Missä tilaukseni on?
Lahden varastolta toimitettavat
Suomen varastolta lähetettävät paketit lähetetään normaalisti tilausta seuraavana arkipäivänä ja ovat perillä noin 1-3 arkipäivän kuluessa tilauksesta.
Saksan varastolta toimitettavat
Kun olemme keränneet tilauksesi Saksan varastollamme, lähetämme sinulle seurantatunnuksen sähköpostiisi otsikolla ”Tilauksesi XXXXXXX on lähetetty”. Seurantatunnus alkaa toimia, kun tilauksesi on saapunut Suomeen (tyypillisesti 8-13 päivää siitä, kun olet saanut sähköpostiisi seurantatunnuksen).
Milloin tilaukseni saapuu kotiini?
Jos valitsit toimitustavaksi kotiinkuljetuksen, kuljetusyhtiöstämme ollaan yhteydessä teihin toimitusta edeltävänä päivänä tai saman päivän aamuna ennen toimitusta. Voit seurata toimitusta seurantatunnuksellasi. Voitte sopia toimitusajan tarkemmin kuljettajan kanssa, kun hän on ottaa teihin yhteyttä.
Milloin voin noutaa tilaukseni noutopisteestä?
Saat puhelinnumeroosi viestin, kun tilauksesi on noudettavissa noutopisteeltä. Myös seurantatunnuksen perusteella näet, koska tilaus on noudettavissa.
Toimitus
Lähetyksemme toimittaa DB Schenker (puhelinnumero: 010 520 06). Paketinseuranta: https://eschenker.dbschenker.com/nges-portal/public/fi-FI_FI/#!/tracking/customer-search
Jos kyseessä on noutopistepaketti on viitetyypiksi valittava "Lähetys Nro / Rahtikirjan Nro". Mikäli kyseessä kotiinkuljetuspaketti, valitaan viitetyypiksi "Lähettäjän viite"
Seuranta päivittyy Saksan varastolta lähetettävissä kun paketti/paketit on lajiteltu Schenkerin Vantaan terminaalissa. Noutopistepakettien seurannassa näkyy tuohon asti tieto "Tilattu". Kotiinkuljetuspakettien seurantakoodilla ei ennen Suomeen saapumista löydy ollenkaan seurantatietoja.
Lähimmän noutopisteesi voit tarkistaa täältä: https:myschenker.fi/noutopistehaku/
Tilauksen peruminen ennen lähetystä ja muutoksien tekeminen tilaukseen
Tilauksen peruminen on mahdollista vain, jos tilausta ei ole vielä ehditty ottamaan käsittelyyn ja lähettämään. Jos tilaus on lähetetty, tarjoamme kuluttaja-asiakkaille 30 päivän palautusoikeuden tuotteen vastaanottamisesta. Kts. tarkemmat ohjeet palautuksiin kohdasta "Palautukset".
Muutokset tilaukseen ovat mahdollisia vain ennen tilauksen käsittelyä ja lähettämistä. Tilaajan velvollisuus on aina tarkistaa tilauksensa sisältö huolellisesti ennen tilauksen vahvistamista verkkokaupan kassalla. Lähetämme tilaajalle tilauksen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen tilausvahvistuksen. Tilaajan velvollisuus on tarkistaa tilauksen jättämisen jälkeen, että vahvistus vastaa sisällöltään jättämäänsä tilausta. Mikäli et ole saanut tilausvahvistusta, pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Tarkistathan kuitenkin ensin myös sähköpostisi roskapostikansion.
Palautukset
Yksityisasiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 30 päivän palautusoikeus, joka koskee vain vahingoittumattomassa alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja virheettömiä tuotteita.
Palautuksesta on aina ensin ilmoitettava sähköpostitse osoitteeseen info@gorillasports.fi ja viestissä ilmoitettava:
- Nimi, osoite ja puhelinnumero
- Lopio tilauksen kuitista/laskusta
- Palautuksen syy
Saat tämän jälkeen sähköpostitse ohjeet tuotteen/tuotteiden palauttamiseen.
Emme vastaanota yli 30 päivän jälkeen tehtyjä palautuksia.
