Gorilla Sports treenivinkit

Etukyykky vs Takakyykky Tekniikka | Vuoden 2020 ohjeet

Etukyykky vs Takakyykky Tekniikka | Vuoden 2020 ohjeet

Painonnostaja, jolla on tangossa neljä kiekkoa kummallakin puolella on vaikuttava ilmestys salilla. Turhan usein nähdään seuraavaksi kuitenkin joko epäonnistunut neljänneskyykky, tai epämääräinen pyllistys. Takakyykyt ovat mahtava harjoitus, mutta aivan liian usein siinä käytetään liian isoja painoja ja liike tehdään epäpuhtaasti. Parempi vaihtoehto voisikin olla valita etukyykky, joka kehittää ryhtiä, jalkoja ja keskikroppaa.
Voimanosto ABC 2020: Liikkeet, Harjoitukset & Luokat

Voimanosto ABC 2020: Liikkeet, Harjoitukset & Luokat

Voimanosto on voimaa vaativa urheilulaji, joka koostuu kolmesta osasta: jalkakyykky, penkkipunnerrus ja maastaveto. Näiden kolmen liikkeen maksimipainot lasketaan yhteen, ja tästä koostuu voimanostotuloksesi. Vaikka liikkeet ovat kaikille salillakävijöille varmasti tuttuja, on niiiden suoritustekniikasta olemassa viralliset säännöt, jotka määrittelevät hyväksytyn noston voimanostokisoissa. Joten jos alat treenaamaan voimanostoa, noudata näitä
Supersarjatreenit - lisäohjelmia

Supersarjatreenit - lisäohjelmia

Edellinen blogikirjoituksemme supersarjatreeneistä tai ”kompleksitreeneistä” kiinnosti monia, mutta herätti myös paljon lisäkysymyksiä. Päätimme selventää asiaa hieman lisää ja lisätä muutamia treeniesimerkkejä, joista voimannostoliikkeitä osaamaton harrastajakin voi aloittaa. Parhaimmillaan kompleksitreenit voidaan suorittaa alle puoleen tuntiin ja niistä saadaan kaikki monijakoisemman ohjelman lihaskasvu- ja rasvanpolttohyödyt.
Supersarja Treenit 2020: 5 Ohjelmaa & Vinkit

Supersarja Treenit 2020: 5 Ohjelmaa & Vinkit

Jos kehitys tuntuu junnaavaan paikoillaan tai kaipaat muuten ”shokkihoitoa” lihaksille, ovat levytangolla tehtävät koko kropan supersarjat (levytankokompleksit) mahtava lisä treeneihin! Näiden treenien tarkoitus on luoda suuri määrä metabolista stressiä. Tankoa ei lasketa alas käsistä, ennen kuin koko liikesarja on suoritettu.
Isot Kädet & Otevoima 2020: 6 Harjoitusta Riittää

Isot Kädet & Otevoima 2020: 6 Harjoitusta Riittää

Tuntuuko siltä, että treenien edetessä miltei kaikki lihaksesi ovat kasvaneet edes jonkin verran, paitsi käsivarret? Useilla treenaajilla vuosienkin harjoittelun jälkeen kädet ovat edelleen hädin tuskin suuremmat kuin aloittaessa, joka aiheuttaa ymmärrettävästi hämmennystä. Osalla treenaajista käsivarret vaativatkin erityistä huomiota ja erikoisliikkeeitä kasvaakseen. Näillä kuudella harjoituksella saat näyttävät käsivarret!
Avantouinti & Jääkylpy 2020: 10 Hyötyä ja Ruskea rasva

Avantouinti & Jääkylpy 2020: 10 Hyötyä ja Ruskea rasva

Seison pukuhuoneen oven edessä saunanlämpimänä ja mietin tulevaa osuutta. En todellakaan haluaisi tehdä sitä. Tiedän sen edut ja miten uskomattomalta tämä seuraava osuus saa minut tuntemaan jälkikäteen. Joka kerta kun olen tekemässä sitä – joka ikinen kerta – pidän tauon ja punnitsen vaihtoehtoja.. Vieraskirjoittaja Tony Myllylä kertoo avantouinnin hyödyistä.
Kuntosaliohjelma ABC 2020. Perusteet: Liikkeet & Laitteet

