Asiakaspalvelu

Kysytyimmät kysymykset

Onko Gorilla Sportsilla myymälää, jossa voi tutustua tuotteisiin?

Gorilla Sportsilla ei ole kivijalkamyymälää vaan toimimme ainoastaan verkkokauppana. Kaikki tuotteemme sijaitsevat pakattuina varastollamme Hollolassa, sekä päävarastollamme Saksassa, joten tuotteita ei pääse katsomaan paikan päälle.

Tuotteilla on kuitenkin aina 30 vuorokauden palautusoikeus, joten tilaaminen on turvallista.

Jos haluat lisätietoa tuotteesta, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme sivuillamme olevan chatin kautta, tai myyntipalveluumme puhelimitse numerosta 0341092922. Asiakaspalvelumme palvelee sinua arkisin klo 9-17 ja myyntipalvelumme arkisin klo 12-16.

Miksi sain vain osan tilaamistani tuotteista?

Suuret tuotteet lähetetään usein useassa laatikossa, sillä ne eivät mahdu yhteen laatikkoon. Jos tilaus lähetetään useana lähetyksenä on mahdollista että paketit erkanevat toisistaan kuljetuksessa. Tästä syystä emme voi taata että paketit saapuvat teille yhtäaikaa.

Jos tilauksesi sisältää pikatoimitustuotteita sekä päävarastoltamme lähetettäviä tuotteita, lähetetään ne eri varastoilta suoraan sinulle. Päävarastoltamme lähetettävien tuotteiden toimitusaika on 1-3 viikkoa, pikatoimitustuotteet toimitetaan perille pääsääntöisesti 1-3 arkipäivän kuluessa.

Saat kaikille lähetyksille seurantakoodit sähköpostitse sitä mukaa, kun paketteja lähetetään varastoltamme. Päävarastoltamme lähetettyjen pakettien seurantakoodit alkavat toimimaan vasta, kun paketit saapuvat Suomeen (n. 7-14 päivää). Ennen tätä seurannassa ei näy tietoja, tai siellä näkyy pelkkä ennakkotieto lähetyksestä. Lähetysilmoituksesta löydät tarkemmat ohjeet lähetysten seuraamiselle.

Jos tilauksesi sisältää tuotteita jotka ovat olleet ennakkotilauksessa, voidaan varastosta löytyviä tuotteita lähettää jo ennen ennakkotilaustuotteita. Tarkastathan puuttuvan tuotteen tilan tuotteen tuotesivulta.

Tuliko tilaus perille?

Kun tilaus on tullut läpi järjestelmäämme, saat tilausvahvistuksen sähköpostitse. Jos et ole saanut tilausvahvistusta, tarkistathan sähköpostisi roskapostikansion.

Jos et ole saanut tilaustavahvistusta sähköpostitse muutaman tunnin kuluessa tilauksesta, voit pyytää asiakaspalveluamme tarkistamaan tilauksen sivuillamme olevan chatin kautta. Ilmoita viestissä meille nimi, jolla tilaus tehty, sekä valittu maksutapa. Mikäli tilaus on esimerkiksi tililtäsi jo veloitettu, voit liittää viestiin kuvankaappauksen maksusta, joka nopeuttaa asian käsittelyä.

Tilaukset

Kuinka muutan tilaustani?

Jos olet jo maksanut tilauksen, voit lisätä unohtuneet tuotteet tekemällä uuden tilauksen. Jos haluat vaihtaa tuotteen tilauksen maksamisen jälkeen, ota pikimmiten yhteyttä soittamalla myyntipalveluun 0341092922, tai sivuillamme olevan chatin kautta. Myyntipalvelumme palvelee arkipäivisin klo 12 - 16 ja asiakaspalvelu arkipäivisin klo 9 - 17.

Jo käsitellyn tai lähetetyn tilauksen toimitusta ei ole mahdollista enää perua. Tarjoamme kuitenkin asiakkaille 30 päivän palautusoikeuden tuotteen vastaanottamisesta. Palautuksesta veloitetaan aiheutuneet kustannukset sivuillamme olevan palautushinnaston mukaisesti. Lisätietoa palautuksista ja näiden käsittelystä löydät kohdasta UKK-osiosta “Palautukset”. Vastaamme viesteihin n. 1-2 arkipäivän kuluessa, kiireellisissä tilaukseesi liittyvissä asioissa soita myyntipalveluumme 0341092922.

Kuinka muutan toimitusosoitetta?

Toimitusosoitteen muuttaminen saattaa onnistua soittamalla myyntipalveluumme ennen kuin tilaus on käsitelty. Jos olet jo saanut lähetysilmoituksen sähköpostitse tai tilaus on edennyt varastollamme käsittelyyn, muutos ei valitettavasti ole enää mahdollinen ilman lisämaksua. Käsittelemme tilaukset nopeasti taataksemme mahdollisimman nopeat toimitusajat. Tästä syystä tilausten peruminen tai osoitetietojen muuttaminen ei välttämättä ole suoraan mahdollista edes samana päivänä tehdyille tilauksille.
Osoitteenmuutos ei ole mahdollinen, jos olet käyttänyt tilauksen maksutapana laskua tai osamaksua. Tässä tapauksessa tuotteista on tehtävä uusi tilaus sekä laskutussopimus. Laskulla tai osamaksulla tehdyt tilaukset toimitetaan ainoastaan väestörekisterin mukaiseen osoitteeseen eikä uuden tilauksen tekeminen mahdollista osoitteenmuutosta, mikäli maksutapaa ei vaihdeta.

