Tuotearvostelut:

Plyobox

3.4 / 5

Perustuu 5 tuotearvosteluun

Plyobox

5 tuotetta
Näytetään 1-5 yht. 5 tuotteesta

Aktiiviset suodattimet

TARJOUS
TÄNÄÄN -29%
Säädettävä plyobox

Säädettävä plyobox

107,95 € (154,21 €)

Alkaen 6.95 €/kk

(1)

Heti varastosta

TARJOUS
TÄNÄÄN -29%
Gorilla Sports Plyobox

Gorilla Sports Plyobox

105,83 € (151,18 €)

Alkaen 6.95 €/kk

(1)

Heti varastosta

TARJOUS
TÄNÄÄN -29%
Puinen Plyobox

Puinen Plyobox

99,96 € (142,80 €)

Alkaen 6.95 €/kk

(1)

Heti varastosta

Hyppyboksi / plyobox huipputreeneihin

Tehotreenaajien, huippuatleettien, fitness-vaikuttajien ja parkour-tähtien salainen ase hämmästyttävään ponnistusvoimaan ja päätä kääntävään ketteryyteen on plyobox, eli hyppyboxi. Ulkoisesti plyoboxyksinkertainen toiminnallisuus antaa puitteet mitä monipuolisimpiin nopeusvoimaa ja kimmoisuutta lisääviin plyometrisiin harjoitteisiin, joiden intensiteetin ja haastavuuden päätät sinä.

Plyometrinen harjoittelu on ollut esimerkiksi juoksijoiden, aitureiden, korkeushyppääjien, koripalloilijoiden sekä crossfittia tai kamppailulajeja harrastavien tärkein tapa kehittää räjähtävää voimaa, kestävyyttä ja reaktiokykyä. Hyppyboxit ovat tuoneet tämän tehokkaan ammattiurheilijoiden harjoitusmuodon nyt kaikkien ulottuville lajista tai tavoitteista riippumatta.
Löydät hyppybokseja kuntosaleilta, aerobictunneilta, urheiluopistoista sekä myös meidän verkkokaupasta!

Yksinkertaisimmillaan laatikon (plyobox) päälle vain hypätään ja sieltä alas tiiviillä sykkeellä, johon voi yhdistää vapaamuotoisesti muita liikkeitä, kuten kyykky tai burpee. Nämä kuormittavat kokonaisvaltaisesti käyttäen vain oman kehon painoa. Lämmittelyyn käy hyvin laatikon käyttäminen steppilautana.

Plyoboxeja ja korokkeita on saatavilla useaa eri korkeutta, säädettävänä tai usean laatikon kombinaationa. Haastetta saa lisää hyppäämällä pidemmältä, käyttäen painoja, ponnistamalla vain yhdellä jalalla tai kääntämällä kehoa hypyn aikana. Myös pelkkää laskeutumista voi harjoitella.

Maksimoi hyppyjen voima

Säännöllinen hyppyharjoittelu vahvistaa ponnistusvoiman lisäksi sydäntä, polttaa todistetusti rasvaa tehokkaasti, kiinteyttää kehoa ja kasvattaa ajan kanssa hieman lihaksia. Lisäät samalla hapenottokykyä japlyobox puu aerobisia ominaisuuksia, parannat kehon hallintaa, koordinaatiokykyä ja tasapainoa. Myös luusto vahvistuu hyppyharjoittelun myötä. Ennen kaikkea pienellä investoinnilla motivoit itseäsi ylittämällä asettamasi haasteet hyppy hypyltä.

Plyoboxin avulla tehtävän harjoittelun kantavana ideana on maksimoida lihasten voimantuotto lyhyessä ajassa ja lisätä kestävyyttä toistojen kautta. Vaikka hyppyharjoittelua voi toki tehdä lähes missä vain pomppien, esteiden yli loikkien tai erilaisille korokkeille nousten, tätä varten valmistetun hyppyboxi avulla jokaisen treenikerran olosuhteet pysyvät tasaisena kerrasta toiseen. Näin voit myös seurata selkeästi omien taitojesi ja kykyjesi kehittymistä esimerkiksi ponnistusvoiman suhteen.

Erityisen hyvin plyobox soveltuu intervallitreenaamiseen, jossa lyhyet intensiiviset jaksot tehdään maksimiteholla ja näiden välissä hidastetaan tempoa kehon palautuessa seuraavaan spurttiin. Aloittelevalle treenaajalle 2–3 kertaa viikossa riittää hyvin, sillä harjoitteet olisi syytä suorittaa aina hyvin palautuneena. Pelkkien hyppyjen lisäksi voit käyttää sitä monipuolisesti vaikkapa askeltamiseen, punnertamiseen, tasapainoharjoitteluun ja yksinkertaisiin dippeihin.

Plyobox muuntuu moneen

Tukevasti rakennetut ja pinnaltaan luistamattomat laatikot on suunniteltu varta vasten kovaan harjoitteluun treenikengät jalassa ja kantavat jopa 500 kiloa mallista riippuen. Rikkoutumisen vaaraa ei ole. Plyoboxin valmistusmateriaali on yleisesti joko vaneria tai terästä. Pehmustettu malli madaltaa loukkaantumisen riskiä ja soveltuu omia äärirajojaan etsivälle tai harjoittelumuotoa arastelevalle, joka vasta testaa kykyjään. Säädettävät ja usean laatikon mallit antavat monipuolisesti mahdollisuuksia eri kombinaatioihin.

Useimmat plyoboxit on helppo siirtää paikasta toiseen kädensijoista. Myös muita kuntoiluvälineitä voi yhdistää plyometriseen treeniin. Parhaiten sopivia ovat kahvakuulat, levypainot, hiekkasäkit sekä käsivarsiin tai jalkoihin kiinnitettävät lisäpainot. Huomioi kuitenkin kaikessa harjoittelussa aina turvallisuus ja oma kunto- ja taitotaso.
plyobox tarjous
Peruskunto riittää mainiosti plyometriseen treenaamiseen, mutta jos epäröit kestävätkö nivelesi, luustosi tai jalkalihaksesi kovia hyppyjä ja maahantuloja, konsultoi ensin ammattilaisen kanssa parhaasta mahdollisesta treeniohjelmasta ja miten plyobox soveltuu sinulle kuntoiluvälineeksi. Steppilauta ja tasapainolauta ovat vaihtoehtoisia kevyen kuntoilijan välineitä, joilla pääsee helpoiten alkuun, kunnes olet valmis ottamaan isomman loikan.