Tuotearvostelut
Trampoliinit
(5/5)

Perustuu 1 tuotearvosteluun

Trampoliinit 

Trampoliinilla huippukuntoon!

Trampoliineista on tullut lyhyessä ajassa erittäin suosittu ja tehokas liikuntamuoto – ei vaan lasten keskuudessa, vaan myös fitnesspiireissä. Yhä usemmassa kuntosalissa / ryhmäliikuntatunneilla on käytössä trampoliinitreenejä. Me tarjoamme mahdollisuuden treenata fitnesstrampoliinilla myös kotona! Pomppiminen ei ole enää vain lasten yksinoikeus, vaan treenata voi kaikki ikää ja harjoittelutaustaa katsomatta.

Trampoliinitreeni

Trampoliinitreenillä vahvistat ja kehität tasapainoa sekä ryhtiä, sillä pomppiminen vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia erittäin tehokkaasti. Lisäksi aineenvaihduta kiihtyy, joka omalta osaltaan kehittää hengitys- sekä verenkiertoa elimistössäsi. Joustavalla alustalla pomppiminen on ystävällistä nivelille, joten tapaturmariski pienenee huomattavasti jos vertaa samaa harjoitetta tehtynä kovalla alustalla. Trampoliineja on käytetty vammojen ehkäisyssä sekä heikkojen nivelien kuntoutuksessa.

Trampoliinitreenissä uhmataan painovoimaa, toisinsanoen hyödynnetään sitä. Pelkkä pomppiminen itsessään on hyvin tehokas treenimuoto, sen takia koska se kuormittaa monia lihaksia ja varsinkin sellaisia syviä lihaksia joita ei arkena muuten tule treenatuksi. Vaikka olisit kuinka kovassa fyysisessä kunnossa, trampoliinitreenin jälkeen tunnet lihasarkkuutta aivan uudenlaisissa paikoissa. Aloittaessasi trampoliinilla pomppimisen, aluksi kehosi poukkoilee mihin suuntaan tahansa, tämä johtuu siitä että lihasten hallinta ei ole balanssissa. Jo muutaman treenin jälkeen, hallitset kroppaasi paremmin ja voit jo itse päättää mihin suuntaan toivot pomppaavan alustalta. Treenissä ideana on hallita omaa kehoa, niin että tasapaino säilyy koko harjoitteen aikana.

Aloita maltilla!

Älä kuvittele että voit heti ensimmäiseksi tehdä voltteja. Tutustu uuteen alustaan ja kehosi toimintaan harjoitteen aikana. Jo muutama minuutti päivässä parantaa koordinaatiota sekä tasapainoa. Pikkuhiljaa voit lisätä treenin haastavuutta sekä kestoa. Haastetta saat esim. trampoliinijuoksulla, tähän voit lisätä haastetta nostamalla polvia ylös, tai vaihtoehtoisesti kantapäitä peppua kohti. Voit muokata hyppyjäsi esim. x-hyppyjä, jalat levällään toisistaan tai vaihtoehtoisesti jalat yhdessä. Nämä eri variaatiot kuormittavat kroppaa aivan eri tavalla, näin treenistä ja hypyistä saa paljon monipuolisempaa. Trampoliinin kahva mahdollistaa kovatempoisen treenin sekä tarjoaa apua tasapainoon.
Nautinnollisia hyppytreenejä!

Miksi ostaa trampoliini Gorilla Sportsilta:
- Edulliset hinnat
- Kahden vuoden takuu
- Laadukkaat tuotteet