Scott penkki

100119-00022-0001

-60€

99,95 €

Normaalisti:159,95 €

Saatavuus: Heti varastosta

Toimitus: Pikatoimitus 1-5pv

Toimituskulut: 7.90€

Maksutavat:

Osamaksu Lasku Verkkopankkimaksu Luottokorttimaksu Lasku (yrityksille)

Tiedot

Gorilla Sportsin monimuotoinen Scott penkki on täydellinen sekä painonnostoon, että keskivartalon treeniin. Kestävä ja tukeva teräsrunko ja mukavat pehmusteet tekevät useista eri treenimuodoista mahdollisia. Penkki on säädettävissä kehosi mukaiseksi aina treeniasennon tai –ohjelman muuttuessa. Scott penkki sopii niin salille kuin kotiinkin.

Hauiskääntötekniikka

Hauiskääntö on melko yksinkertainen harjoitus. Liikkeen oikeaoppisessa suorituksessa on avainasemassa liikkeen oikea rata ja vasta toisena tulee painojen määrä. Liian suuret painot ovat yleensä suurin syy harjoitusten epäonnistumiseen.

Näin teet hauiskääntöliikkeen oikein:

1. Mene hauispenkille EZ-tangon kanssa.

2. Aseta tankoon sopiva määrä painoja ja aseta lukot paikalleen sekä varmista lukkojen kiinnitys. Aseta tanko hauispenkin eteen.

3. Nojaa penkin yli ja tartu EZ-tankoon molemmilla käsilläsi. Kämmenesi tulisi olla ylös suunnattuna, sekä kallistettu niin, että pikkusormet ovat hieman alempana kuin peukalot. Pidä alaselkäsi suorana kun nostat tangon välttääksesi satuttamasta itseäsi.

4. Istu penkkiin siten, että käsivartesi lepäävät pehmusteen yläosalla ja rintasi on painettu pehmusteeseen. Yritä asettautua niin, että kainalosi ovan tiukasti pehmusteita vasten.

5. Aloituasennossa kyynärpääsi ovat taivutettu ja paino lepää käsivarsiesi yläpuolella.

6. Laske paino hitaasti alas, kunnes käsivartesi ovat suorat. Muista hengittää.

7. Nosta painot takaisin ylös aloitusasentoon hauiksiasi supistamalla. Hengitä ulos liikkeen tässä vaiheessa. Toista 8-12 kertaa.

Hauiskääntövinkkejä

1. Jos hauiskääntö aiheuttaa kipua kyynärvarsissa:

Kyynärvarsikivulle voi olla monia eri syitä. Tärkeintä on aina muistaa lopettaa liike välittömästi ja ottaa tarvittaessa yhteyttä lääkäriin.

Tämä saattaa kuulostaa hieman dramaattiselta mutta jos kivun takana on jännetulehdus, lääkärille ei ole koskaan liian aikaista mennä. Pitkittynyt tulehdus on vaikeampi hoitaa kokonaan kuntoon. Monet ihmiset eivät  noteeraa kipua vaan vaihtavat liikkeen käsipainoihin.

2. Muista ehdottomasti harjoitella oikeaa tekniikkaa. Painojen lisääminen väärällä liikeradalla pahimmassa tapauksessa rikkoo paitsi kehosi, on myös tehotonta. Teitpä 5 tai 15 toistoa, tärkeintä on suorittaa liike oikealla tavalla.

3. Yritä pitää ranteesi paikallaan hauiskäännön aikana. Tässä liikkeessä ei saa olla nivelliikettä, sillä se ei kuulu liikkeeseen ja saattaa johtaa nivelrikkoon.

4. Pidä myös hartiasi paikallaan. Ainoa liikkuva nivel on kyynärpää.

Hauiskäännön muunnoksia

Leveän otteen hauiskääntö: Leveä ote harjoittaa hauiksia enemmän. Voit käyttää tangon ulkomutkaa leveämpää otetta varten.

Kapean otteen hauiskääntö: Tämä on perusote EZ-tangolla. Kapea ote harjoittaa enemmän hauiksen ulompia osia.

Hauiskääntö suoralla tangolla: Tässä liikkeessä tekniikka on sama kuin perusliikkeessä, mutta siinä mutkatangon sijaan käytetään suoraa levytankoa. Jotkut ihmiset väittävät että suora tanko on parempi massan kasvatukseen hauiksissa, kun taas EZ-tanko on parempi kestävyyden kehittämiseen. 

Hauiskääntö käsipainoilla: Tämä liike harjoittaa kutakin kättä erillään. Liike on sama, kuin normaalisti, mutta liike tapahtuu vuorotellen käsipainoilla.

Scott penkki Tekniset tiedot

• Istuin, hauistuki ja painoteline ovat säädettävissä

• Väri: Valkoinen

• Pehmusteen väri: musta

• Suurin kuorma: 200kg

• Paino: 25kg

• Mitat: 96cm x 65cm x 83-103cm 

 

Tuotearvostelut

Kirjoittaja Pvm.11.05.2017 (Scott penkki) :
(4/5

hintaansa nähden ok, muoviset säätöruuvit antautu käytössä aika äkkiä mutta muuten toimiva systeemi.

Kirjoittaja Pvm.11.05.2017 (Scott penkki) :
(4/5

Erittäin hyvä hinta laatu suhde, pro fiilistä kotiin pikku rahalla.
Vain 4 tähteä koska tämmöselle 180 senttiselle nuo mittasuhteet on vähän rajoilla.
Säädöissä istuin sekä tanko teline alimmassa kohdassa ja lauta ylimmässä niin alkaa tuntumaan hiukan huteralta.
Toivoisin keskimmäiseen "putkeen" 10-15 ehkä jopa 20 senttiä lisää pituutta.
Tämä lisäys tukevoittaisi hyvin eikä kuitenkaan haittaisi lyhyempi kätistenkään reeniä.

Kirjoittaja Pvm.11.05.2017 (Scott penkki) :
(4/5

Muuten ihan hyvä tämmöiselle lyhyelle kaverille, mutta edessä oleva haarukka jolle tanko lasketaan on ikävästi edessä kun treenaa (voisi olla leveämpi, tai senhän voi kuitenkin poistaa treenin ajaksi). Siitä huolimatta hinnan kun ottaa huomioon kannattaa hommata.

Lataa