Tuotearvostelut
Treenihanskat
(4,1/5)

Perustuu 35 tuotearvosteluun

Treenihanskat 

Treenihanskat

Treenihanskat

Yleiskatsaus

Painonnostohanskojen käyttö on jokaisen oma valinta. Osa kuntoilijoista ovat vannoituneita hanskojenkäyttäjiä ja eivät lähtisi kuntosalille ilman niitä. Osan mielestä hanskat taas saattavat vaikuttaa negatiivisesti harjoitteluun. Sinun tulisi kuitenkin harkita painonnostohanskojen hyötyjä ja haittoja ennen kuin teet oman henkilökohtaisen valintasi.

Pito

Treenihanskat parantavat pitoa painoihin. Kädet yleensä hikoontuvat kuntoilun aikana ja kun näin käy, ovat kädet yleensä liukkaammat. Tämä voi tuntua kuntoilijasta ärsyttävältä, varsinkin nostoja tehdessä ja käsien lipsuessa tangolta jatkuvasti. Painojen nostaminen huonolla pidolla voi olla myös vaarallista. Painonnostohanskat tekevät näin ollen treenistä turvallisempaa.

Kämmenien kovettumat ja rakkulat

Painojennostaminen pitkällä aikavälillä aiheuttaa kämmenien iholle kovettumia ja rakkuloita. Jotkut ihmiset kokevat tämän epämielyttäväksi ja käyttävät hanskoja, jotta käsien iho pysyisi sileänä. Hanskojen käyttö voi olla suotavaa myös sellaisille treenaajille, jotka eivät käsien rakkuloista välitä: pienikin rakkula voi olla kipeä, ja estää painonnostajaa käyttämästä kättä treenissä. Painonnnostohanskat estävät rakkuloiden syntymisen.

Paine

Treenihanskat vähentävät käsille kohdistuvaa painetta painoja nostellessa. Tämä mahdollistaa käsien siirtelyn rajattomasti painonnostoharjoitusta tehdessä. Monien ihmisten selkä- ja rintalihakset pystyvät kannattelemaan paljon enemmän painoa, kuin mitä heidän paljaat kädet voivat kannatella. Painonnostohanskat lisäävät käsiesi paineensietokykyä.

Rannetuki

Suurin osa painonnostohanskoista voidaan kääriä myös ranteiden ympärille. Tämä tarjoaa tärkeää tukea ranteille, kun ne kannattelevat painavia painoja. Hansikkaiden materiaali toimii eräänlaisena lisä nivelsiteenä tai jänteenä, kun ranne on taitettuna taaksepäin. Treenihanskat vähentävät ranteen vammautumisriskiä kuntosalitreeneissä.

Parempi nosto

Painonnostohanskat rannetuilla voivat tehdä sinusta vahvemman. Hansikkaat mahdollistavat tämän siirtämällä painon käsivarsille, jotta kaikki pito ei olisi sormilla. Tämä on erityisen tehostettua silloin, kun teet esimerkiksi maastavetoja tai pystysoutua. Painonnostohanskat mahdollistavat sinua nostamaan enemmän painoa, kuin pystyisit nostmaan paljainkäsin.

 Materiaalit ja rakenne

Saavuta tavoiteesti valikoimamme treeni- tai painonnostohanskojen avulla. Valikoimamme hansikkaat ovat yleensä sormipituudeltaan ½ tai ¾, jättäen sormesi vapaaksi tankoon tarttumista varten, silti suojaten kämmeniäsi tehokkaasti. Painonnostohanskoja on saatavilla kosteudensuojilla ja ilmankierolla, jotta kätesi pysyisivät mahdollisimman kuivina treenin aikana. Hanskoja on saatavilla myös kämmenpehmusteilla, jolloin hanskat ovat mukavat käyttää ja turvalliset. Muista valita myös hanskat, joissa on hyvä kämmenpito esimerkiksi tahmean pinnan ansiosta.

Kiinnitys

Nostaessasi painoja tai tehdessäsi muuta treeniä, on tärkeä varmistaa että hansikkaat sopivat käsiisi mukavasti ja varmasti. Valikoimamme sisältää hansikkaita sulkeumilla tai ilman, jotta sinä löytäisit oikeanlaiset hanskat treeniisi sopivaksi. Hansikkaat, joissa ei ole sulkeumia ovat yleensä valmistettu joustavista materiaalesita tai niissä on erityinen puristusdesign. Näin ollen hanskoissa on aivan ihonmyöntäinen tunne. Hansikkaat tarrakiinnityksellä tai erityisellä liimapintakiinnityksellä tarjoavat turvallisen ja pitävän istuvuuden.

Treenihanskat

Oletko koskaan hävennyt kämmeniesi kovettunutta pintaa, johtuen painonnoston aiheuttumista känsistä? Känsät ja muut epämukavat käsien vaivat pystyy välttämään, käyttämällä treeneissä painonnostohanskoja. Tällöin kämmenesi eivät ole ikinä suorassa kontaktissa painoihin ja ihoa peittää ja suojaa ohut laadukkaista materiaaleista valmistettu kerros.

Painonnostohaskat eivät vain suojaa käsiesi ihoa, vaan ne tarjoavat entistä paremman pidon painoihin. Treeniä tehdessä iho alkaa luonollisesti hikoilemaan, jolloin kämmenien ihon oma pito huononee. Painonnostohanskat ovat immuunit hikoilulle, jolloin saat painoista aina hyvän otteen. Laajassa valikoimassamme on varmasti sopivat hanskat jokaiselle, saatavana on myös sormikkaita treenaajille, jotka eivät halua koko kämmeniään peitetyksi.

Nosto- ja laskutreenit voivat olla erityisen vaikeita kahdesta syystä. Aluksi sinun tulee hallita paino, mutta sen jälkeen käsissä olevan pidon tulee pitää koko noston ajan. Avustetun noston voit tehdä painonnostokoukkujen avulla. Tällöin paine ei ole pelkästään painoihin tarttumisessa ja saat suoritettua haluamasi treenin.