Plyo Box hyppy- ja voimaharjoittelu

Plyo Box hyppy- ja voimaharjoittelu

Tehokas hyppy- ja voimaharjoittelu Plyo Boxin kanssa

Plyo Boxilla voi tehdä lukuisia harjoituksia ja sillä treenaaminen edistää erityisesti räjähdysmäistä voimaa sekä nopeutta. Hyppyihin tarvitaan rohkeutta ja usein aloittelijalle se voi tuntua hankalalta. Helpottaaksemme treenejen aloitusta hyppyboxilla, olemme koonnet tähän alle neljä harjoitusta, joiden avulla Plyo Box- treeneistä tulee hauskaa ja turvallista.

1)    Korkeat hypyt

Korkeat hypyt ovat optimaalisia harjoituksia, jotka parantavat hyppyäsi. Keskity hypyn ponnistuksen ja laskeutumisen koordinointiin. Harjoittelemalla korkeita hyppyjä parannat kehosi tasapainoa ja lihasten jännitystä. Muutaman harjoitus kerran jälkeen hypyt Plyo Boxin päälle tuntuvat turvalliselta.

2)    Kyykyt

Plyo Boxi sopii erinomaisesti myös kyykkyjen suorittamiseen. Kyykkytreenauksen avulla valmistat kehosi hyvin turvalliseen ja koordinoituun laskeutumiseen Plyo Boxin päälle. Varmista, että kyykky on puhtaasti suoritettu ja että paino on täysin kantapäillä.

3)    Askelkyykky Plyo Boxin päällä

Astu hitaasti toisella jalalla Plyo Boxin päälle. Nosta vuorotellen kumpaakin jalkaa laatikon päälle. Ota kädet mukaan liikkeeseen, saadaksesi niistä voimaa laatikolle nousuun ja laskeutumiseen.

4)    Kyykkyhypyt

Hyppää räjähtävästi ilmaan parantaaksesi jalkojen lihaksia ja liikkuvuutta. Suorita kyykkyhyppyjä ja varmista että laskeutuminen on hallittu. Tämä on tärkeää, kun aloitat hyppimisen laatikon päälle.

Hypyt Plyo Boxin päälle:

1)    Lähtöasento

Seiso boxin edessä. Siirrä käsivarsia taaksepäin ja kyykkää nopealla liikkeellä alas.

2)    Hyppää

Hyppää laatikon päälle nopealla liikkeellä. Hypyn aikana vedä polvet rintaan ja hyppää Plyo Boxin päälle.

3)    Laskeutuminen Plyo Boxin päälle

Laskeudu laatikon päälle joustamalla polvista ja kyykkäämällä. Paina kantapäät boxia vasten varmistaaksesi tasapainoisen laskeutumisen.

Vinkki: Jos et alkuharjoitusten jälkeen tunne oloasi varmaksi hypätäksesi laatikon päälle, voit sisällyttää kaikki yllämainittua neljä harjoitusta muuhun treenirutiineihisi. Jatka harjoittelua näillä liikkeillä säännöllisesti. Älä huoli, vaikka hypyt boxin päälle eivät heti onnistuisikaan. Ne ovat aluksi haastavia myös monille urheilijoille. Olemme kuitenkin varmoja, että pystyt siihen!

 

Kommentoi tekstiä

Nimi: *
E-mail: * (ei julkaista)
Kommenttisi: *
Kirjoita varmenne