Tuotearvostelut
Treenihanskat
(4,1/5)

Perustuu 41 tuotearvosteluun

Treenihanskat 

Treenihanskat

Osto-opas

Yleiskatsaus

Painonnostohanskojen käyttö on jokaisen oma valinta. Osa kuntoilijoista ovat vannoituneita hanskojenkäyttäjiä ja eivät lähtisi kuntosalille ilman niitä. Osan mielestä hanskat taas saattavat vaikuttaa negatiivisesti harjoitteluun. Sinun tulisi kuitenkin harkita painonnostohanskojen hyötyjä ja haittoja ennen kuin teet oman henkilökohtaisen valintasi.

Pito

Treenihanskat parantavat pitoa painoihin. Kädet yleensä hikoontuvat kuntoilun aikana ja kun näin käy, ovat kädet yleensä liukkaammat. Tämä voi tuntua kuntoilijasta ärsyttävältä, varsinkin nostoja tehdessä ja käsien lipsuessa tangolta jatkuvasti. Painojen nostaminen huonolla pidolla voi olla myös vaarallista. Painonnostohanskat tekevät näin ollen treenistä turvallisempaa.

Kämmenien kovettumat ja rakkulat

Painojennostaminen pitkällä aikavälillä aiheuttaa kämmenien iholle kovettumia ja rakkuloita. Jotkut ihmiset kokevat tämän epämielyttäväksi ja käyttävät hanskoja, jotta käsien iho pysyisi sileänä. Hanskojen käyttö voi olla suotavaa myös sellaisille treenaajille, jotka eivät käsien rakkuloista välitä: pienikin rakkula voi olla kipeä, ja estää painonnostajaa käyttämästä kättä treenissä. Painonnnostohanskat estävät rakkuloiden syntymisen.

Paine

Treenihanskat vähentävät käsille kohdistuvaa painetta painoja nostellessa. Tämä mahdollistaa käsien siirtelyn rajattomasti painonnostoharjoitusta tehdessä. Monien ihmisten selkä- ja rintalihakset pystyvät kannattelemaan paljon enemmän painoa, kuin mitä heidän paljaat kädet voivat kannatella. Painonnostohanskat lisäävät käsiesi paineensietokykyä.

Rannetuki

Suurin osa painonnostohanskoista voidaan kääriä myös ranteiden ympärille. Tämä tarjoaa tärkeää tukea ranteille, kun ne kannattelevat painavia painoja. Hansikkaiden materiaali toimii eräänlaisena lisä nivelsiteenä tai jänteenä, kun ranne on taitettuna taaksepäin. Treenihanskat vähentävät ranteen vammautumisriskiä kuntosalitreeneissä.

Parempi nosto

Painonnostohanskat rannetuilla voivat tehdä sinusta vahvemman. Hansikkaat mahdollistavat tämän siirtämällä painon käsivarsille, jotta kaikki pito ei olisi sormilla. Tämä on erityisen tehostettua silloin, kun teet esimerkiksi maastavetoja tai pystysoutua. Painonnostohanskat mahdollistavat sinua nostamaan enemmän painoa, kuin pystyisit nostmaan paljainkäsin.

 Materiaalit ja rakenne

Saavuta tavoiteesti valikoimamme treeni- tai painonnostohanskojen avulla. Valikoimamme hansikkaat ovat yleensä sormipituudeltaan ½ tai ¾, jättäen sormesi vapaaksi tankoon tarttumista varten, silti suojaten kämmeniäsi tehokkaasti. Painonnostohanskoja on saatavilla kosteudensuojilla ja ilmankierolla, jotta kätesi pysyisivät mahdollisimman kuivina treenin aikana. Hanskoja on saatavilla myös kämmenpehmusteilla, jolloin hanskat ovat mukavat käyttää ja turvalliset. Muista valita myös hanskat, joissa on hyvä kämmenpito esimerkiksi tahmean pinnan ansiosta.