Kuntosaliohjelma ABC 2020. Perusteet: Liikkeet & Laitteet

Mitkä ovat parhaat liikkeet lihasten kasvattamiseen? Tämä on kysymys, joka on vaivannut kehonrakentajia ja voimaurheilijoita jo vuosien ajan - ja valitettavasti siihen ei ole yhtä oikeaa vastausta. Tehokkaan saliohjelman laatiminen on kuitenkin loppupeleissä melko yksinkertaista. Lue miten hyödynnät järkevästi yhdistelmä- ja eristäviä liikkeitä, vapaita painoja ja laitteita treenissä maksimaalisen lihaskasvun saavuttamiseksi!
Ylikunto Oireet: 3 Tapaa Mitata. Vuoden 2020 ohjeet

Ylikunto Oireet: 3 Tapaa Mitata. Vuoden 2020 ohjeet

Koko ”ylikunnon” aihe on täynnä myyttejä ja väärinkäsityksiä kehonrakennuspiireissä. Keräsimme yhteen kolme konkreettista vinkkiä, joiden avulla voit mitata ja arvioida oletko ylikunnossa vai et.
Treeniohjelma: Lihasmassan Nopea Kasvatus 2020, 3 liikettä

Treeniohjelma: Lihasmassan Nopea Kasvatus 2020, 3 liikettä

Voit rakentaa paljon lihasmassaa muutamalla perusharjoitteella, kunhan teet niitä johdonmukaisesti ja harjoittelet progressiivisesti. Asioiden pitäminen yksinkertaisena ja perusteiden hallinta vie sinut jo pitkälle! Tässä kolme parasta treeniliiketta lihasmassan rakennuksen, joita voit tehdä luodaksesi suuremman, vahvemman ja lihaksikkaamman kropan. Nämä kolme liikettä ovat edistyneempiä variaatioita perusliikkeistä, joita ehkä teet treeneissäsi
Miten pidät bulkatessa vyötärösi kapeana

Miten pidät bulkatessa vyötärösi kapeana

Bulkatessa yksi miesten suurimmista ongelmista on, että he saavat hyvin lisää painoa vaakaan, mutta suurin osa painosta on vain ylimääräistä rasvaa vatsan alueella. Noudattamalla näitä 3 vinkkiä pidät vyötärösi kapeana myös bulkatessa!
Leuanveto Tekniikka & Harjoittelu 2020: Osa 3/3 Erilaiset Tavat

Leuanveto Tekniikka & Harjoittelu 2020: Osa 3/3 Erilaiset Tavat

Leuanvetoja voi tehdä usemmalla eri tyylillä. Perinteinen vastaotteella tehtävä leuanveto on kokonaisvaltaisin liike yläselälle – vastaotetta käyttämällä taas saat hyvää treeniä myös hauiksille. Leuanvetoja vastaavia harjoituksia voi tehdä myös leuanvetokoneilla tai ylätaljassa. Nämä eivät korvaa rehellisiä leuanvetoja, mutta rasittavat myös yläselän ja käsivarsen lihaksia ja voivat siten tuoda hyvää vaihtelua yläkropan treenaamiseen.
Leuanveto Tekniikka & Harjoittelu 2020: Osa 2/3 Ongelmat

Leuanveto Tekniikka & Harjoittelu 2020: Osa 2/3 Ongelmat

Leuanvedoissa tulee nähtyä usein monenlaista huijaamista. Yleisimpiä tapoja huijata leuoissa on jättää liike alhaalta tai ylhäältä vajaaksi; alhaalla ei laskeuduta suorille käsille tai ylhäällä ei nosteta leukaa tangon ylitse. Jos et jaksa tehdä yhtään kunnollista leukaa, niin ratkaisu kehittymiseen löytyy avustetuista leuanvedoista, ei huijaamisesta!
Leuanveto Tekniikka & Harjoittelu 2020: Osa 1/3 Perusteet

Leuanveto Tekniikka & Harjoittelu 2020: Osa 1/3 Perusteet

Artikkelisarjassa käydään yksityiskohtaisesti läpi leuanvedon tekniikkaa ja yleisimpiä virheitä. Leuanveto on yksi kuntoilun perusliikkeistä ja todella tehokas yläkropan voiman kasvatukseen. Yksinkertaisen liikkeen suorittamiseen tarvitset vain leuanvetotangon. Helpossa liikkeessä on kuitenkin yllättävän monta asiaa, jotka tulee suorituksessa huomioida. Lue tästä ykstyiskohtaiset ohjeet oikeaoppiseen leuanvetoon!