Miten teen tilauksen yritysasiakkaana?

Jos haluat tilata tuotteita yritykselle, se onnistuu helpoiten tekemällä tilauksen normaalisti verkkokaupassamme. Valitsemalla kassan henkilötiedot kohdassa tilaajamuodoksi yrityksen, saat käyttöösi yrityksille suunnatut maksutavat.

Vaihtoehtoisesti voit tehdä tilauksen sähköpostitse joeli@gorillasports.fi. Muistathan antaa meille yrityksenne nimen lisäksi y-tunnuksen, sekä mahdollisen verkkolaskutusosoitteen ja operaattoritunnuksen.

Yritysmyyntimme päättää yritystietojen perusteella myönnetäänkö tilaukselle ennakkolasku vai lasku maksuehdolla. Ennakkolasku tulee maksaa ennen tuotteiden toimitusta.

Voinko tilata Suomen ulkopuolelle?

Valitettavasti tällä hetkellä toimitamme tuotteita ainoastaan Manner-Suomeen. Mikäli asutte ulkomailla, suosittelemme tarkistamaan täältä löytyykö kotimaastanne mahdollisesti paikallista Gorilla Sports -verkkokauppaa.

Kuinka käytän alennuskoodin tai lahjakortin?

Alennuskoodin tai lahjakortin voi käyttää kassalla kohdassa “Onko sinulla alennuskoodia?”. Tekstiä klikkaamalla avautuu tekstikenttä johon voit syöttää koodin.

Jos olet käyttänyt alennuskoodin tilaukseesi ja haluat palauttaa tuotteen, huomioimme alennuksen määrän palautettavassa summassa. Tilauksesta alennuskoodilla vähennettyä rahasummaa ei palauteta. Voit käyttää tilausta kohden yhden alennuskoodin ellei kampanja- tai alennuskoodin ehdoissa muuta mainita.

Lahjakortteja ei ole mahdollista vaihtaa rahaksi.

Maksutavat

Mitä maksutapoja on saatavilla?

Meillä voit maksaa ostoksesi kaikkien suomalaisten pankkien kautta, useilla eri maksukorteilla, mobiilimaksulla sekä Gorilla Sports laskulla tai tilillä. Yritykset voivat maksaa tilauksen myös yrityslaskulla.

Saatavilla olevat maksutavat:

• Maksukortit: Visa, Visa Electron, Maestro sekä MasterCard

• Verkkopankki: OP, Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, Säästöpankki, S-pankki, POP-pankki ja Oma Säästöpankki

• MobilePay

• PayPal

• Gorilla Sports Lasku

• Gorilla Sports Tili

• Avarda yrityslasku

• Lasku ja ennakkolasku yrityksille

• Svea yrityslasku (vain puhelintilaukset)

Voiko teillä maksaa laskulla?

Kuluttajille on saatavilla laskuvaihtoehto Gorilla Sports Lasku, jonka tarjoamme yhteistyössä Avardan kanssa.

- Joustava ja turvallinen maksutapa
- Maksat vasta saatuasi tuotteen
- Laskutusmaksu 2,95 €
- Korotonta maksuaikaa aina 30 päivää
- Laskun saatuasi voit itse päättää, maksatko useammassa erässä

Kun valitset maksutavaksi laskun, saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin laskun saatuasi. Sinun on maksettava vähintään laskulla ilmoitettu vähimmäismäärä eräpäivään mennessä. Myöhästyneestä maksusuorituksesta peritään viiden euron muistutuslasku. Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jonka yhteydessä voidaan tarkistaa osoite- ja luottotietosi. Luoton myöntäjänä toimii Avarda. Jos hakemustasi ei hyväksytä, voit valita toisen maksuvaihtoehdon. Kampanjaehtoja, kuten luoton perustamismaksua, korotonta ja kulutonta maksuaikaa tai muuta kampanjaan liittyvää erityistä ehtoa sovelletaan, kun Luotonsaaja on oston yhteydessä valinnut maksaa kampanjaehtojen mukaisesti. Kampanjaehtoja sovelletaan ainoastaan kyseessä olevaan ostoon. Tarkemmat kampanjaehdot esitetään ostoksen teon yhteydessä.

Luottoehdot ja vakiomuotoiset kuluttajaluottotiedot.

Voiko teillä maksaa osamaksulla?

Kuluttajille on saatavilla osamaksuvaihtoehto Gorilla Sports Tili, jonka tarjoamme yhteistyössä Avardan kanssa.

