Vetoremmit

100777-00023-0001

-10€

7,89 €

Normaalisti:17,89 €

Saatavuus: Heti varastosta

Toimitus: Pikatoimitus 1-5pv

Toimituskulut: 4.90€

Maksutavat:

Osamaksu Lasku Verkkopankkimaksu Luottokorttimaksu Lasku (yrityksille)

Tiedot

Kaipaatko lisää tehoa treeneihin, mutta ote alkaa lipsumaan isommilla painoilla? Vetoremmien avulla saat käyttöön suuremmat painot ja saat treenattua kohdennettua lihasta ilman, että otevoima rajoittaa vastuksen määrää.

Esim. kulmasoudussa, leuanvedossa ja maastavedossa saat käyttöön suuremmat painot vetoremmien avulla ja näin treeni menee suoraan selkälihaksiin, eikä otevoimaan.

  • Pituus: 55cm
  • Leveys: 4cm
  • Materiaali: kestävää puuvillaa
  • Toimitus: 1 pari (2 remmiä)

 

Vetoremmit ovat tarpeellisia välineitä painonnostotreenissä. Vetoremmejä voidaan käyttää silloin, kun lihasvoimasi on kehittynyt nostelemaan painavampia painoja, mutta käsiesi otevoima ei ole vielä tarpeeksi vahva. Remmit auttavat sinua nostelemaan painoja ranteillasi, jotta pystyt tekemään pidempiä treenejä loppuun asti.

Päätä million käytät vetoremmejä

1. Käytä vetoremmejä oikeanlaisiin treeneihin. Jos haluat kasvattaa lihaskokoa ja voimaa yläselässä, epäkäslihaksissa tai takareisissä, vetoremmit voivat olla oikea valinta sinulle. Vetoremmien avulla pystyt nostamaan enemmän painoa näiden lihasten kehittämiseksi, kuin pelkkä luonnollinen tartuntasi sallisi. Remmit ovat hyvä lisä seuraaviin harjoituksiin:

-Käsipaino- tai levytanko nostoihin

-Maastavetoihin

-Roomalaisiin maastavetoihin

-Kyykkynostoihin

2. Vältä vetoremmien käyttöä vääränlaisissa harjoituksissa. Ensinnäkin on tärkeää muista että vetoremmit eivät ole sallittuja painonnostokilpailuissa. Jos harjoittelet kilpailua varten, älä käytä remmejä jatkuvasti. Sinun tulee harjoittaa myös käsiesi pitovoiman vahvistamista.

-Muista tehdä edes muutamia toistoja ilman remmejen avustusta, vaikka se tarkoittaisikin ettet pystyisi nostamaan niin paljoa painoja.

-Lisäksi nämä remmit helpottavat nostoja, joissa painovoima toimii lisävastuksena. Vetoremmit eivät sovellu käytettäväksi penkkipunneruksiin.

3. Valitse oikeanlainen vetoremmi. Vetoremmit on valmistettu tukevasta puuvillasta, nailonista tai nahkasta. Eri materiaaliset ja tyyliset vetoremmit tarjoavat eri etuja painonnostajalle. Tässä muutama vinkki vetoremmin valitsemiseen:

-Varmista, että remmit ovat hyvin ommeltuja ja vahvoja

-Puuvillaiset ja nailoniset remmit ovat lujempia, kuin nahkaiset. Nahkaiset remmit saattavat venyä pois muodostaan helpommin. Nahkaiset vetoremmit avustavat nostoja vähemmän. Näin ollen ne ovat parempi valinta painonnostajille, jotka suunnittelevat tekevänsä puhtaampia vetoja.

-Nailoniset vetoremmit sallivat käsipainoista irrottamisen nopeiten.

-Nopeuteen tähtäävät vetoremmit ovat lyhyempiä. Näin ollen levytangoista irrottaminen on helpompaa ja nopeampaa. Ote tankoon on kuitenkin löyhempi, koska vetoremmi kieryy tangon ympärille vain muutamalla kieroksella.

