Hiekkasäkki 5kg - 30kg

-10€

29,95 €

Normaalisti:39,95 €

Saatavuus:

Saatavuuspäivä:

Toimitus: Normaalisti 5-10pv

Toimituskulut: 14,90€ / 30kg

Maksutavat:

Osamaksu Lasku Verkkopankkimaksu Luottokorttimaksu Lasku (yrityksille)

Tuotevideo

Tiedot

Hiekkasäkkitreenit ovat olleet olemassa jo pitkän aikaa, mutta valitettavasti vain edellisellä vuosituhannella sitä pidettiin järkevänä voimankasvatuskeinona. On olemassa paljon tietoa siitä, että säkkejä käytettiin treenivälineenä 1890-luvulla intialaisten painijoiden toimesta. Tähänkin päivään saakka taistelulajiurheilijat ovat käyttäneet säkkitreeniä osana harjoitteluaan. Suuremmalle yleisölle se on jäännyt vähän pienemmälle huomiolle. Nykyään säkkitreeni on alkanut saamaan enemmän huomiota myös muilta liikuntaa harrastavilta henkilöiltä. Erityisesti sen monipuolisuus on saanut näkyvyyttä.

Hiekkasäkkejä on yleisesti pidetty miesten treenivälineenä, mutta ne ovat myös erittäin sopivia treenauksessa naisille. Sillä voi vahvistaa voimaa, kestävyyttä ja notkeutta.

Säkkitreenien hyötyjä;

Voit soveltaa oikeassa elämässä

Hiekkasäkkitreeni on hyvä jokaiselle, joka harrastaa kontaktilajeja. Tai vastaavasti ammattilaisille, jotka tarvitsevat työssään tällaista voimaa ja osaamista, esimerkiksi armeija, poliisit, palomiehet jne.

Parantaa otevoimaa

Yksinkertaisesti, säkkiä ei voi nostaa käyttämättä otevoimaa.

Treenaa kaikkia kolmea liikerataa

On tärkeää kehittää voimaa ja osaamista jokaisella liikeradalla (sagittaalinen, etumainen, poikittainen). Se on tärkeää urheilussa, mutta myös jokapäiväisessä elämässä itsesi terveenä pitämisessä. Näihin liikeratoihin painottaminen on myös suositeltavaa, ja hiekkasäkin kanssa sellainen treeni onnistuu loistavasti.

Voit käyttää sitä missä tahansa

Voit käyttää sitä kotona sisällä, voit käyttää sitä pihassasi, ottaa lenkille tai puistoon mukaan... Mahdollisuudet ovat rajattomat!

Mikä on oikea säkki sinulle?

Säkkejä löytyy monista eri paino ryhmistä. Kaikki näistä eivät suinkaan ole jokaiselle sopivia. Sopivan säkin paino riippuu paljon siitä, mikä on sinun edeltävä treenihistoriasi ja sen hetkinen kuntosi.

Mikäli olet esimerkiksi tottunut nostelemaan 16kg kahvakuulaa ja etsit sellaista apuvälinettä, jolla saa kohotettua voimaasi ja pystyt pudottamaan painoa, sinulle sopiva säkki todennäköisesti olisi n. 20kg. Säkkiä nostetaan molemmilla käsillä jolloin sinulla on myös enemmän voimaa käytössäsi.

Yleisenä sääntönä voidaankin pitää että lisäät noin 5kg painoihin, joilla treenaat tällä hetkellä. Eli jos teet liikkeitä 10kg kahvakuulalla, kannattaa sinun valita 15kg hiekkasäkki.

Eli sinun tulisi valita sellainen säkki, joka painaa hiukan enemmän kuin käyttämäsi kahvakuula tai käsipainot. Tällöin säkistä saa paremman hyödyn.

Säkkejä voi myös tehdä itse, mutta niiden saaminen pölytiiviiksi ja hajoamattomiksi voi olla erittäin hankalaa. Tämän vuoksi suosittelemme lämpimästi hankkimaan valmiin treenisäkin, jossa saumat ja liitokset ovat tarkistettu sinua varten valmiiksi. Näin et joudu stressaamaan siitä, hajoaako säkki kesken tekemisen.

Tuotetiedot;

• Säkillä treenaaminen rasittaa koko kehoa säkin painojakauman vuoksi
• Säkin paino koostuu hiekasta ja metallista, joka liikkuu säkissä liikkeen mukana
• Pehmustettu pintamateriaali vahvistetuilla saumoilla
• Väri musta/punainen painopainatuksella
• Saatavilla 5, 10, 15, 20, 25 ja 30kg säkki

Helppoja harjoituksia säkillä (sopivat sekä naisille että miehille):

1. Karhunhalaus

Ota säkki syliisi karhunhalausotteella rintakehääsi vasten, jalkasi hieman leveämmällä asennolla kuin mitä olkapääsi ovat. Työnnä lantiosi taakse ja laske kehoasi sen verran alaspäin, että jalkasi ovat vähintään samassa linjassa lattian kanssa.

2. Maailman ympäri

Seiso jalat olkapäänleveydellä, pidä säkkiä edessäsi. Kierrä kehoasi vasemmalle, nosta säkki niskasi taakse ja tuo säkki alas oikealta puoleltasi. Toista sama oikealta vasemmalle. Vuorottele.

3. Säkin raahaus

Laita säkki lattialle ja mene itse punnerrusasentoon niin, että säkki on vasemmalla puolellasi. Ota siitä kiinni oikealla kädelläsi, ja raahaa se altasi oikealle puolellesi. Toista vasemmalla kädellä. Vuorottele.

Kokeneemmalle treenejä;

1. Säkki olalla kävely

Nosta säkki niskasi taakse niin, että pidät sitä molemmin puolin käsilläsi kiinni siellä. Lähde kävelemään ottaen isoja harppauksia, ja laske samalla itseäsi alaspäin niin, että jalkasi venyvät.

2. Tuulimylly hiekkasäkillä

Nosta säkki oikella kädelläsi. Nosta käsi suoraksi yläpuolellesi. Ala kääntymään alaspäin vasemmalle puolelle, jalat edelleen suorana, käsi suorassa asennossa ja kosketa maata. Säkki ei saa pudota oikeasta kädestäsi ja käsiesi pitää kokoajan pysyä suorana.

3. Säkkikyykyt

Vähän samantapainen kuin karhunhalaus, mutta pidä säkki kokoajan rintakehälläsi, nouse kyykystä pystyyn ja takaisin alas. Tee toistoja päästämättä säkistä irti.

Säästä rahaa ja osta koko sarja hiekkasäkkejä täältä.

Tuotearvostelut

Kirjoittaja Pvm.11.05.2017 (Hiekkasäkki 5kg - 30kg) :
(1/5

Aikaisempi arvosteluni kyseisestä tuotteesta on poistettu, jotenka laitetaan nyt uudestaan. Säkki vuotaa ja kahvojen saumat repeää helposti. Pysyi ehjänä alle 6 kuukautta.

Kirjoittaja Pvm.11.05.2017 (Hiekkasäkki 5kg - 30kg) :
(5/5

Todella näppärä treeniväline, myös juniorien käyttöön.

Kirjoittaja Pvm.11.05.2017 (Hiekkasäkki 5kg - 30kg) :
(5/5

Liki täydellinen täydennys kahvakuulien omistajille. Mitä raskaampi säkki, sitä enemmän järkeä.