- Joustava ja turvallinen maksutapa
- Kaikki laskutuskuukauden aikana tehdyt tilaukset kootaan yhdelle laskulle
- Maksuaikaa jopa 36 kuukautta
- Valitset itse, kuinka paljon maksat kuukaudessa. Laskulla kerrotaan maksettava vähimmäiserä.
- Ei tilinavausmaksua
- Tilinhoitomaksu 3,95 € / kk (riippumatta kuukauden ostomäärästä)
- Lasku lähetetään kuukauden 17. päivä ja eräpäivä on seuraavan kuukauden 3. päivä

Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin pidemmälle maksuajalle. Saat kuukausittain tilinhoitoilmoituksen, jossa on kerrottu vaadittu vähimmäiserä. Voit milloin tahansa maksaa myös suurempia suorituksia tai koko avoinna olevan saldon kerralla pois ilman lisäkuluja. Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jonka yhteydessä voidaan tarkistaa osoite- ja luottotietosi. Luoton myöntäjänä toimii Avarda. Jos hakemustasi ei hyväksytä, voit valita toisen maksuvaihtoehdon. Kampanjaehtoja, kuten luoton perustamismaksua, korotonta ja kulutonta maksuaikaa tai muuta kampanjaan liittyvää erityistä ehtoa sovelletaan, kun Luotonsaaja on oston yhteydessä valinnut maksaa kampanjaehtojen mukaisesti. Kampanjaehtoja sovelletaan ainoastaan kyseessä olevaan ostoon. Tarkemmat kampanjaehdot esitetään ostoksen teon yhteydessä.

Voiko teillä maksaa yrityslaskulla?

Tarjoamme yhteistyössä Avardan kanssa yrityslaskuja yrityksille. Yrityslaskulla maksuaikaa on 30 päivää, käsittelymaksu 6,95 €. Edellytämme Y-tunnusta ja tarkistamme henkilöllisyytesi vahvan tunnistautumisen avulla.

Mikäli Avardalta ei pystytä todentamaan yrityksen maksukykyä, tarjoamme yrityksille maksutapavaihtoehtona laskua maksuehdolla tai ennakkomaksulla. Yritysmyyntimme päättää yritystietojen perusteella myönnetäänkö tilaukselle ennakkolasku vai lasku maksuehdolla.

Asiakas on sitoutunut ja velvollinen maksamaan laskun vaikka maksutavan perusteena on ennakkomaksu. Yritysmyyntimme tavoitatte sähköpostitse joeli@gorillasports.fi.

Miksi en pysty valitsemaan maksutavaksi Gorilla Sports laskua tai tiliä?

Mikäli et pysty valitsemaan maksutavaksi Avardan tarjoamaa Gorilla Sports tiliä tai laskua kielteisen luottopäätöksen takia, saat lisätietoja olemalla yhteydessä suoraan laskuttajaamme Avardaan. Asiakas- tai myyntipalvelumme ei voi vaikuttaa laskutuspalvelusta tuleviin luottopäätöksiin. Muissa ongelmatapauksissa laskutuksen osalta olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme tai myyntipalveluumme.

Avardaan voit olla yhteydessä:

• Soittamalla numeroon 09 2532 7100 arkisin 9-19

• Sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@avarda.fi

• Chatin kautta osoitteessa www.avarda.fi

• Omat sivut löydät osoitteessa https://omatsivut.avarda.fi

Miksi en ole saanut laskuani?

Jos olet valinnut maksutavaksi Gorilla Sports-laskun tai -tilin:

Gorilla Sports lasku muodostuu aina seuraavana päivänä toimituksesta ja laskulle saa aina 30 päivää korotonta maksuaikaa. Gorilla Sports-tili laskut muodostuvat kuukauden 17. päivä, ja erääntyvät 3. päivä. Jos siis teet tilauksen kuun 18. päivä, saat ensimmäisen laskun vasta seuraavan kuun 17. pivä. Laskuttajamme Avarda toimittaa laskun asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Avoinna olevat laskut löydät myös kirjautumalla Avardan omille sivuille: https://omatsivut.avarda.fi/

Jos olet valinnut maksutavaksi yrityslaskun:

Avarda toimittaa yrityslaskun asiakkaan valinnan mukaan joko sähköpostitse, verkkolaskuna tai kirjeenä. Jos et ole saanut laskua, niin pyydämme olemaan yhteydessä yritystilausten osalta sähköpostitse joeli@gorllasports.fi Ilmoita viestissä meille nimi jolla tilaus on tehty, voit myös liittää viestiin kuvankaappauksen tilausvahvistuksesta.

Reklamaatiot ja takuu

Kuinka teen reklamaation?

Voit tehdä reklamaation jos saamasi tuote on saapunut rikkinäisenä, se ei ole tilaamasi tuotteen kaltainen tai siitä puuttuu osia. Reklamaation voi tehdä myös takuuaikana rikkoutuneista tuotteista. Reklamaatiopyyntöön vaadittavat tiedot löydät sähköpostiisi tulleesta tilausvahvistuksesta.

Voit tehdä reklamaation sivuillamme olevan chat-keskustelun kautta seuraamalla asiakaspalvelubottimme ohjeita, jonka jälkeen asiakaspalvelumme käsittelee reklamaationne. Asiakaspalvelubottimme on käytettävissä 24/7 ja opastaa sinua jokaisen vaiheen läpi, varmistaen, että kaikki tarvittavat tiedot tulevat mukaan.

Pyydämme sinua kuvailemaan ongelman tarkasti: mikä on vialla, milloin vika havaittiin ja missä tilanteessa se ilmeni. Jos reklamaatiosi liittyy viallisiin osiin, ilmoita niiden nimet ja määrä. Mahdollinen mukana tullut ohjekirjan osaluettelo auttaa osien tunnistamisessa.

Reklamaatioon tulee aina liittää selkeät kuvat tai videot, joista reklamoitu vika tai puute näkyy. Tämä nopeuttaa käsittelyä huomattavasti. Jos reklamaatiosi liittyy puutteelliseen tai väärään toimitukseen, liitä mukaan kuvat saamastasi tuotteesta ja sen pakkauksesta, etenkin jos pakkaus on vaurioitunut. Usein tuotteiden artikkelitiedot ovat painettuna pakkaukseen, joten myös niiden kuvaaminen voi olla hyödyllistä.