Kiinnitys

Nostaessasi painoja tai tehdessäsi muuta treeniä, on tärkeä varmistaa että hansikkaat sopivat käsiisi mukavasti ja varmasti. Valikoimamme sisältää hansikkaita sulkeumilla tai ilman, jotta sinä löytäisit oikeanlaiset hanskat treeniisi sopivaksi. Hansikkaat, joissa ei ole sulkeumia ovat yleensä valmistettu joustavista materiaalesita tai niissä on erityinen puristusdesign. Näin ollen hanskoissa on aivan ihonmyöntäinen tunne. Hansikkaat tarrakiinnityksellä tai erityisellä liimapintakiinnityksellä tarjoavat turvallisen ja pitävän istuvuuden.

Treenihanskat

Oletko koskaan hävennyt kämmeniesi kovettunutta pintaa, johtuen painonnoston aiheuttumista känsistä? Känsät ja muut epämukavat käsien vaivat pystyy välttämään, käyttämällä treeneissä painonnostohanskoja. Tällöin kämmenesi eivät ole ikinä suorassa kontaktissa painoihin ja ihoa peittää ja suojaa ohut laadukkaista materiaaleista valmistettu kerros.

Painonnostohaskat eivät vain suojaa käsiesi ihoa, vaan ne tarjoavat entistä paremman pidon painoihin. Treeniä tehdessä iho alkaa luonollisesti hikoilemaan, jolloin kämmenien ihon oma pito huononee. Painonnostohanskat ovat immuunit hikoilulle, jolloin saat painoista aina hyvän otteen. Laajassa valikoimassamme on varmasti sopivat hanskat jokaiselle, saatavana on myös sormikkaita treenaajille, jotka eivät halua koko kämmeniään peitetyksi.

Nosto- ja laskutreenit voivat olla erityisen vaikeita kahdesta syystä. Aluksi sinun tulee hallita paino, mutta sen jälkeen käsissä olevan pidon tulee pitää koko noston ajan. Avustetun noston voit tehdä painonnostokoukkujen avulla. Tällöin paine ei ole pelkästään painoihin tarttumisessa ja saat suoritettua haluamasi treenin.

Treenihanskat - takaavat kunnon otteen ja tehokkaan harjoituksen

Monille harrastajalle ja ammattiurheilijoille korkealaatuiset treenihanskat ovat osa perusvarusteita. Harjoitellessasi kuntosalilla tai ulkona: treenihanskat täyttävät korkeat vaatimukset ja auttavat usein tekemään harjoituksesta entistä mukavamman. Treenihanskoja on olemassa useita malleja. Oikean koon lisäksi myös muilla tekijöillä on tärkeä rooli, jotta treenihanskat soveltuvat mahdollisimman hyvin niiden käyttötarkoitukseen.

Milloin treenihanskoja tulisi käyttää?

Ei ole välttämätöntä käyttää treenihanskoja minkään urheilun yhteydessä. Tästä niiden käyttäminen joissakin lajeissa on järkevää. Treenihanskoja olisi hyvä käyttää mm. seuraavien harjoitusten yhteydessä:

§  Painonnosto (esimerkiksi penkkipunnerrus)

§  Roikuttaessa

§  Osallistuttaessa estekursseille

§  Kahvakuulaharjoittelussa

Treenihanskoja ei käytetä vain mukavuuden lisäämiseen. Eri mallit auttavat parempaan otteeseen ja treenatessa voit keskittyä täysin painoihin, sillä treeniäsi ei häiritse kipu tai epämiellyttävä tunne käsissä. Tämä voi tehdä harjoituksesta ​​entistä tehokkaamman. Mallista riippuen treenihanskoilla on myös se etu, että ne tukevat ja suojaavat rannetta. Käyttäminen riippuu tietysti omasta harjoitustottumuksestasi. Jotkut urheilijat ovat esimerkiksi herkempiä kuin toiset. Perussääntö on kuitenkin se, että treenihanskojen käytön järkevyys kasvaa nostettavan tai käsiteltävän painon mukana.

