×

gorillasports logo

Tilaa uutiskirjeemme, niin saat sähköpostiisi tiedon vaihtuvista erikoistarjouksista ja tuoteuutuuksista!

×
OK

Kategoriat

  • 0447961114

  • info@gorillasports.fi

  • 2 vuoden takuu

  • Toimitus kotiovelle

  • Ojentajatangot

    Pikatoimitus alennettuun hintaan! Lue lisää

    Ojentajatangon osto-opas

    Ojentajatanko on krominen, neliskanttinen tanko, jossa on karhennetut kädensijat. Se painaa noin 12kg ja siihen voidaan lisätä painoja 200 kg asti. Painot saadaan pysymään paikoillaan kierre – tai jousilukoilla.

    Tangolla saat treenattua ojentajalihaksesi ergonomisesti sekä tehokkaasti.

    Ojentajatangossa on kaksi pystysuuntaista ja karheaa putkea, joista otetaan ote liikkeiden aikana. On myös tankoja, joissa on saatavilla viisto-ote normaalin lisäksi. Tämä vähentää ranteiden rasitusta ergonomiansa ansiosta.

    Ojentajatanko

    Mitä liikkeitä ojentajatangolla voi tehdä?

    Koska tanko on tarkoitettu ainoastaan ojentajien treenaukseen, sen avulla saadaan treenaus keskitettyä tehokkaasti yhteen lihasryhmään.

    Pään yli ojennus

    Liike tehdään joko selältään tai istuvaltaan. Tanko nostetaan pään yläpuolelle ja kädet pidetään suorina. Tanko lasketaan pään taakse ja nostetaan ylös. On tärkeää pitää kyynärpäät mahdollisimman lähellä korvia.

    Hammer-kääntö

    Hammer-käännössä pidetään normaaliin tapaan kyynärpäät lantion vieressä ja tankoa nostetaan rintaa kohti. Ojentajatanko helpottaa liikettä puntteihin verrattuna, koska saat tukevamman otteen ja voit samalla nostaa suuremman määrän painoja.

    Vipunosto eteen

    Vipunosto tehdään seisoviltaan. Tankoa nostetaan ylös rinnan korkeuteen pitäen kädet suorina ja lasketaan hallitusti alas. Muista pitää myös selkä suorana!

    Penkkipunnerrus

    Tunnettu penkkipunnerrus onnistuu ojentajatangolla helposti. Ota kiinni vino-otteisista kahvoista ja nosta tankoa, kunnes kätesi ovat suorina. Laske tanko varovasti rinnalle ja toista. Ojentajatangon vino-ote helpottaa liikettä ja ei rasita ranteita läheskään yhtä paljon kuin suora tanko.

     

    Ojentajatangon hyödyt

    • Keskitetty treenaus ojentajiin
    • Ranteet eivät rasitu samallalailla kuin suoralla tangossa
    • Voit nostaa suurempia painoja hallitummin verrattuna puntteihin

     

    Tuotteen ostajat suosittelevat tankoa ja kertovat sen olevan todella hyvä ojentajatreeneihin. Oteleveys että kahvojen tuntuman kerrotaan olevan hyvä.

    Hyödynnä vaihtuvat erikoistarjoukset