Kun olemme vastaanottaneet kaikki tarvittavat tiedot, asiakaspalvelumme käsittelee reklamaationne ja olemme teihin yhteydessä mahdollisimman pian. Tavoitteenamme on ratkaista ongelma nopeasti ja sujuvasti. Asiakaspalvelumme käsittelee reklamaatiot saapumisjärjestyksessä.

Huomioittehan, että emme käsittelee reklamaatioita suoraan puhelimitse myyntipalvelussa tai WhatsApp-kanavan kautta, vaan yhteydenotto tulee tehdä aina kirjalisesti suoraan asiakaspalveluun. Myyntipalvelusta saat tarvittaessa yleistä apua reklamaation tekemiseen.

Sain paketin, mutta se oli vaurioitunut kuljetuksessa. Mitä nyt?

Älä kieltäydy vastaanottamasta pakettia, vaikka se olisi vaurioitunut. Jos pakettia toimitettaessa huomaat paketin olevan vaurioitunut, ota paketista kuva ja ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sivuillamme olevan chatin kautta.

Sisällytä viestiin tilauksen viite, sekä nimi jolla tilaus on tehty, ja laita viestin liitteeksi kuva paketista. Hoidamme tämän jälkeen mahdollisen tuotteen vaihdon tai palautuksen, mikäli tuote on vaurioitunut.

Onko tuotteilla takuu?

Kaikilla tuotteillamme on vuoden takuu, jota voi tuotteen arvostelemalla pidentää 2 vuoteen. Takuu kattaa valmistusvirheistä johtuvat viat sekä tuotteiden hajoamiset. Takuu ei kata käytöstä johtuvaa tuotteiden normaalia kulumista, eikä virheellisestä käytöstä tai asennuksesta aiheutuneita vaurioita.

Tuotteiden normaalia kulumista on esimerkiksi taljan vaijerin, tai kuntopyörän vetohihnan rispaantuminen käytössä.

Toimitustavat

Kuinka pitkiä toimitusajat ovat?

Valtaosa tuotteistamme lähetetään varastoltamme Lahdesta, josta tilaukset saadaan toimitettua perille 1-3 arkipäivän kuluessa.

Osa tuotteista joudutaan edelleen lähettämään päävarastoltamme Saksasta, josta tuotteet saadaan toimitettua perille 1-3 viikon kuluessa.

Tuotteen arvioitu toimitusaika on aina ilmoitettuna tuotesivun oikeassa reunassa hinnan alapuolella, sekä kassalla ostoskorilistauksessa jokaiselle yksittäiselle tuotteelle tuotteen alla.

Mitä toimitustapoja on saatavilla?

Toimitus Schenker noutopisteeseen

Tuote toimitetaan osoitteen sekä noutopisteiden tilan perusteella lähimpään DB Schenker noutopisteeseen, josta tuotteen voi noutaa henkilöllisyystodistusta vastaan. Saat saapumisilmoituksen tekstiviestitse yhteystiedoista löytyvään puhelinnumeroon, kun lähetys on noudettavissa noutopisteeltä. Toimituksen hinta noutopisteeseen on 9,95 € / tilaus (sis. alv 25,5%), toimitus noutopisteelle on maksuton yli 69 € tilauksille.

Voit tarkistaa lähimmän DB Schenker noutopisteesi täältä.

Mikäli et ole saanut saapumisilmoitusta, mutta tuotteesi on seurannan mukaan saapunut noutopisteelle, ole yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu-sivumme chatin kautta. Pakettia voi myös käydä tiedustelemassa noutopisteeltä ilman saapumisilmoitusta, ota henkilöllisyystodistus sekä lähetystunnus (seurantakoodi) mukaan.

Schenkerin noutoaika noutopistelähetyksille on 7 arkipäivää, jonka jälkeen lähetys palautuu takaisin varastollemme. Valitettavasti noutoaikaa ei ole mahdollista pidentää. Mikäli lähetystä ei ehdi itse noutamaanl, on mahdollista ladata ja tulostaa valtakirja toiselle henkilölle noutoa varten alla olevan linkin kautta:

Linkki valtakirjaan

Toimitus ulko-ovelle

Jos haluat että tuotteet toimitetaan suoraan kotiovelle, voit valita kassalla tilaukselle toimituksen ulko-ovelle. Kotiinkuljetuksen hinta on 19,95 € (sis. alv 25,5%) / tilaus.

Nouto varastoltamme Hollolasta

Pikatoimitustuotteet voidaan myös noutaa Hollolan varastolta veloituksetta. Jos haluat tehdä noutotilauksen pikatoimitustuotteesta, ole yhteydessä myyntipalveluun arkisin 12 - 16 soittamalla 0341092922, tai sähköpostitse info@gorillasports.fi.

Noutoa ei voida valita toimitustavaksi kassalla, noutotilaukset tulee aina tehdä ottamalla yhteyttä myyntipalveluun tai asiakaspalveluun. Noutovarastomme on avoinna arkisin ma-to, noudot eivät ole mahdollisia pe-su tai arkipyhinä.