Palautuksista perimme posti- ja käsittelykustannukset asiakkaalta. Palautuksesta aiheutuvat kustannukset peritään asiakkaalta pidättämällä summa palautettavasta rahamäärästä/jättämällä palautuskustannukset laskutettavaksi. Emme palauta mahdollisia alkuperäisiä toimituskuluja tai muiden lisäpalvelujen hintaa.
Palautuksen käsitteleminen
Kun tuote saapuu asianmukaisessa kunnossa perille, tuote tarkastetaan, jonka jälkeen palautamme rahat samalle tilille/maksukortille/laskulle, joka oli tilauksen maksutapana. Saat ilmoituksen sähköpostiisi kun palautuksesi on käsitelty. Palautukset pyrimme käsittelemään mahdollisimman pikaisesti. Mikäli et ole kuitenkaan saanut meiltä mitään ilmoitusta 14 päivän sisällä palautuksesi lähettämisestä, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Jos palautettava tuote tai alkuperäispakkaus on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, niin asiakas on velvollinen korvaamaan tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumisen välisen erotuksen. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti. Jos palautettu tuote osoittautuu kokonaan myyntikelvottomaksi, niin tuotteesta ei palauteta asiakkaan maksamaa hintaa, vaan arvonalentuminen on 100 prosenttia asiakkaan maksamasta tuotteen hinnasta.
Palautuskustannukset
Palautuskustannukset muodostuvat pakettien painon mukaan seuraavasti:
0 - 20kg: 6,90€
20 - 30kg: 14,90€
Yli 30kg painavat paketit ovat rahtipaketteja ja näiden palautuskulut lasketaan asiakaspalvelusta erikseen
Noutamaton lähetys tai kieltäytyminen lähetyksen vastaanottamisesta
Noutamaton lähetys tai kieltäytyminen lähetyksen vastaanottamisesta ei ole kuluttajansuojalain mukainen palautus, vaan se katsotaan sopimusrikkomukseksi ostajan puolelta. Näissä tapauksissa veloitamme automaattisesti 15,00€ posti- ja käsittelykuluja per palautunut paketti. Verkkokaupalla on oikeus vaatia ostajalta korvauksia aiheutuneista kuluista sopimusrikkomuksen johdosta. (Kuluttajansuojalaki 5. luku 25 & 28 §).
Mainittuja 15€ posti- ja käsittelykuluja emme veloita, mikäli asiakaspalvelumme kanssa on palautuksesta ja sen mahdollisista kuluista sovittu erikseen yllä mainituilla tavoilla.
Yhteystiedot
Asiakaspalvelu
Sähköpostitse info@gorillasports.fi
Sähköpostilla lähetettyihin viesteihin vastataan saapumisjärjestyksessä. Lähetäthän vain yhden viestin aiheeseen liittyen, jotta asiakaspalvelumme voi käsitellä viestisi mahdollisimman nopeasti.
Myyntipalvelu
Puhelimitse 0341092922
Yritystilaukset
Sähköpostitse joeli@gorillasports.fi tai tilaus suoraan verkkokaupan kautta (Klikkaathan tilatessa "Yritys" painiketta ennen laskutus- ja toimitustietojen antamista).
Takuu
Kaikilla tuotteillamme on 2 vuoden takuu. Takuuasiat hoidetaan sähköpostilla info@gorillasports.fi. Liittäkää viestiin kuva/video viallisesta osasta/tuotteesta, josta vika ilmenee.
Maksutavat
Verkkomaksu
Verkkomaksu on mahdollista OP:n, Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Säästöpankin, S-pankin, POP-pankin ja Oma Säästöpankin asiakkaille.
Maksaminen tapahtuu pankin sivuilla ja onnistuneen maksutapahtuman jälkeen istunto palautuu automaattisesti verkkokauppaamme.
Korttimaksu
Korttimaksu on mahdollista Visa, Visa Electron, Maestro sekä MasterCard -korteilla.
Korttimaksun yhteydessä sinut ohjataan Netsin maksupalveluun, missä maksun voi suorittaa turvallisesti.
Onnistuneen maksutapahtuman jälkeen istunto palautuu automaattisesti verkkokauppaamme.
Gorilla Sports Lasku
Kun valitset maksutavaksi laskun, saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista.
Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin laskun saatuasi.
