Tuotearvostelut
Fitness Trampoliinit
(5/5)

Perustuu 1 tuotearvosteluun

Fitness Trampoliinit 

fitness trampoliini

Oppaan sisältö

  1. → Supersuosittu trampoliini
  2. → Trampoliinitreeni
  3. → Treenivinkki

Fitness trampoliinilla huippukuntoon!

Trampoliineista on tullut lyhyessä ajassa erittäin suosittu ja tehokas liikuntamuoto – ei vaan lasten keskuudessa, vaan myös fitnesspiireissä. Yhä usemmassa kuntosalissa / ryhmäliikuntatunneilla on käytössä trampoliinitreenejä. Me tarjoamme mahdollisuuden treenata fitnesstrampoliinilla myös kotona! Pomppiminen ei ole enää vain lasten yksinoikeus, vaan treenata voi kaikki ikää ja harjoittelutaustaa katsomatta.

Fitness Trampoliini Treeni

Trampoliinitreenillä vahvistat ja kehität tasapainoa sekä ryhtiä, sillä pomppiminen vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia erittäin tehokkaasti. Lisäksi aineenvaihduta kiihtyy, joka omalta osaltaan kehittää hengitys- sekä verenkiertoa elimistössäsi. Joustavalla alustalla pomppiminen on ystävällistä nivelille, joten tapaturmariski pienenee huomattavasti jos vertaa samaa harjoitetta tehtynä kovalla alustalla. Trampoliineja on käytetty vammojen ehkäisyssä sekä heikkojen nivelien kuntoutuksessa.

Fitness Trampoliini hyödyt

Trampoliinitreenissä uhmataan painovoimaa, toisinsanoen hyödynnetään sitä. Pelkkä pomppiminen itsessään on hyvin tehokas treenimuoto, sen takia koska se kuormittaa monia lihaksia ja varsinkin sellaisia syviä lihaksia joita ei arkena muuten tule treenatuksi. Vaikka olisit kuinka kovassa fyysisessä kunnossa, trampoliinitreenin jälkeen tunnet lihasarkkuutta aivan uudenlaisissa paikoissa. Aloittaessasi trampoliinilla pomppimisen, aluksi kehosi poukkoilee mihin suuntaan tahansa, tämä johtuu siitä että lihasten hallinta ei ole balanssissa. Jo muutaman treenin jälkeen, hallitset kroppaasi paremmin ja voit jo itse päättää mihin suuntaan toivot pomppaavan alustalta. Treenissä ideana on hallita omaa kehoa, niin että tasapaino säilyy koko harjoitteen aikana.

Aloita maltilla!

Älä kuvittele että voit heti ensimmäiseksi tehdä voltteja. Tutustu uuteen alustaan ja kehosi toimintaan harjoitteen aikana. Jo muutama minuutti päivässä parantaa koordinaatiota sekä tasapainoa. Pikkuhiljaa voit lisätä treenin haastavuutta sekä kestoa. Haastetta saat esim. trampoliinijuoksulla, tähän voit lisätä haastetta nostamalla polvia ylös, tai vaihtoehtoisesti kantapäitä peppua kohti. Voit muokata hyppyjäsi esim. x-hyppyjä, jalat levällään toisistaan tai vaihtoehtoisesti jalat yhdessä. Nämä eri variaatiot kuormittavat kroppaa aivan eri tavalla, näin treenistä ja hypyistä saa paljon monipuolisempaa. Trampoliinin kahva mahdollistaa kovatempoisen treenin sekä tarjoaa apua tasapainoon.
Nautinnollisia hyppytreenejä!

Miksi ostaa fitness trampoliini Gorilla Sportsilta:

  • Edulliset hinnat
  • Kahden vuoden takuu
  • Laadukkaat tuotteet

Kestävyysharjoittelun periaatteet

Klassinen kestävyysharjoittelu on vastine voimaharjoittelulle. Tavoitteena on treenata tasaisella liikkeellä ilman lisäpainoa pidemmän aikaa. Noin 30 minuutin ja siitä pidemmät harjoitukset eivät ole harvinaisia. Harjoituksen luonteen vuoksi (esim. juokseminen ja hyppiminen) se on hikistä ja kovaa tahtoa vaativaa hommaa.

Mitkä harjoituslaitteet ovat erityisen suosittuja?

Jokainen, joka on kiinnostunut harjoituslaitteista saa eteensä erittäin monipuolisen valikoiman. Klassikoiden, kuten juoksumaton ja kuntopyörän, lisäksi valikoimasta löytyy mm.:

  • Tasapainolauta
  • Crosstrainer
  • Spinningpyörä
  • Soutulaite
  • Hyppynaru
  • Plyobox
  • Fitness Trampoliini

Vaikka harjoituslaitteet poikkeavat toisistaan suuresti, niitä yhdistää se, että niiden avulla voidaan harjoitella tehokkaasti koko vartaloa. Säännöllisellä harjoittelulla, 1-2 kertaa viikossa, saat kestävyytesi kasvuun.

Kenelle kestävyysharjoittelu Fitness Trampoliinilla sopii?

Ne, jotka harjoittavat kestävyyttään (ja ovat muuten fyysisesti terveitä), voivat estää kestävyysharjoittelulla sydän- ja verisuonitauteja. Siksi harjoituslaitteita ei käytetä vain kilpaurheilun yhteydessä, vaan ne ovat käytössä myös fysioterapian ja kuntoutuksen alueilla. Harjoitteluun vaadittavat ponnistelut riippuvat suuresti omasta kuntotasosta ja vaihtelevat yksilöllisesti.

Milloin Fitness Trampoliini treeniä tulisi pidättäytyä?

Klassinen kestävyysharjoittelu on yleensä erityisen terveellistä ja helppoa. Siitä huolimatta esimerkiksi juoksumattoa, Fitness Trampoliini jne. ei aina voida suositella. Fyysisten rajoitusten, sydän- ja verisuonisairauksien sekä nivelongelmien yhteydessä on aina hyvä kuulla hoitavaa asiantuntijaa ennen harjoittelun aloittamista. Lisäksi harjoittelu on aina lopetettava välittömästi, jos kipua ilmaantuu.

Fitness Trampoliini: mitä lisävarusteita tarvitset?

Oikeilla varusteilla varustettua harjoituslaitetta on helpompi mukauttaa harjoitteluun. Vaikka monissa malleissa on esimerkiksi sykemittari, on saatavilla malleja, joissa tätä lisävarustetta ei ole. Tässä yhteydessä on järkevää käyttää erillistä sykemittaria, jotta pystyt hallitsemaan omaa harjoituskäyttäytymistäsi entistä paremmin. Lisäksi monet urheilijat kuuntelevat musiikkia harjoittelun aikana kasvattaakseen motivaatiota. Kannattaa suosia bluetooth-laitteita, jotta saat ne yhdistettyä helposti äänentoistojärjestelmään tai kuulokkeisiin. Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä, on tietysti tärkeää käyttää mukavia ja joustavia vaatteita treenatessa ja etenkin kestävyysharjoittelussa. Harjoituslaitteilla treenaaminen on usein erittäin hikistä, joten hengittävät materiaalit ovat täydellinen valinta.