Miksi tuote toimitetaan minulle kotiinkuljetuksena, vaikka tilasin sen noutopisteelle?

Mikäli tilattu tuote on liian suuri käytössä olevien kuljetuspalveluiden noutopisteeseen, toimitetaan se kotiinkuljetuksena toimitustapavalinnasta huolimatta.

Voinko vaihtaa toimitustapaa tai -osoitetta?

Toimitustavan muutos on mahdollista vain ennen kuin tilaus on otettu käsittelyyn. Väärinkäytösten estämiseksi osoitteenmuutos ei ole mahdollista tilauksille, joissa on valittu maksutavaksi lasku- tai osamaksu, tuotteista on tällöin tehtävä uusi tilaus ja laskutussopimus. Laskulla tilatut tuotteet voidaan toimittaa ainoastaan väestörekisterin mukaiseen osoitteeseen, uuden tilauksen tekeminen ei siis välttämättä mahdollista osoitteenmuutosta.

Toimitustavan tai -osoitteen muuttamiseksi ole yhteydessä myyntipalveluumme arkisin 12 - 16 soittamalla 0341092922, tai sähköpostitse info@gorillasports.fi. Ilmoitathan viestissä nimen ja sähköpostin jolla tilaus on tehty, sekä tilausvahvistuksesta löytyvän tilauksen viitteen.

Miksi seurantakoodini ei toimi?

Päävarastoltamme lähetettävien tuotteiden seurantakoodit aktivoituvat n. 7-14 päivän kuluessa lähetyksestä, kun paketit saapuvat Suomeen ja skannataan terminaalissa. Ennen tätä seurantatietoja ei ole saatavilla, tai seurantasivulla näkyy ainoastaan ennakkotieto lähetyksestä.

Pikatoimitustuotteiden seurantakoodit aktivoituvat useimmiten jo samana tai tilausta seuraavana arkipäivänä, mutta viimeistään 2 arkipäivän kuluessa tilauksen lähettämisestä.

Tarkista myös seurantasivulta, onko lähetyksen viitetyyppi oikein. Tarkemmat ohjeet lähetysten seuraamiseen löydät lähetysilmoituksesta.

DB Schenker lähetysten seurannan löydät täältä.

Tilasin ennakkotilaustuotteen, milloin saan sen?

Ennakkotilaustuotteiden arvioitu saapumispäivämäärä, eli päivämäärä jolloin saamme tuotetta lisää varastoon on ilmoitettu tuotesivulla. Saapumispäivämäärä on arvio, joka voi muuttua. Saat ilmoituksen sähköpostitse, mikäli tilaamasi ennakkotilaustuotteen arvioituun saapumispäivämäärään tulee muutoksia. Mikäli haluat tehdä muutoksia ennakkotilaukseesi, ole yhteydessä asiakaspalveluumme sivuillamme olevan chatin kautta.

Miksi toimitusaika päävarastolta on pidempi?

Tilaukset lähetetään päävarastoltamme Saksasta koostettuina kaksi kertaa viikossa. Tilaukset tulevat Saksasta meriteitse, jonka vuoksi seurantaa ei ole saatavilla Saksa-Suomi välille, vaan seurantakoodit alkavat toimimaan vasta Suomen puolella.

Joskus koko tilaus ei mahdu samaan kuormaan, esimerkiksi paketin koon vuoksi tai ne erkanevat toisistaan käsittelyssä Suomen päässä. Tämän vuoksi päävarastoltamme lähetetyt paketit saattavat saapua perille eri aikaan.

Miksi en ole saanut seurantakoodia?

Seurantakoodit lähetetään sähköpostitse, kun tilaus on käsitelty varastollamme. Pikatoimitustuotteiden seurantakoodit lähetetään tyypillisesti jo seuraavana arkipäivänä, muiden tuotteiden seurantakoodit 1-3 arkipäivän kuluessa tilauksen teosta.

Mikäli tilauksesi sisälsi ennakkotilaustuotteita, tilauksesi jää jälkitoimitukseen ja käsitellään vasta kun kaikkia tilaamiasi tuotteita on saatavilla. Jos haluat että varastosta löytyvät tuotteet lähetetään jo etukäteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu-sivuillamme olevan chatin kautta.

Mikäli tilauksesi ei sisällä ennakkotilaustuotteita etkä saa seurantakoodia 3 arkipäivän kuluessa tilauksesta, ota yhteyttä asiakaspalveluun sivuillamme olevan chatin kautta.

Palautus

Miten 30 päivän palautusoikeus toimii?

Tarjoamme kuluttaja-asiakkaille tuotteiden 30 vuorokauden palautusoikeuden alkaen tuotteen vastaanottamispäivästä.

30 vuorokauden palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita.

Palautettavan tuotteen tulee olla jälleenmyyntikelpoinen, ja se tulee palauttaa alkuperäisessä tuotepakkauksessa hyvin pakattuna tuotteen mukana tulevien pakkausmateriaalien kanssa. Huonosti pakattu tuote saattaa rikkoutua kuljetuksessa. Alkuperäinen tuotepakkaus on osa tuotetta. Palautettavan tuotteen mukana tulee palauttaa kaikki toimitetut osat, tarvikkeet, käyttöohjeet sekä mahdolliset kaupanpäälliset. Asiakas on vastuussa tuotteen palautuksesta.

