pidätetään palautettavasta summasta rahapalautuksen yhteydessä. Ole yhteydessä asiakaspalveluun ennen palautusta, mikäli haluat asiakaspalvelun laskevan palautuskustannuksesi etukäteen. Tilauksen mahdollisia toimitus- tai laskutuskuluja ei palauteta. 

Tuotteet on mahdollista palauttaa myös arkipäivisin ma-to klo 8:00 - 15:00 varastollemme Hollolaan, osoitteeseen Soisalmentie 3, 15860 Hollola. Tällöin emme veloita palautuskustannuksia palautuksesta.


Tilasin tuotteen, mutta haluaisin vaihtaa sen toiseen. Kuinka toimin? 

Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen, voit tehdä uuden tilauksen haluamastasi vaihtotuotteesta ja jättää palautuspyynnön alkuperäiselle tuotteelle. Alkuperäisen tuotteen palautus käsitellään asiakaspalautuksena ja hyvitetään sinulle. Emme tee tuotevaihtoja erikseen, vaan nämä tulee aina hoitaa uuden tilauksen ja vanhan tilauksen asiakaspalautuksen kautta.


Kuinka kauan palautus kestää? 

Käsittelemme palautuspyynnöt arkipäivisin saapumisjärjestyksessä. Vastaamme pyyntöösi 1-3 päivän kuluessa.

Kun olet palauttanut lähetyksesi noutopisteeseen tai luovuttanut sen kuskille, kestää noin 1-5 päivää että paketti saapuu varastollemme. Kun varasto on käsitellyt palautuksesi, palautamme rahasi käyttämällesi maksutavalle. Palautuskustannukset pidätetään palautettavasta summasta, toimitus- ja laskutuskuluja ei palauteta.

Jos maksoit tilauksesi verkkopankin kautta, saat Avardalta sähköpostiviestin koskien rahojesi palautusta. Voit ilmoittaa palautukselle tilinumerosi vastaamalla tähän viestiin. Rahat palautuvat tilillesi 1-3 pankkipäivän kuluessa palautuksen käsittelystä.

Jos maksoit tilauksesi maksukortilla, rahat palautetaan tilille joka on yhdistetty maksukorttiisi. Rahat palautuvat kortillesi 1-3 pankkipäivän kuluessa palautuksen käsittelystä.

Jos olet valinnut maksutavaksi laskun tai osamaksun, hyvitämme sovitun suuruisen summan laskulle. Mahdolliset palautuskustannukset, sekä toimitus- ja laskutuskulut jäävät maksettavaksi.

Mikäli et ole saanut rahojasi takaisin 14 päivän kuluessa palautuksen jättämisestä noutopisteelle/palautuksen noudosta, ole yhteydessä asiakaspalveluumme sivuillamme olevan chatin kautta.

Huomioithan että rahat voidaan palauttaa vasta kun olemme vastaanottaneet ja tarkistaneet palautuksen!


Lähetys palautui noutamattomana, mitä nyt? 

Schenker palauttaa noutamatta jääneet paketit varastollemme 7 vuorokauden säilytysajan umpeuduttua. Kun lähetys palautuu varastollemme, olemme teihin yhteydessä jatkotoimenpiteiden selvittämiseksi.

Noutamaton lähetys tai kieltäytyminen lähetyksen vastaanottamisesta ei ole kuluttajansuojalain mukainen palautus, vaan se katsotaan sopimusrikkomukseksi ostajan puolelta. Näissä tapauksissa veloitamme asiakkaalta palautuskustannukset 15€/palautunut lähetys. Mainittuja palautuskuluja emme veloita, mikäli asiakaspalvelumme kanssa on palautuksesta ja sen mahdollisista kuluista sovittu etukäteen.


Jäikö sinulla kysyttävää? Ota meihin yhteyttä

Tavoitat asiakaspalvelun alakulman chat-painikkeesta, josta pääset lähettämään viestin mihin tahansa aikaan.

Mikäli emme ole paikalla niin vastaamme yhteydenottoihin yleensä saman arkipäivän tai seuraavan arkipäivän aikana.


Avaa chat
Laskutusosoite: (ei myyntiä tai tuotteita esillä) Gorilla Sports
Aleksanterinkatu 26 A
15140 Lahti
Suomi