Sinun on maksettava vähintään laskulla ilmoitettu vähimmäismäärä eräpäivään mennessä.
Myöhästyneestä maksusuorituksesta peritään viiden euron muistutuslasku.
- Saat tuotteet aina ennen maksamista
- 30 päivää korotonta maksuaikaa
- Käsittelymaksu 2,95 €
- Voit laskun saatuasi jakaa ostoksen pienempiin osiin - maksettava vähimmäismäärä on ilmoitettu laskulla
Gorilla Sports - Tili
Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin pidemmälle maksuajalle.
Saat kuukausittain tilinhoitoilmoituksen, jossa on kerrottu vaadittu vähimmäiserä.
Voit milloin tahansa maksaa myös suurempia suorituksia tai koko avoinna olevan saldon kerralla pois ilman lisäkuluja.
- Kaikki laskutuskuukauden aikana tehdyt tilaukset kootaan yhdelle laskulle
- Jopa 36 kuukautta maksuaikaa
- Maksa kätevästi haluamasi suuruisissa osissa - laskulla on ilmoitettu maksettava vähimmäismäärä
- Joustava ja turvallinen maksutapa
- Vuosikorko 19,90 % ja tilinhoitomaksu 2,95 € / kk (riippumatta kuukauden ostomäärästä)
Tarjoamme Gorilla Sports laskun ja tilin yhteistyössä Avardan kanssa. Avardan on osa TF Bank AB, Suomen sivuliikettä.
Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jossa luotto- ja osoitetietosi voidaan tarkistaa.
Luottoesimerkki: 1000 € ostosta maksetaan 12 kuukautta, jolloin todellinen vuosikorko on 29,35 %, todelliset luottokustannukset 146,44 € ja kokonaiskustannus 1146,44 €.
Myöhästyneestä maksusta veloitetaan muistutusmaksu 5 euroa.
Yleiset lainaehdot ja vakiomuotoiset kuluttajaluottotiedot (SECCI) löydät tästä linkistä.
Luotonmyöntäjä Avarda auttaa sinua kaikissa ostoksen maksamiseen liittyvissä asioissa
Avarda yrityslasku
Yrityslaskulla maksuaikaa 30 päivää. Käsittelymaksu 6,95 €.
Edellytämme Y-tunnusta ja tarkistamme henkilöllisyytesi vahvan tunnistautumisen avulla.
Svea yrityslasku (vain puhelimitse)
Svea Payments tarjoaa yrityksellesi mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan 21 päivän maksuajalla.
Luotonantajana toimii Svea Bank Ab filial i Finland.
Huomioithan seuraavat asiat:
Yrityslaskun voi valita maksutavaksi, kun ostoksen arvo ylittää 5 euroa ja on enintään 3000 euroa.
Laskutuslisä 0 euroa.
Kun valitset maksutavaksi Yrityslaskun, yrityksen tiedot tarkistetaan y-tunnuksen perusteella. Toimitus tapahtuu ainoastaan yrityksen viralliseen osoitteeseen.
Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa.
Tilauksen tekijän tulee olla täyttänyt 18 vuotta.
Maksujenvälittäjä Svean yhteystiedot:
Svea Payments Oy (2121703-0)
Mechelininkatu 1 A
00180 Helsinki
Puhelin: 09 4241 7040 (arkisin klo 8:00-16:00)
Sähköposti: asiakaspalvelu.payments@svea.fi
https://www.svea.com/fi/fi/kuluttajat/maksuratkaisut/
Ennakkolasku yrityksille
Mikäli Svealta tai Avardalta ei pystytä todentamaan yrityksen maksukykyä, on maksutapavaihtoehtona lasku ennakkomaksulla. Asiakas on sitoutunut ja velvollinen maksamaan laskun vaikka maksutavan perusteena on ennakkomaksu.
Palaute
Olemme erittäin kiitollisia kaikenlaisesta palautteesta! Voit lähettää palautetta sähköpostilla j-m@ptg.fi.
Tiimimme:
Juha-Matti Raappana
j-m@ptg.fi
+358405493774
Toimitusjohtaja
Henrik Viitala
henrik@ptg.fi
+358415046796
Markkinointi
Juho Horkka
juho@ptg.fi
Talous
Jani Laitinen
jani@ptg.fi
IT