Jos palautettu tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, on asiakas velvollinen korvaamaan tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumisen välisen erotuksen. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti. Jos palautettu tuote osoittautuu kokonaan myyntikelvottomaksi, niin tuotteesta ei palauteta asiakkaan maksamaa hintaa, vaan arvonalentuminen on 100 prosenttia asiakkaan maksamasta tuotteen hinnasta.

Mikäli tilaamanne tuotteen pakkaus on liian iso palautettavakasi noutopisteelle, tilataan meiltä paketille/paketeille nouto. Ole tällöin yhteydessä asiakaspalveluumme palautusta varten asiakaspalvelu-sivuillamme olevan chatin kautta. Ilmoita viestissäsi toive noutoajasta palautukselle. Käsittelyaikojen vuoksi nouto on mahdollista aikaisintaan 3 arkipäivän päästä ilmoituksesta/viestistä. Mikäli haluat palauttaa vain osan tilaamistasi tuotteista, muistathan mainita kyseiset tuotteet viestissä.

Emme nouda pakettipalveluna lähetettyjä palautuksia noutopisteiltä tai automaateista.

Palautettavasta rahasummasta pidätämme palautuksesta muodostuneet kustannukset, jotka määräytyvät palautettavien pakettien lukumäärän, koon ja palautusmuodon mukaan.

Tuotteen voi palauttaa myös veloituksetta tuomalla sen itse suoraan Lahden varastolle 30 päivän sisällä sen vastaanottamisesta. Jos haluat palauttaa tuotteen Hollolan varastolle, niin palautuksesta tulee tehdä ennakkoon palautusilmoitus asiakaspalveluun. Asiakaspalvelumme lähettää tämän jälkeen tarkemmat ohjeet sähköpostitse käsiteltyään ilmoituksen. Myös varastolle palautettavan tuotteen tulee olla pakattuna alkuperäispakkaukseen. Jos saamassasi tuotteessa on ollut virhe, niin tästä tulee ennen palautusta tehdä reklamaatio asiakaspalvelun kautta lisäohjeiden saamiseksi. Varasto ottaa asiakaspalautuksia vastaan vain arkisin ma-pe klo 8:00-15:30 välillä.

Onko palautus maksullinen?

Paketin lähetyksestä ja palautumisesta aiheutuva palautuskustannus määräytyy palautettavien pakettien lukumäärän, painon sekä palautusmuodon mukaan (paketti/rahti).

Palautushinnasto (mikäli palautuksen kuluista ei sovittu muuta)

0-19 kg: 9,95€/palautunut lähetys

20-30 kg: 14,95€/palautunut lähetys

+30 kg: Rahtipalautus. Rahdista veloitetaan seuraavasti per lähetys:

Rahti 0–0,19m³: 59,90€

Rahti 0,20–0,39m³: 89,90€

Rahti 0,40–1,59m³: 99,90€

Rahti >1,60m³: 139,90€

Ylläolevat hinnat sisältävät alv 25,5%.

Jos tuot tuotteen suoraan itse Hollolan varastolle emme veloita palautuskustannuksia. Muistathan tehdä ennakkoon palautusilmoituksen tässäkin tapauksessa asiakaspalveluun asiakaspalvelu-sivujemme chatin kautta, josta saat tarkemmat ohjeet palautusta varten.

Kun lähetys palautuu varastollemme, teemme rahapalautuksen käyttämällesi maksutavalle. Palautuskustannukset pidätetään palautettavasta summasta hinnaston mukaisesti. Mahdollisia toimituskuluja, laskutuskuluja tai tilauksen lisäpalveluiden kuluja ei hyvitetä.

Kuinka palautan tuotteen?

Alla olevat ohjeet ovat uudenveroisille ja alkuperäispaketissaan oleville tuotteille. Mikäli tuotteessanne on käytön jälkiä, rikkoutumaa tai tuotteen alkuperäispakkausta ei ole tallessa olkaa aina ensin yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu-sivuillamme olevan chatin kautta lisäohjeiden saamiseksi palautukselle.

Mikäli pakettisi on toimitettu Schenker noutopisteeseen, voit palauttaa paketin samaan noutopisteeseen kunhan alkuperäinen lähetystarra on edelleen ehjä, luettavissa ja kiinnitettynä pakettiin. Ilmoittakaa palautuksesta etukäteen myös meille asiakaspalvelu-sivuillamme olevan chatin kautta.

Mikäli alkuperäinen lähetystarra ei ole enää ehjä, saatte paketin palautettua meidän sopimustunnuksellamme Postin toimipisteelle. Sopimustunnuksemme on 638467. Kertokaa alla oleva sopimustunnus Postin toimipisteellä ja ilmoittakaa kyseessä olevan palautus. Ilmoittakaa palautuksesta etukäteen myös meille asiakaspalvelu-sivuillamme olevan chatin kautta.

Jos tilauksesi on toimitettu kotiinkuljetuksena / paketti on liian suuri itse palautettavaksi itse noutopisteelle, voidaan meiltä tilata paketille/paketeille nouto. Lähetämme tällöin sähköpostitse tulostettavan palautuskortin kiinnitettäväksi pakettiin palautusta varten. Ole noutotapauksissa yhteydessä asiakaspalveluumme palautusta varten sivuillamme olevan chatin kautta tai soittamalla 0341092922 (arkisin 12 - 16). Ilmoita viestissäsi mahdollinen noutoaika palautukselle. Käsittelyaikojen vuoksi nouto on mahdollista aikaisintaan 3 arkipäivän päästä ilmoituksesta/viestistä. Mikäli haluat palauttaa vain osan tilaamistasi tuotteista, muistathan mainita kyseiset tuotteet viestissä.