-Markkinoilla tarjolla olevat pehmustetut remmit, remmit tarrakiinnityksellä ja painonnostohanskat vetoremmeillä eivät tarjoa parempaa kehitystä tai niiden lupaavaa käyttömukavuutta ja voivat olla kalliimpia. Lisäksi tarrakiinikkeet eivät sovi käytettäväksi yhdessä levytankojen kanssa, sillä ne voivat vaikuttaa negatiivisesti tekniikkaan joissakin nostoissa.

Vetoremmien asettaminen

1. Jos käytät vetoremmejä silmukkakiinnikkeillä, pujota remmien päät silmukoiden läpi. Tämä muodostaa ympyrän remmin päähän. Jos käytät muun tyyppisiä remmejä (kuten tarrakiinnitteisiä tai olympic-kiinitteisiä), voit skipata tämän kohdan.

2. Aseta remmit käsiisi. Sujauta kätesi remmeihin muodostuneihin ympyröihin tai kiinnitä remmit tarrakiinnityksellä niin, että remmien päät roikkuvat alas pain sormiesi mukaisesti. Vedä remmien päistä tai kiinnitä kiinikkeet niin, että remmit sopivat mukavasti, mutta tiukasti ranteidesi ympärille.

3. Kääri remmien päät tankojen ympärille. Aloita kääriminen tangon alapuolelta, aloittaen tangon taka puolelta siirtyen eteen. Jatka käärimistä. Kääri koko remmi tangon ympärille.

-Jotkut painonnostajat suosivat remmien käärimistä tangon ympärille 8-liikkeellä. Tämä voi johtaa parempaan pitoon tangosta, mutta useiden toistojen jälkeen tankoa voi olla epämukavampi pidellä ja iholle voi syntyä hankaumia.

Aseta kätesi remmien päälle. Sulje kämmenesi ja sormesi tangolle sen alueen päälle, jolle remmit on kiedottu. Tämä pitää remmit paikallaan. Kun irrotat otteesi, remmien tulisi liukua pois helposti. Jos jokin tuntuu noston aikan epämukavalta, kääri remmit uudestaan tiukentaaksesti tai löysentääksesi niitä.

Painojen nosto käyttäen vetoremmejä

1. Rullaa tanko itseesi päin. Rullaaminen tiukentaa remmejä. Tee tätä niin kauan kunnes remmit ovat tarpeeksi kireät ranteidesi ympärillä. Älä aloita nostamista ennen kuin remmit ovat tarpeeksi tiukalla – muuten painonnostaminen vetoremmeillä ei tuota haluttua tulosta ja vahinkoriski lisääntyy.

2. Nosta painoja. Varmista, ettet painota koko painoa pelkkien ranteidesi varaan. Vetoremmien tehtävä on avustaa pitoa painoista ranteiden avulla, ei laittaa kaikkea työtä ranteiden varaan.

-Saatat vahingoittaa ranteitasi asettamalla niille liian paljon painetta, joten muista käyttää nostossa myös kämmeniäsi.

3. Vahvista otettasi. Käytä käsien puristuvoimaa, purista otetta tankojen ympärillä toistojen aikana. Treenaa kämmen- ja sormivoimaasi, jotta painonnoston aikana sinun ei tarvitse turvautua pelkästään vetoremmeihin.

-Vetoremmien käyttö saattaa saada treenaajat usein unohtamaan otevoiman harjoittamisen tärkeyden. Tämä voi muodostua ongelmaksi, jos esimerkiksi kilpailet lajissa, jossa vetoremmien käyttö ei ole sallittua.

Tuotearvostelut

Kirjoittaja Pvm.11.05.2017 (Vetoremmit) :
(4/5

Treeniapulaisiksi ostin, tyytyväinen olen. Saan huomattavasti paremman otteen tangosta, eikä puristusote vie voimiani.