Gorilla Sports treenivinkit

Kyykyt ja niiden eri variaatiot esittelyssä + kyykkytesti

Kyykyt ja niiden eri variaatiot esittelyssä + kyykkytesti

Erilaiset jalkalaitteet auttavat sinua tehokkaasti kasvattamaan jalkalihaksiasi ja niiden voimaa. Jos et kuitenkaan syystä tai toisesta voi mennä kuntosalille, seuraavaksi paras vaihtoehto ovat kyykyt. Kyykkyjä on erilaisia ja niitä voi tehdä lähes kaikkialla. Tässä blogikirjoituksessa kerromme oikeaoppisesta kyykystä, sekä eri kyykkyvariaatioista.
Jalkatreeni 2022

Jalkatreeni 2022

Kesä lähestyy ja monet varmasti haluavat päästä rantakuntoon, tai olla muutoin valmiita kun kesäkelit sallivat monien eri lajien ja aktiviteettien harrastamisen. Harrastitpa kesäisin mitä hyvänsä, tulet varmasti käyttämään siihen jalkalihaksiasi, joten eiköhän laiteta jalkalihaksesi kuntoon oikein kertaheitolla?
Selkä- ja niskatreeni jumahtaneelle niska- ja hartiaseudulle

Selkä- ja niskatreeni jumahtaneelle niska- ja hartiaseudulle

Onko taas päässyt käymään niin, että niska on jumissa eikä burana auta? Jos näin on, niin olet saapunut oikeaan osoitteeseen. Esittelemme muutaman liikkeen joilla saat veren taas kiertämään ja olet oma itsesi taas tuossa tuokiossa.
Oletko aina punnertanut väärin? Punnerrusvariaatio-opas

Oletko aina punnertanut väärin? Punnerrusvariaatio-opas

Punnerrukset ovat mahtavia liikkeitä, mutta tavoitellessaan suuria määriä punnerruksia, moni sortuu yleiseen virheeseen: punnerrusasento on väärä. Tässä kirjoituksessa perehdymme oikeaoppiseen punnerrusasentoon, erilaisiin suosittuihin variaatioihin, niiden eroihin ja kerromme ovatko kaikki variaatiot edes tarpeellisia.
Mitkä ihmeen kalorit? Treeni- ja ruokavaliotermit selkosuomeksi aloittelijoille

Mitkä ihmeen kalorit? Treeni- ja ruokavaliotermit selkosuomeksi aloittelijoille

Usein kun luemme uutisia tai katsomme treenivideoita, kuulemme sanan ”kalori”, ”ravintoarvo” tai ”joule”, mutta harvat meistä tietävät mitä ne tarkoittavat, miksi ne on hyvä ymmärtää ja miten paljon kaloreita pitäisi saada päivittäin. Lisäksi aloittelijoille termit ”toisto” ja ”sarja” saattavat mennä sekaisin. Tässä kirjoituksessa oiommekin siis mutkat suoriksi kansankielellä kertoen mitä ovat ravintoarvot, toistot ja sarjat. Kerromme lisäksi mikä on niiden merkitys kuntoilussa ja treenaamisessa.
Näin saat isommat olkapäät! – Olkapäätreeni 2022

Näin saat isommat olkapäät! – Olkapäätreeni 2022

Onko päässyt käymään niin, että patti kasvaa mutta olkapäät eivät kasva samalla kohinalla mukana? Tässä treenioppaassa neuvomme miten voit treenata olkapäitäsi muutaman eri laitteen ja välineen avulla.
5 syytä miksi sinunkin tulisi joogata + Joogatreeni 2022!

5 syytä miksi sinunkin tulisi joogata + Joogatreeni 2022!

