Hyppynaru

100717-00057-0070

-7€

9,50 €

Normaalisti:16,50 €

Saatavuus: Heti varastosta

Toimitus: Pikatoimitus 1-5pv

Toimituskulut: 4.90€

Maksutavat:

Osamaksu Lasku Verkkopankkimaksu Luottokorttimaksu Lasku (yrityksille)

Tuotevideo

Tiedot

Hyppynaru on loistava keino pitää keho hyvässä kunnossa. On kuitenkin muutamia asioita, joita kannattaa ottaa huomioon kun on hankkimassa itselleen hyppynarua treenitarkoitukseen.

Tämä kyseinen hyppynaru on loistava aloittelijalle, sillä painoa on enemmän kuin normaalisti.

Ennen kuin alat hyppäämään narua, varmista, että tiedät perusseikat hyppimisestä ettet satuta itseäsi turhaan. Alla olevilla perusvinkeillä pääset jo pitkälle.

Hyppynarulla voi tehdä myös sellaisia harjoitteita, joissa ei hypätä laisinkaan. Nämä harjoitteet venyttävät kehoasi.

Kuinka hypätä narua?

  • Hyppää n. 2,5 – 5 cm ilmaan lattiasta, antaen narulle juuri ja juuri tilaa mennä jalkojen alta. Ainoastaan päkiöiden pitäisi osua maahan hypätessä.
  • Pidä kyynärpääsi lähellä kehosi sivuja kun pyörität narua. Liike lähtee ranteesta ja käsivarsista, ei olkapäistä.
  • Hengitä nenän kautta. Tämä helpottaa jaksamistasi.
  • Jos väsyt ennen kuin treenisi on loppu, pudota naru, mutta pidä kätesi ja jalkasi yhä liikkeessä. Tee siis harjoittelusi ”kuivaharjoitteluna” ilman narua, jotta pystyt lopulta tekemään treenin kokonaan narun kanssa.
  • Löytääksesi sinulle sopivan narun, aseta narun keskikohta jalkasi alle ja nosta käsikahvoja – niiden ei pitäisi nousta kainaloitasi korkeammalle.

Ohessa myös hyviä treenivinkkejä mitä voit tehdä hyppynarun kanssa.

Kahdeksikko

Seiso niin, että jalkasit ovat samalla leveydellä kuin olkapääsi. Pitele hyppynarua käsissäsi niin, että kädensijat ovat yhdessä, vartalosi edessä. Piirrä hyppynarulla kahdeksikkoa sivuttaissuunnassa liikkumalla oikeasta olkapäästä vasemmalle puolelle lantiota, sitten vasemmasta olkapäästä oikeanpuolen lantiolle. Siirrä painoa oikealta vasemmalle jalalle samalla kun liikutat käsiäsi vartalosi edessä.

Eteen-Taakse

Hyppää niin, että jalkasi ovat yhdessä, liikkuen hypyn mukana 15 cm eteenpäin. Seuraavalla hypyllä hyppää sama 15 cm taaksepäin. Toista tätä hyppimistä minuutin verran, hypäten aina 15cm kierroksella.

Tuplahyppy

Hyppää niin korkealle, että naru kerkeää mennä altasi kahteen otteeseen. Toista minuutin verran. Mikäli tuplahyppääminen tuntuu liian vaikealta, harjoittele ensin perushyppyjä jonka jälkeen pikkuhiljaa siirryt tuplahyppyihin.

Juoksu

Juokse paikallasi samalla kun hyppäät narua. Muista hyppiä niin, että ainoastaan toinen jalkasi on ilmassa kun naru menee alta (eli sama positio kuin juostessa). Tämä vaatii hiukan harjoitusta.

Slalom

Hyppää narun yli niin, että liikut samalla oikealle 15cm, tule alas tasajaloille. Tee sama seuraavalla kierroksella toiseen suuntaan, eli hyppää 15cm vasemmalle. Pidä jalkasi yhdessä kun hypit.

Näistä liikkeistä voit myös tehdä itsellesi kätevän, reippaan 10 minuutin treeniohjelman. Kun toistat jokaista liikettä minuutin verran, ja teet sarjan kaksi kertaa, olet saanut jo hyvän alun aerobiselle harjoittelulle.

 

Tuotetiedot:

  • Soveltuu monenlaiseen liikuntaan (mm. intesiivinen lämmittely, raskas kardiovaskulaarinen treeni, kestävyysharjoittelu, aerobinen liikunta, koordinaatio- ja tasapainoharjoitteet)
  • Ulko- ja sisätiloihin

 

Ominaisuudet:

  • Vaijerin pituus: 300 cm; Ø0,6cm (Vaijerin pituutta voi säätää)
  • Kahvan pituus: 16 cm
  • Kahvan halkaisija: 3,5 cm
  • Materiaali: PVC pinnoitettu teräsvaijeri, kahvat vaahtomuovia 

Tuotearvostelut

Kirjoittaja Pvm.11.05.2017 (Hyppynaru) :
(5/5

edullinen ja toimiva hyppynaru, tilattiin näitä monta!