Tuotearvostelut
Aerobic käsipainot
(4,5/5)

Perustuu 15 tuotearvosteluun

Aerobic käsipainot 

Aerobic käsipainot

Aerobic Käsipainot

Aerobic-tunnille osallistuminen tai mihin tahansa aerobiseen liikuntaan osallistuminen antaa sinulle mahdollisuuden nostaa kuntoasi ja kiinteyttää lihaksiasi koko vartalostasi. Jos haluat saada vähän enemmän treeneistä irti kannattaa treenata käsipainojen kanssa. On kuitenkin tärkeää, että käyttää sopivan painoisia käsipainoja, sillä liian painavat voivat aiheuttaa loukkaantumisen. Meidän valikoimistamme löytyy myös käsipainot kotiin, joilla voit tehdä voimatreenejä.

Yleiskatsaus

Käsipainot eivät toimi kovin hyvin kaikissa aerobisissa harjoituksissa. Sen sijaan käsipainot sopivat hyvin liikuntaan kuten hölkkään, haarahyppyihin, rullaluisteluun, portaiden kiipeämiseen ja steppilautatreeniin. Steppilauta kannattaa hankkia monipuolistamaan aerobic-liikkeitä. Kun valitset käsipainoja omaan lajiisi, muista ettei isompi ole aina parempi.

Paino

American Council on Exercises on Yhdysvaltojen riippumaton fitness organisaatio. ACE suosittelee 0,5-1,5 kg:n käsipainojen käyttämistä aerobisissaharjoituksissa. Jopa tällaiset pienet painot auttavat sinua kiinteyttämään lihaksiasi aerobisen harjoittelun aikana. Tällaisten painojen käyttäminen nostaa sykettäsi jopa 10 lyönnillä minuutissa ja happea kuluu 15 prosenttia enemmän kuin harjoittelussa ilman painoja. Jos tällainen harjoittelu on sinulle uutta, voit aloittaa puolikiloisilla painoilla tuntuman saamiseksi.

Varoituksia

ACE varoittaa, että käsipainojen käyttäminen aerobisten aktiviteettien aikana sisältää riskejä. Saatat esimerkiksi puristaa käsipainoja liian tiukasti ja se saattaa nostaa huomattavasti verenpainettasi. ACE suosittelee, että vältät painoja, jotka ovat yli 1,5 kg:n painoisia, sillä raskaammat painot voivat vaurioittaa käsivarsien ja olkapäiden lihaksia ja niveliä.

Vaihtoehtoja

Sinun ei tarvitse välttämättä käyttää käsipainoja nostaaksesi aerobisen harjoittelun vastusta. Vaihtoehdot, kuten painohanskat tai rannepainot voivat tarjota samat hyödyt, mutta voit käyttää samalla käsiäsi. Tämä on ideaalista lajeissa, kuten pyöräily tai uinti. Rannepainot ovat kuntosaleilla hyvin yleisiä ja kuten painohanskat, niitä on helposti saatavilla useista fitness-liikkeistä. Kuten käsipainoilla, pitäydy ACE:n ohjeessa ja käytä 0,5-1,5 kg:n painoja. Voit myös käyttää esimerkiksi painoliivejä, mikäli haluat edelleen nostaa harjoitustasoa ja sykettä.