Jos et ole vielä vastaanottanut tilaustasi, voit ilmoittaa tilaustasi kuljettavaan yritykseen sekä asiakaspalveluumme, että et aio vastaanottaa pakettia. Paketti palautuu varastollemme säilytysajan umpeuduttua. Palautuskustannukset pidätetään hinnaston mukaisesti, lisää palautuskustannuksista löydät kohdasta “Onko palautus maksullinen?”.

Ota aina yhteyttä asiakaspalveluun, mikäli paketti tai tuote on vaurioitunut tai olet vastaanottanut väärän tuotteen.

Yli 30 kg painavat lähetykset noudetaan aina suoraan asiakkaalta, ja ne palautuvat rahtikuljetuksella. Käsiteltyään asiakkaan jättämän palautuspyynnön asiakaspalvelu sopii asiakkaan kanssa noutoajankohdan ja tekee kuljetustilauksen. Asiakkaalta veloitetaan rahdista muodostuvat kustannukset.

Palautuskustannukset pidätetään palautettavasta summasta rahapalautuksen yhteydessä. Ole yhteydessä asiakaspalveluun ennen palautusta, mikäli haluat asiakaspalvelun laskevan palautuskustannuksesi etukäteen. Tilauksen mahdollisia toimitus- tai laskutuskuluja ei palauteta.

Tuotteet on mahdollista palauttaa myös arkipäivisin ma-to klo 8:00 - 15:00 varastollemme Hollolaan, osoitteeseen Soisalmentie 3, 15860 Hollola. Tällöin emme veloita palautuskustannuksia palautuksesta.

Tilasin tuotteen, mutta haluaisin vaihtaa sen toiseen. Kuinka toimin?

Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen, voit tehdä uuden tilauksen haluamastasi vaihtotuotteesta ja jättää palautuspyynnön alkuperäiselle tuotteelle. Alkuperäisen tuotteen palautus käsitellään asiakaspalautuksena ja hyvitetään sinulle. Emme tee tuotevaihtoja erikseen, vaan nämä tulee aina hoitaa uuden tilauksen ja vanhan tilauksen asiakaspalautuksen kautta.

Kuinka kauan palautus kestää?

Käsittelemme palautuspyyntöjä saapumisjärjestyksessä. Vastaamme pyyntöösi 1-3 päivän kuluessa.

Kun olet palauttanut lähetyksesi noutopisteeseen tai luovuttanut sen kuskille, kestää noin 1-5 päivää että paketti saapuu varastollemme. Kun varasto on käsitellyt palautuksesi, palautamme rahasi käyttämällesi maksutavalle. Palautuskustannukset pidätetään palautettavasta summasta, toimitus- ja laskutuskuluja ei palauteta.

Jos maksoit tilauksesi verkkopankin kautta, saat Avardalta sähköpostiviestin koskien rahojesi palautusta. Voit ilmoittaa palautukselle tilinumerosi vastaamalla tähän viestiin. Rahat palautuvat tilillesi 1-3 pankkipäivän kuluessa palautuksen käsittelystä.

Jos maksoit tilauksesi maksukortilla, rahat palautetaan tilille joka on yhdistetty maksukorttiisi. Rahat palautuvat kortillesi 1-3 pankkipäivän kuluessa palautuksen käsittelystä.

Jos olet valinnut maksutavaksi laskun tai osamaksun, hyvitämme sovitun suuruisen summan laskulle. Mahdolliset palautuskustannukset, sekä toimitus- ja laskutuskulut jäävät maksettavaksi.

Mikäli et ole saanut rahojasi takaisin 14 päivän kuluessa palautuksen jättämisestä noutopisteelle/palautuksen noudosta, ole yhteydessä asiakaspalveluumme sivuillamme olevan chatin kautta.

Huomioithan että rahat voidaan palauttaa vasta kun olemme vastaanottaneet ja tarkistaneet palautuksen!

Lähetys palautui noutamattomana, mitä nyt?

Schenker ja Matkahuolto palauttaa noutamatta jääneet paketit varastollemme 7 vuorokauden säilytysajan umpeuduttua. Kun lähetys palautuu varastollemme, olemme teihin yhteydessä jatkotoimenpiteiden selvittämiseksi.

Noutamaton lähetys tai kieltäytyminen lähetyksen vastaanottamisesta ei ole kuluttajansuojalain mukainen palautus, vaan se katsotaan sopimusrikkomukseksi ostajan puolelta. Näissä tapauksissa veloitamme asiakkaalta palautuskustannukset 15€/palautunut lähetys. Mainittuja palautuskuluja emme veloita, mikäli asiakaspalvelumme kanssa on palautuksesta ja sen mahdollisista kuluista sovittu etukäteen.

Yhteydenotto

Kuinka tavoitan asiakaspalvelun?

Yhteyden asiakaspalveluumme saat sivuilla olevan chatin kautta. Mikäli asiakaspalvelumme ei ole yhteydenottohetkellä paikalla, palaamme sinulle asiaan sähköpostitse normaalisti saman tai seuraavan arkipäivän aikana.

