Tuotearvostelut
Levypainosarjat
(4,0/5)

Perustuu 38 tuotearvosteluun

Levypainosarjat 

Levypainosarja

Gorilla Sportsissa tarjoamme laajan valikoiman painosettejä. Meiltä löydät levypainosarjat 10 kilosta aina 100 kiloon saakka, useilla eri painosarja tyypeillä. Meiltä saat myös perinteiset valurautaiset levypainosarjat ja kevytpainosetit, jotta löydät treeniisi sopivimmat varusteet. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä tarvittaessa, autamme mielellämme!

On olemassa kaksi perustapaa käyttää vapaita painoja, yksinkertainen ja pyramidi –tapa. Yksinkertaisessa tavassa käytetään kevyempiä painoja, jotta voidaan tehdä useampia toistoja. Pyramidisysteemissä taas painoja on enemmän ja toistoja vähemmän. Yksinkertainen tapa on yleensä suositellumpi kaikille nostajille, koska se mahdollistaa paremmat nostot ja pienemmät tapaturmariskit. Mitä tekniikkaa sitten käytätkin, muista lämmitellä kunnolla ennen treeniä ja anna lihaksillesi palautumisaikaa treenien välissä.

Levypainosarja

Suosituimmat levypainosarjat top 3

  1. Vinyyliset levypainosarjat

Vinyyliset levypainosarjat ovat Gorilla Sportsin edullisimmat levypainosarjat. Niissä yhdistyy erityisesti hyvä hintalaatusuhde! Levypainoissa on 31mm reikä, joten ne sopivat hyvin 30mm levytangoille.

  1. Olympia levypainosarjat

Gorilla Sportsin olympialevypainot sopivat vaativallekin kuntoilijalle. Ne käyvät olympiatankoon, jonka takia monet kuntosalitkin käyttävät kyseisiä painoja.

  1. Kumiset levypainosarjat

Kumiset levypainot sopivat hyvin sisätiloihin, koska ne eivät riko lattiaa niiden kumisen pinnan ansiosta.

Vapaat painot

Olympiatason painonnostossa on kaksi liikettä, jotka jokaisen kilpailijan on suoritettava. Nämä ovat tempaus ja työntö.

Tempaisussa tanko nostetaan lattialta suorille käsille pään yläpuolelle yhdellä liikkeellä. Parhaat nostajat pystyvät nostamaan 2,5 kertaa oman painonsa verran. Ensin tanko nostetaan hartioiden tasalle, sen jälkeen suorille käsille. Koska nosto suoritetaan kahdessa vaiheessa, painoa pystytään nostamaan enemmän ja parhaat nostajat pystyvät nostamaan jopa 3 kertaa oman painonsa verran.

Osalle ihmisistä vapailla painoilla treenaaminen ei ole niinkään voiman kehittämisestä vaan lihasten kiinteyttämisestä sekä kestävyyden parantamista. Vapaiden painojen käyttö kohdistaa harjoituksen hyödyn tiettyihin lihasryhmiin, mutta myös harjoittaa muita lihaksia. Tuloksena on parantunut koordinaatio ja voima.