Jooga on länsimainen nimitys ryhmälle erilaisia fyysisiä ja henkisiä liikkeitä ja harjotteita. Nykyisin joogalla tarkoitetaan nimenomaan tietynlaista venyttelyä, johon yhdistetään hengitysharjoituksia. Tässä listaamme viisi syytä miksi sinunkin tulisi joogata ja ehdotamme muutamia liikkeitä, joiden avulla pääset mukaan!
Vatsalihastreeni – Kuinka Saat six packin alle kuudessa kuukaudessa

Vatsalihastreeni – Kuinka Saat six packin alle kuudessa kuukaudessa

Jos tunnet, että ruokavaliossasi on kenties parantamisen varaa, kesän ja syksyn jälkeen farkut oudosti kiristävät ja vatsa oudosti pullottaa, niin eipä hätää. Jos haaveilet jo ensi kesänä olevasi rantakunnossa, vielä ei ole liian myöhäistä aloittaa. Tässä treenioppaassa kerromme kuinka sinä voit saada upeat vatsalihakset alle kuudessa kuukaudessa.
Talvikuntoon Treenivinkit

Talvikuntoon Treenivinkit

Talvi tekee tuloaan! Viima vinkuu jo nurkissa, koronapandemia hönkäilee näillä näkymin viimeisiään, mutta syysnuha alkaa jo kutittelemaan nenässä ja testaa vastustuskykyämme. On tärkeää olla mahdollisimman hyvässä fyysisessä kunnossa kun talven mahdollinen influenssa-aalto kolkuttelee ovella. Kohota siis kuntoasi ja paranna vastustuskykyäsi näillä treenivinkeillä, jotka olemme teille koonneet.
Oletko aina treenannut väärin? Treenijako lihaksen kasvatukseen 2020

Oletko aina treenannut väärin? Treenijako lihaksen kasvatukseen 2020

Moni voimaharjoittelun alkutaipaleella oleva ajattelee harjoitusohjelman lihasryhmäjaon tapahtuvan sen perusteella, kuinka monta kertaa viikossa on aikaa ja halua harjoitella. Missään nimessä kalenteriviikko ei ole se aika, jonka lihaksen pitäisi saada palautua harjoituksen jälkeen. Paras treenijako lihaksen kasvatukseen 2020.
Nyrkkeilytreeni kotona 2020

Nyrkkeilytreeni kotona 2020

Fyysinen kunto sisältää kestävyyttä, voimaa, nopeutta, ketteryyttä ja koordinointia. Nyrkkeilijät ovat hyviä jokaisessa näissä osa-alueessa. Tämän takia kannattaa tutustua siihen, miten nyrkkeilijät treenaavat. Kaikki harjoitukset voi tehdä kotona vain muutamaa kuntovälinettä käyttäen.
Paritreeni 2020 | 5 tehokasta liikettä

Paritreeni 2020 | 5 tehokasta liikettä

Harjoittelu kahdestaan kaverin kanssa on erinomainen vaihtoehto ja mukavaa vaihtelua yksin treenaamiseen. Hikoilu kumppanin kanssa on erittäin monipuolista ja tehokasta.
Tehokas rintatreeni kotona - treeniohjelma

Tehokas rintatreeni kotona - treeniohjelma

Rintalihastreeni voi olla paljon muutakin kuin vain penkkipunnerrus. Rintatreeni tuo ryhtiä yläkroppaan sekä parantaa hapenottokykyä. Täältä löytyy treeniohjelma kaiken tasoisille!
20 minuutin vastusnauhatreeni kotona

20 minuutin vastusnauhatreeni kotona

Säännölliset harjoitukset kuminauhalla edistävät lihasten joustavuutta ja vahvistavat niitä. Treeninauhalla on positiivinen vaikutus koko kehoon, ei pelkästään yksittäisiin lihasryhmiin
Plyo Box hyppy- ja voimaharjoittelu

Plyo Box hyppy- ja voimaharjoittelu

Plyo Boxilla voi tehdä lukuisia harjoituksia ja sillä treenaaminen edistää erityisesti räjähdysmäistä voimaa sekä nopeutta.
Pakaratreeni Ohjelma | 5 Vinkkiä | Vuoden 2020 Treeni

Pakaratreeni Ohjelma | 5 Vinkkiä | Vuoden 2020 Treeni

Käytitpä sitten farkkuja, shortseja, pikkumustaa tai pukua, hyvin treenatut pakarat ovat suosittuja naisten sekä miesten keskuudessa. Takapuolen optimaaliseen treenin vinkit saat tästä blogista!