Treenihanskat suojaavat loukkaantumiselta

Tärkeä tekijä, joka usein unohdetaan, on se että treenihanskojen käyttö ehkäisee vammoja. Erityisesti liikuttaessa ulkona tämä on iso etu. Esimerkiksi ne, jotka työskentelevät luonnonmateriaalien, kuten puunrunkojen kanssa tai ne jotka haluavat rentoutua kesken lenkin tekemällä punnerruksia metsässä, hyötyvät suuresti treenihanskojen käytöstä. Treenihanskat myös ehkäisevät kämmenten kivuliaita hiertymiä, jos satut kaatumaan.

Tärkeää: hyvä istuvuus

Kuten muun tyyppisissä urheiluvaatteissa myös treenihanskoissa on tärkeää, että ne istuvat hyvin maksimaalisen suojan ja mukavuuden takaamiseksi. Treenihanskat istuvat optimaalisesti, kun:

§  Ne antavat turvallisen vaikutelman

§  On mahdollista liikuttaa käsiä vaikka kantaisi paljonkin painoa.

§  Hansikkaat eivät tunnu tiukoilta.

Mukavuuskerrointa tukee tietysti myös materiaalien korkea laatu. Kun treenihanskoja käytetään paitsi kuntosalilla, myös sen ulkopuolella, tällä tekijällä on suuri merkitys. Korkealaatuisille käsineille onkin tunnusomaista se, että ne eivät tule "epämukavaksi" edes kastuessaan tai menetä muotoaan.

Treenihanskat rannetuella, mitä etuja saat?

Treenihanskoja on saatavilla rannetukien kanssa ja ilman. Mutta missä harjoituksissa nivelten suojaaminen on erityisen tärkeää? On olemassa tiettyjä harjoituksia, etenkin voimailussa, missä on tärkeää voida luottaa siihen, että ranne pysyy vakaana. Näin on esimerkiksi silloin, kun nostetaan suuria painoja. Ranteiden huono asento voi aiheuttaa vakavan vamman. Jos haluat tukea vartaloasi tai harjoitteluasi tehokkaasti tällä pienellä "ylimääräisellä" varusteella, on hyvä idea valita malli, jossa on rannetuki. On kuitenkin tärkeää, että tukea ei yliarvioida ja harjoitellaan painoilla, jotka on sovitettu omaan kuntotasoon. Rannetukien avulla on kuitenkin mahdollisuus harjoitella turvallisemmin ja puhtaammin sekä minimoida loukkaantumisen riski.

Miksi useimmat treenihanskat tehdään sormettomiksi?

Treenihasnkoista on saatavana sormettomia versiota, mutta miksi niin todella on? Eikö olisi parempi suojata koko käsi? Nykyaikaiset treenihanskat on suunniteltu suojelemaan sitä käsivarren aluetta, joka on vaativan harjoittelun yhteydessä suurimmassa loukaantumisvaarassa. Nämä ovat kämmen ja ranne. Sormettoman version edut näkyvät erityisesti kyseisten mallien tarjoamassa joustavuudessa. Urheilija hyötyy esimerkiksi siitä, että pystyy tarttumaan painoihin turvallisesti (ja kivuttomasti), mutta samalla hänellä on kosketus myös metalliin. Tämä on psykologisesti merkittävä tekijä. Suoran kosketuksen kautta yhteys kuntoilulaitteeseen säilyy ja käyttömukavuus paranee.

Mitkä treenihanskat ovat hyvät?

Treenihanskavalikoima on suuri ja valinta voi olla siksi vaikea. Niiden jotka pitävät voimaharjoittelusta ja käyttävät paljon käsipainoja, tulisi valita treenihanskat rannetuilla. Ne tukevat ja suojaavat niveliä. Kun treenihanskoja käytetään ensisijaisesti kestävyysurheilun yhteydessä ja kämmenten suojaamiseen, usein riittää, että käytetään vakioversiota ilman rannetukea. Riippumatta siitä, onko treenihanskoissa rannetukea, monet valmistajat panostavat käyttömukavuuteen. Tämä tarkoittaa, että valitessaan oikean koon, hanskat eivät rajoita harjoittelua. Kun hanskoja huolletaan oikein, ne kestävät normaalissa kuormituksessa hyvin ja takaavat hyvän pidon. Mukavana sivuvaikutuksena treenihanskat voidaan valita sointumaan muodikkaasti muihin treenivaatteisiin.