Asiakaspalvelumme aukioloajat:

ma-pe klo 9-17

Asiakaspalvelu on suljettu viikonloppuisin sekä juhlapyhinä

Kuinka tavoitan myyntipalvelun?

Myyntipalvelumme tavoitat numerosta 0341092922, jos haluat tehdä tilauksen, muuttaa tilaustasi, tiedustella tuotteista tai maksu- ja toimitustavoistamme.

Jos myyntipalvelu on varattu, pyydämme odottamaan myyjän vapautumista tai yrittämään soittoa uusiksi myöhemmin.

Myyntipalvelumme aukioloajat:

ma-pe klo 12-16

Myyntipalvelu on suljettu viikonloppuisin sekä juhlapyhinä

Yritysmyynti

Lisätietoa yritysmyynnistämme löydätte klikkaamalla tästä

Yritysmyynti

Tuotteet

Onko normaalia, että tuotteiden painoissa on pientä heittoa ilmoitettuun painoon?

Ei kisakäyttöön tarkoitetuissa tuotteissa (esim. levypainot, tangot tai kahvakuulat) saattaa ilmetä pientä heittoa ilmoitetusta painosta. Yleisesti ottaen noin 0-5% painotoleranssi ilmoitetusta painosta on vielä täysin normaalia. Joissain materiaaleissa kuten valurautaisissa tuotteissa, tai sementtitäytteississä painoissa, painotoleranssi voi olla myös hieman suurempi.

Kisakäyttöön tarkoitetuissa tuotteissa painot on kalibroitu ja tarkistettu, jolloin heitot ovat usein vain kymmeniä grammoja tai vähemmän. Mikäli tuote on kisäkäyttöön sopiva, mainitaan tästä tuotesivulla.

Tilaamani tuote ei vastaa täysin tuotekuvausta tai tuotekuvaa

Kaupassamme on yli 1 000 tuotetta ja näin ollen tuotekuvauksissa, saatavuuksissa, loppuunmyynnissä, saapumispäivämäärissä, hinnoissa, mainoksissa, sisällössä ja kuvissa saattaa olla virheitä tai vanhentunutta tietoa, tämä on äärimmäisen harvinaista, mutta mahdollista. Olethan asiakaspalveluumme yhteydessä, jotta pystymme yhdessä etsimään ratkaisun asiaan.

Mitä ovat OUTLET-tuotteet?

OUTLET -tuotteet ovat asiakaspalautuksia, valikoimasta poistuvia, viallisia taikka puutteellisia 2-laatuisia tuotteita, joilla on huomattavasti edullisempi hinta kuin uusilla tuotteilla. OUTLET -tuotteita tilatessa lue tuotetiedot aina tarkasti. Tuotteissa voi olla vikaa sekä puutteita, jolloin tuotteen viat ja epäkohdat on ilmoitettuna tuoteteksteissä. OUTLET -valikoimasta löytyy myös vauriollisia tuotteita, jotka vaativat korjausta ennen käyttöönottoa. Varaosia voi tiedustella sivuillamme olevan chatin kautta tai myyntipalvelusta 0341092922 (arkipäivisin klo 12-16).

OUTLET-tuotteet ovat pääosin yksittäiskappaleita ja niitä on saatavilla rajoitetusti. OUTLET-merkityillä tuotteilla ei ole takuuta.

Toimitetaanko tuotteet kasattuina, onko tuotteille saatavilla kasauspalvelua?

Suurin osa tuotteista toimitetaan osissa. Valitettavasti emme tarjoa kasauspalvelua tuotteille.

Haluamani tuote on loppunut varastosta, mitä voin tehdä?

Voit tilata saapumisilmoituksen sähköpostiinne tuotesivun kautta tai kysyä tuotteen saatavuudesta sivuillamme olevan chatin kautta.

Saako tuotteisiin varaosia?

Mikäli sinulla on tarvetta tuotteiden varaosille, ilmoitathan aina osanumeron tuotemanuaalin / kasausohjeen mukaisesti. Mahdollisuuksien mukaan liitä viestiin kuva tarvitsemastasi osasta.

Varaosia ei ole suoraan tilattavissa verkkokaupasta, vaan pyydämme näiden osalta olemaan yhteydessä sivuillamme olevan chatin kautta.

Varaosat lähetetään pääsääntöisesti keskusvarastoltamme Saksasta 2-4 viikon toimitusajalla Postnordin toimittamina.

Tuotteen mukana ei toimitettu ohjekirjaa tai osaluetteloa.

Löydät useimpien tuotteiden ohjekirjan tuotesivulta tuotetiedoista löytyvästä "Tuotemanuaali" -kohdasta. Jos tuotteen kohdalla ei ole tuotemanuaalia, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sivuillamme olevan chatin kautta.

Jäikö sinulla kysyttävää?

Voit olla yhteydessä meihin alakulman keskustelu- tai alla olevasta painikkeesta, josta pääset lähettämään viestin asiakaspalveluumme asiakaspalvelubottimme kautta.

Vastaamme yhteydenottoosi keskimäärin 1-3 arkipäivän kuluessa. Lähetäthän vain yhden yhteydenoton samasta aiheesta.

Ota yhteyttä

Laskutusosoite:
Huom. osoitteessa ei ole myyntiä tai tuotteita esillä.

Gorilla Sports
Vesijärvenkatu 11 A
c/o Tevi Office, 2krs
15140 Lahti