×

gorillasports logo

Tilaa uutiskirjeemme, niin saat sähköpostiisi tiedon vaihtuvista erikoistarjouksista ja tuoteuutuuksista!

×
OK

Kategoriat

  • 0447961114

  • info@gorillasports.fi

  • 2 vuoden takuu

  • Toimitus kotiovelle

  • Levytankosarjat

    Pikatoimitus alennettuun hintaan! Lue lisää

    Levytankosarja

    Levytankosarja osto-opas

    Painosarjat ovat kaiken treenaamisen kivijalka. Niiden avulla harjoittelemisessa vain mielikuvitus on rajana. Sarjan avulla voit tehdä paljon mm. penkkipunnerrusta, jalkakyykkyä, maastavetoa, pystypunnerrusta, kulmasoutua, hauiskääntöjä, ojentajapunnerruksia sekä olkapääharjoitteita.

    Jos sinulla on valmiina vinopenkki ja kyykkyhäkki tarvitset enää levypainosarjan!

    Painosarja koostuu levytangoista ja levypainoista.

    TOP 7 Suosituimmat levytankosarja levypainot

    1. Vinyyliset painot tarjoavat lyömättömän hinta-laatusuhteen. Vinyyliset levypainot on päällystetty kestävällä vinyylillä, joka estää lattiaa kolhiintumiselta ja naarmuuntumiselta.

    2. Olympia-levypainosarja on valikoimamme kuningas. Se on suunniteltu ammattimaiseen käyttöön. Olympia-levypainotangoissa käytetään 50mm keskireiällä olevia levypainoja. Olympia-levypainot on valmistettu laadukkaasta raudasta, joiden pinta on päällystetty lattiaystävällisellä kumilla. Levypainoissa on myös kolme nostokahvaa, joiden avulla niiden nostaminen tankoon on helppoa.

    3. Vinyyliset Tri Grip painot tarjoavat myös lyömättömän hinta-laatusuhteen. Tri Grip -sarjan levypainoissa on kätevät nostokahvat, joiden avulla levypainojen nostaminen tankoon ja pois ottaminen on helppoa. Lisäksi nostokahvat mahdollistavat esim. olkapääharjoittelun pelkästään levypainon avulla. Myös Tri Grip-sarjan levypainot on päällystetty lattiaystävällisellä vinyylillä.

    4. Valurautaiset painot on valmistettu kestämään isältä pojalle. Muistathan hankkia valikoimastamme suojamaton suojaamaan lattoitasi sekä lisäämään levypainojen käyttöikää.

    5. Valurautaiset Tri Grip -painot on myös valmistettu kestämään. Lisäksi valurautaisessa Tri Grip -painoissa on kätevät nostokahvat, jotka helpottavat painojen nostamista tankoon ja pois.

    6. Kromiset painot levypainot ovat erittäin kestäviä ja ne on viimeistelty kiillotetulla kromilla. Kestävyys ja upea ulkonäkö samassa paketissa.

    7. Kumiset painot takaavat lattiaystävällisen harjoittelun. Levypainot ovat valurautaa ja niiden päällä oleva kumipäällyste suojaa lattiaa hyvin kolhiintumiselta ja naarmuuntumiselta. Huomioithan, että kumista voi aluksi lähteä hieman kumin tuoksua.

    TOP 4 Suosituimmat levytankosarja levytangot:

    Levytangoissa tulee huomioida ensin, mitä lihasryhmää halutaan harjoittaa. Toisille lihasryhmille on omat tarkoin suunnitellut tankonsa. Tälläisiä tankoja ovat EZ-tanko, joka on tarkoitettu hauiksille sekä ojentajille ja ojentajatanko, joka on tarkoitettu ojentajien treenaamiseen.

    1. Suora tanko mahdollistaa useiden lihasryhmien harjoittelun yhdellä tangolla. Voit tehdä sillä esim. penkkipunnerrusta, jalkakyykkyä, maastavetoa, pystypunnerrusta ja hauiskääntöä. Jos sinun tarvitsisi valita vain ja ainoastaan yksi kuntosaliväline, se olisi suora tanko ja tarpeeksi levypainoja.

    2. Käsipainotanko mahdollistaa monipuolisen harjoittelemisen. Käsipainotanko on kaikkien hauis- ja ojentajaliikkeiden perusta. Voit harjoitella tarvittaessa ainoastaan toista kättä. Voit myös käyttää käsipainotankoa kahvakuulamaiseen harjoitteluun. Käsipainotangot vievät ainoastaan vähän tilaa ja sen vuoksi soveltuvat erinomaisesti kotiharjoitteluun.

    3. EZ-tanko mahdollistaa erittäin hyvin hauiksien ja ojentajien harjoittelemisen. Tanko tunnetaan myös nimellä "mutkatanko". Tanko on hieman käyrä, jonka ansiosta treenatessa ranteisiin kohdistuu pienempi paine ja saat paremman tuntuman itse lihakseen. Joillain ihmisillä esim. hauiskääntö suoralla tangolla voi sattua ranteisiin. Tässä tapauksessa EZ-tanko on hyvä valinta hauiksien harjoitteluun.

    4. Ojentajatanko soveltuu nimensä mukaisesti erittäin hyvin ojentajien harjoittelemiseen. Tangossa nostokahvat ovat pystyasennossa, joka mahdollistaa ranneystävällisen asennon. Se soveltuu myös hyvin hauisten ja olkapäiden harjoitteluun.

    Hyödynnä vaihtuvat erikoistarjoukset